روز شنبه مورخ ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۹ جلسه‌ای در دفتر تشکل راه‌بیداری، بین اعضای شورای مرکزی تشکل و مسئول کمیته امر به معروف و نهی از منکر مجلس، حجت الاسلام مبلغی (نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در استان لرستان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی) برگزار گردید.

در این جلسه جناب آقای جباری (دبیر تشکل راه‌بیداری) ضمن تشکر از حضور حاج آقای مبلغی در این جلسه، به بیان فعالیت های ۷ ساله تشکل از بدو تاسیس تا کنون پرداختند. ایشان همچنین با معرفی ساختار تشکیلاتی راه‌بیداری شامل شوراها و حسینیه ها و شرح وظایف هریک از آنها، به بیان دغدغه ها و مشکلات برسر راه این تشکل جهت رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده اشاره کردند؛ و توضیح دادند که اهم فعالیت های تشکل راه بیداری در حوزه امر به معروف مسئولین است.

همچنین آقای جباری پیشنهاد دادند تا ترتیبی اندیشیده شود که ساختار ستاد احیاء از شیوه فعلی حاکمیتی به شیوه مردمی تغییر کرده و اصلاح گردد بطوریکه این تغییر رویه بتواند آثار مبارکی در سطح جامعه داشته باشد.

در این جلسه نماینده موسسه “احیای تمدن موعود” (از طرف آقای علی تقوی یگانه) نیز حضور داشتند، ایشان به بیان فعالیت های گروه جناب آقای تقوی و اهتمام ایشان به آموزش امربه معروف به آحاد مردم پرداختند و دغدغه های خود را نسبت به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند.

سپس حجت الاسلام مبلغی فعالیت های انجام گرفته توسط تشکل راه بیداری را ستایش کردند و آن را در برخی حوزه ها منحصر به فرد و مایه امیدواری دانستند.

ایشان فرمودند که درصدد هستند تا با کمک بقیه نماینده ها، فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس شورای اسلامی را راه اندازی کنند تا بتوان اقدامات موثرتری در این حوزه انجام داد و از ظرفیت تشکل های مردمی امر به معروف در کشور استفاده کرد. همچنین ایشان مردمی بودن ساختار ستاد احیاء و روسای آن را، برای تاثیرگذاری در این حوزه، بسیار پراهمیت و ضروری دانستند. همچنین ایشان عامل اصلی بوجود آمدن فساد در سطح کلان کشور را آلودگی سیستم اداری، بروکراسی ضعیف و دست و پاگیر حاکم بر آن دانستند، و گفتند “شفافیت” می تواند تاحد زیادی این مشکلات را برطرف کند.

در پایان حجت الاسلام مبلغی ابراز امیدواری کردند تا در یک تعامل دوجانبه، برخی قوانین و ساختارهای معیوب و دارای مشکل، توسط  تشکل راه‌بیداری شناسایی و جهت اصلاح در اختیار کمیسیون‌های مجلس قرار گیرد. همچنین امکانی بوجود آید تا موضوعات مهم کشوری و دارای اولویت، جهت مطالبه گری از طرف ایشان و کمیته امر به معروف مجلس به تشکل منتقل گردد تا بر روی آن موضوعات، فعالیت مطالبه گری صورت پذیرد.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!