1393-6-24 shive tarvij - l رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب اراک گفت: شیوه نامه ای در بحث امربه معروف و نهی از منکر تهیه و تدوین شده که از سوی معاونت فرهنگی قوه قضائیه این شیوه نامه توسط کارگروه هایی مورد بررسی قرار گرفته است.

1393-6-24 shive tarvij

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت الاسلام قاسم عبدالهی در نشست تخصصی بررسی چالش ها و موانع قانونی در تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در همه زمینه ها از جمله پیشگیری از وقوع جرم موثر است.

وی افزود: برای کاهش و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه اقداماتی انجام شده اما آنچه بر همه اینها ارجح است استفاده از ابزار امر به معروف و نهی از منکر و گسترش هرچه بیشتر آن در جامعه است.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب اراک تصریح کرد: همه افرادی که در زندگی خود دچار لغزش می شوند جرم آنها عمدی نیست و سهوا و از روی غفلت دچار انحطاط از راه راست و صراط مستقیم می شوند این گونه افراد با یک تذکر متوجه لغزش خود می شوند و با این روش می توان از وقوع جرم در جامعه کاست.

حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به حوزه معاونت پیشگیری از وقوع جرم گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد و با برنامه ریزی های منسجم اقدامات موثری انجام دهد.

وی افزود: معاونت فرهنگی قوه قضائیه براساس یک راهبرد کلی موانع و چالش های قانونی در بحث امر به معروف و نهی از منکر را بررسی کرده  و مشکلات آن را از لحاظ شرایط اجتماعی ، ضمانت اجرا، نحوه اجرا، عاملان اعلام و رفع می کند.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب اراک تصریح کرد: در این راستا شیوه نامه ای نیز تهیه و تدوین شده که از سوی معاونت فرهنگی قوه قضائیه این شیوه نامه توسط کارگروه هایی مورد بررسی قرار گرفته است.

حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به اهمیت امر به معروف گفت: کاهش جرم در جامعه با همکاری همه نهادها ممکن است در خانواده ها امر به معروف و نهی از منکر نهادینه شود و فرد در نهادهای آموزشی و فرهنگی آموزش های لازم را کسب کند شاهد کاهش جرائم در سطح جامعه هستیم.

منبع : خبرگزاری تسنیم

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

Avatar for مدیر سایت

شهید طهرانی مقدم

امکان ارسال نظر وجود ندارد!