سال‌هاست که مشکلات زیست‌محیطی خوزستان را مطالبه می‌کنیم؛ مشکلات مالچ پاشی، نابودی زیستگاه‌ها، هورالعظیم، کارون و غیره. تلاش ما مطالبه رسانه‌ای، منطقی، قانونی، محکم و بدون ترس از این مسئول و آن مسئول و این دستگاه و آن نهاد است.

در هفته‌های اخیر برای حل مشکل هورالعظیم از طریق مطالبه‌گری صحیح و کار رسانه‌ای اقدام کردیم و الحمدلله صدای ما به گوش همه رسیده و همگان با این مطالبه همراهی کرده‌اند، چون منطقی، قانونی و حقیقی است.

ما، جمعی از فعالان محیط‌زیست و مطالبه‌گر، اعلام می‌داریم با بستن جاده، آتش زدن و ناامنی به هیچ‌وجه موافق نیستیم. هر کس که دغدغه حل مشکل آب خوزستان و هورالعظیم را دارد، اجازه ندهد فضای مطالبه‌گری با اقدامات تند که فقط فضا را متشنج، ملتهب و امنیتی کرده و اصل مطالبه را از مسیر خود خارج می‌کند، به بن‌بست برسد.

بستن جاده و اقدامات ناصواب و شعارهای ساختارشکنانه هیچ کمکی به حل مشکلات خوزستان نمی‌کند. فقط منجر به امنیتی شدن استان شده و اوضاع را به ضرر مردم تمام می‌کند.

همچنین به مسئولین دولتی و غیردولتی، قضایی و امنیتی اعلام می‌داریم باید مطالبه اصلی مردم را ببینند و بشنوند و برای حل مشکلات خوزستان بکوشند وگرنه امنیتی کردن فضا و نشنیدن صدای مطالبه‌گران معترض و مردم رنج‌دیده، پاک کردن صورت مسئله است و یک حرکت آرام و منطقی را به آتش زیر خاکستر تبدیل می‌کند!
داوود مدرسیان

امکان ارسال نظر وجود ندارد!