بسم الله الرَّحمن الرّحیم

  • محورهای صحبت آقای علی اکبر جباری دبیر تشکل راه بیداری
  • جلسه ۱۲۲ مورخ ۱۱/۰۴/۱۳۹۹

 

  • پیگیری مکان‌های فاسد

در مورد باغ‌ها یا مکان‌هایی که مهمانی‌‌‌های خیلی ناجوری در آنجا برگزار می‌شود یا موارد این‌چنینی:

  1. باید با پلیس امنیت ارتباط گرفته شود که با ۱۱۰ تماس بگیرید و درخواست کنید شما را به رابط امنیت/رابط پلیس امنیت/ پلیس امنیت اخلاقی وصل کنند.
  2. می‌توانید موضوع را با اطلاعات سپاه مطرح کنید.
  3. با شورای عملیات مطرح کنید تا از طریق تشکل به پلیس امنیت اعلام شود.

منتها از هر سه طریق باید پیگیری شود و به یک مورد اکتفا نکنید؛ تا ان شاالله آن محل فساد جمع شود.

 

  • فقدان نظارت در حوزه پوشش!

متاسفانه ما در مملکت پیرامون بحث نظارت به شدت مشکل داریم‌. مثلا می بینیم در مباحث سیاسی-امنیتی خلأ ها و مشکلاتی وجود دارد. در خصوص پوشاک نیز به همین ترتیب، اتحادیه اصناف نظارت درستی روی پوشاک ندارد. اتحادیه اصناف یک اتحادیه مردمی است که اعضای آن از طریق انتخابات، تعیین می‌شوند و برپایی و دوام آن اتحادیه به عضویت اعضا و حق عضویتی است که اعضا می‌پردازند. لذا اتحادیه اصناف عملا کار مؤثری انجام نمی دهند و در بحث نظارت-حتی اگر هم بخواهند- زورشان نمی رسد؛ کما ‌این‌که در سایر بخش‌ها در کشور از قبیل وام دادن و وام گرفتن، مبارزه با زمین خواری و … می‌بینیم که حساسیت نظارت بر اجرای صحیح، فقط روی مردم است و تیغ نظارت به افراد دانه درشتی که دست به فساد‌‌های خیلی بزرگ می‌زنند، کاری ندارد و مفسدین کار خود را پیش می‌برند. ‌این فرض که مطالبات و اعتراضات به حجاب به سمت تولیدی ها متمرکز شود نیز امکان پذیر نیست؛ زیرا با نظارت بر تولیدی‌‌های پوشاک، تولیدی‌‌‌های کوچک تعطیل می‌شود اما کسی معترض تولیدی‌‌‌های عمده یا وارد کنندگان عمده پوشاک نخواهد شد. طبق قانون، ۲۶ ارگان و سازمان با موضوع حجاب مرتبط هستند که نیروی انتظامی و اتحادیه اصناف از جمله آن‌ها می باشند. سازمان‌های دیگری نیز هستند که به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

 

  • ظرفیت‌های قانونی رعایت حجاب اسلامی، باید فعال شود.

در زمینه حجاب، ما در مرحله اول باید سعی کنیم ساز و کار‌‌های قانونی را فعال کنیم.  نیروی انتظامی باید فعالانه و به صورت قانونی جلوی بد پوششی را بگیرد.  بر فرض، اتحادیه اصناف را تعطیل کنید، مردم از طریق قاچاق یا در چمدان‌‌های خود این‌گونه مانتوها را از ترکیه یا چین وارد می کنند؛ چون هیچ نظارتی در بحث پوشاک نیست. بالای ۹۵ درصد اجناس و پوشاک خارجی به صورت قاچاق وارد مملکت می‌شود و آن ۵ درصد هم به صورت فرمالیته است. در ‌این چهل سال خصوصا در بیست سال اخیر کسی نتوانسته جلوی آن‌ها را بگیرد. در دهه هفتاد، ما به ترکیه پوشاک صادر می‌کردیم اما از اواسط دهه هشتاد به بعد وارد کننده شدیم، آن هم به صورت قاچاق! باید ساز و کار‌‌هایی را به صورت قانونی در ادارات، اماکن عمومی، مدارس، دانشگاه‌‌‌ها، مراکز خرید، بانک‌ها و … فعال کنیم. اماکن بسیاری تحت نظر دولت و حکومت اداره می‌شود که باید بحث پوشش اسلامی در آن‌جا رعایت شود. باید دنبال فعال کردن ‌این ظرفیت‌‌‌های قانونی باشیم.

از طرفی، ما وظیفه داریم در خیابان، به فسادی که رخ می‌دهد و منکری که اتفاق می‌افتد، تذکر بدهیم. منتها باید بدانیم اگر صبح تا شب در خیابان به افراد تذکر بدهیم، مسأله حجاب به اندازه یک هزارم درصد هم حل نمی‌شود و توقفی در‌ این سرازیری وحشتناک بدحجابی و بدپوششی اتفاق نمی‌افتد.

