برگزاری ۳۸ اُمین جلسه کاری گروه راه بیداری در منطقه صادقیه تهران.

سی و هشتمین جلسه کاری افراد آموزش دیده گروه راه بیداری ، چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ، در مسجد جامع امام سجاد علیه السلام واقع در فلکه دوم صادقیه برگزار شد.

پس از قرائت قرآن؛
آقای جباری در این جلسه به بیان اهمیت کار تشکیلاتی پرداختند و اشاره داشتند که در کار تشکیلاتی باید «عجول بودن» را کنار گذاشت و با تدبیر و برنامه ریزی پیش رفت تا فعالیتها دائمی و ثمربخش باشد. خصوصا در عرصه فعالیت گروه که« احیای جامع امربه معروف و نهی از منکر» است و کار دشواری است.
اگر مانند بسیاری نهادها یا اجتماع ها تصمیم های دفعتی بگیریم و با عجله برای تحقق هدف گام برداریم، بی شک میان راه ،فعالیتمان رها خواهد شد .
سپس بیان کردند اگر تشکیلاتی پشتِ اهداف و فعالیت های یک گروه نباشد، هر چقدر هم تلاش کنند باز هم تلاششان به ثمر نخواهد نشست، همانطور که امامان معصوم علیهم السلام علی رغم تلاش بی نظیرشان ، به دلیل نبود تشکیلات و جریانی قوی از مومنین و شیعیان خالص که پشتشان باشد، نتوانستند به ظاهر در دوره خود کاری از پیش ببرند.

امروزه در جامعه ای زندگی می کنیم که درباره یک موضوع و یک اتفاق ، نیروهای انقلابی و مومن باهم اختلاف نظر دارند و هم فکر نیستند ( موضع گیری متفاوت برخی آقایان حوزه و انقلابیون در مقابلِ طرح سوالِ به حق یک طلبه درباره عروسی مجلل پسر سفیر)
در چنین شرایطی تکلیف چیست؟ آیا می توان توبیخ کرد که چرا این گونه می اندیشید؟
تنها راه مواجه شدن با چنین طرز فکرهای انحرافی ، اقناع کردن و روشنگری است. که کار بسیار دشواری است. و باید پی ریزی صحیحی داشت.
از سوی دیگر باید پیش از آن که مسئولین به سبک زندگی اشرافی و یا تبرّج عادت کنند و خو بگیرند، مقابل این منکرات ایستاد.
خداوند نصرت خود را به افرادی که دین خدارا یاری می کنند داده( ان تنصروا الله ینصرکم و…) اما نباید از تدبیر و برنامه ریزی برای امور غافل شد.
در ادامه جلسه آقای جباری به برخی معضلات جبهه های انقلابی و حزب اللهی اشاره نمودند :
بلد نبودن کار تشکیلاتی ( فرد محور هستند و توانایی مواجه با نظر مخالف و اقناع کردن را ندارند و هرکسی می خواهد بر مبنای سلیقه شخصی اش فعالیت کند)
پس می توان از برکات تشکیلات به «خودسازی و مبارزه با هوای نفس» نیز اشاره کرد.
– تشکیلات یعنی افراد یک گروه به قدری با هم تضارب آراء داشته اند که بر اثر مواجهه آراءشان با یکدیگر، نظراتشان صیقل یافته و هم شکل شده است( مثل سنگ های در مسیر رودخانه) و در نتیجه هم فکر و هم سو شده اند.
در حالی که سنگ های کوهستان به قدری تیز و بُرنده هستند که اگر به هم بخورند یکدیگر را می شکنند و از بین می برند.

عجول بودن؛ احساس مسئولیت دفعتی و کوتاه مدت دارند( در حالیکه طبق آیه قرآن خداوند مومنین را به صبر فردی و صبر دسته جمعه دعوت نموده «یا ایها الذین آمنوا اصبروا و صابروا و رابطوا…»
صبر در برابر حل مسائل یکی از بالاترین مراتب است
– به علت ارزشی اندیشیدن، عجول بودن،اهل تکلیف و اهل اجتهاد بودن، دچار «تفرقه» می شوند.
سپس ایشان به «هماهنگی» و « وحدت» جبهه ضد انقلاب اشاره کردند و فرمودند برای مقابله با این جبهه باید «ناهماهنگی ها و تفرقه» را کنار زد. که با افزایش اشتراکات میان جبهه های انقلابی محقق خواهد شد.
هیچ آدمی جز معصومین علیهم السلام، کامل و ۱۰۰٪ نیست، و وظیفه ما انتخاب افرادی است که اشتراکات بیشتری با آنها داریم.
آقای جباری در ادامه این مهم را عنوان کردند که «تا بسترسازی مناسبی نداشته باشیم، نمی توانیم گام استوار و پیوسته برداریم و در میان راه سردرگم می شویم.
در گروه راه بیداری هم آهسته آهسته در حال درست کردن زیرساخت ها هستیم که از طریق آموزش مقدماتی و به دنبال آن، هم فکر شدن اعضا در دوره تکمیلی تحقق می یابد.
در پایان جلسه هم به تبیین فعالیت های اعضاء در گروه و تقسیم وظایف میان اعضاء پرداختند.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!