برای فعال سازی قوانین مرتبط با حجاب، باید مطالبه‌گر باشیم. ما در حوزه رعایت پوشش اسلامی، قانون کم نداریم. تماس های بسیار زیادی _توسط اعضاء تشکل_ با ستاد صیانت، پلیس امنیت اخلاقی و کمیسیون فرهنگی مجلس برای مقابله با بدحجابی گرفته شده است که باید ادامه پیدا کند. اعضای محترم تشکل باید کمک کنند، با افزایش تعداد تماس‌ها، ظرفیت‌‌هایی که در این زمینه فعال نشده، فعال می شود. اگر همه به میدان بیایند و ‌این صدا رساتر و بلندتر شود، مطمئن باشید که یک اتفاقی در رابطه با موضوع حجاب می‌افتد و حداقل یک ترمزی برای بی حجابی و بد حجابی به وجود می آید.

 

  • تغییر عطش بازار، راه حلی برای مقابله با بی حجابی

نکته ای که باید در نظر داشته باشیم این است که تولید کننده‌‌‌ها دنبال ‌این نیستند که مُد جامعه را عوض کنند و لباس های بد پوشش/پوشاک زننده را ترویج کنند. چیزی که باعث می‌شود آن پوشاک تولید شود، تقاضای مردم و جامعه و عطشی است که در بازار وجود دارد. برای اینکه تولیدی بتواند به تولیدش ادامه دهد و مغازه دار بتواند فروش داشته باشد مجبور می شوند خواسته یا ناخواسته پوشاکی مغایر با پوشش اسلامی عرضه کنند. وقتی مانتو‌‌های پوشیده روی دست تولید کننده و مغازه دار می‌ماند، طبیعتا جا برای جولان مانتو‌‌های جلو باز و … خیلی بیشتر می‌شود. مطمئن باشید اگر روزی فضا تغییر کند و کشش بازار به سمت مانتو‌‌های موجه و موقر برود، تولید کنند‌ه‌ای که در حال حاضر مانتو شیشه‌ای تولید می‌کند، به سمت تولید مانتو‌‌های پوشیده می‌رود. موضوع تولید را نمی‌شود به صورت بخشنامه‌ای حل کرد و اگر بخواهند آن ‌را با بخشنامه حل کنند، تولید به سمت زیر زمینی شدن(غیرقانونی) در کشور‌‌های اطراف می‌رود.

 

  • تعیین جریمه، امری قانونی است.

راهکار تعیین جریمه برای مقابله با کشف حجاب که برخی پیشنهاد می دهند، اجرایی نیست چرا که پلیس نمی‌تواند به تنهایی برای چنین موضوعی جریمه قرار دهد و باید قانون تصویب شود. جریمه‌‌‌های راهنمایی رانندگی پیرو قوانین است و پلیس هم براساس سلیقه خود ‌این جریمه‌‌ها را مشخص نکرده است. در مورد جریمه برای کشف حجاب هم باید قانون تصویب شود که مجرای تصویب قانون، مجلس است. تعیین جریمه برای کشف حجاب یا هر راهکار دیگری، باید ابتدا به صورت قانون در مجلس تصویب شود.

 

  • سیاست غلط کنترل جمعیت

حضرت آقا به صراحت فرمودند که سیاست کنترل جمعیت در دهه هفتاد، اشتباه بوده است. ‌ایشان فرمودند ما اشتباه کردیم- و نگفتند که فلان دولت و… اشتباه کرد-، یعنی کل نظام اشتباه کرد. سیاست تنظیم خانواده و جلوگیری از رشد جمعیت، هم با مبانی دینی ما و هم با مبانی اجتماعی و اقتصادی در کل دنیا در تضاد بود. به طور مثال، چگونه چین دارد قدرت اول اقتصاد دنیا می‌شود و چند سال است که آمریکا را به چالش کشیده است؟؟ یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌‌‌های کشور چین جمعیت آن است. کشور هند نیز با پشتوانه جمعیت بالای یک میلیارد نفری خود، جزء قدرت‌‌های نوظهور(در تعریف جهانی) بعد از چین است. کشوری که جمعیت نداشته باشد، حتی اگر عمق استراتژیکی و منابع داشته باشد، آن‌گونه که باید و شاید نمی‌تواند کار را جلو ببرد. اوایل دهه ۹۰ رهبر انقلاب فرمودند باید جلوی ‌این سیاست غلط گرفته شود.

 

  • کارشکنی ها علیه رشد جمعیت

چند سال از آن صحبت آقا گذشت و تا قوانین اصلاح شوند چند سال را از دست دادیم. متأسفانه رشد جمعیت کشور به زیر یک درصد رسیده و این آمار بسیار خطرناکی است. ده سال آینده، ما جزو پیرترین کشور‌‌های جهان هستیم. متأسفانه در مصوبه دولت می‌بینیم یارانه فرزند تازه متولد شده را متزلزل کرده‌اند و طبق این مصوبه «خانواده باید برای یارانه فرزند جدید، درخواست دهد، و در صورت امکان، بودجه تعلق می گیرد!» درصورتی که بودجه اختصاصی یارانه نوزادان، رقمی نمی‌شود.

متاسفانه از ابتدای انقلاب تا الان- به جز آقای احمدی نژاد-، دولت‌‌های لیبرالی بر سر کار بوده‌اند. همه دولت‌ها، همسو با نظم نوین جهانی تحت سلطه استکبار جهانی(در راس آن آمریکا) و سیاست های حاکم بر آن ها، کشور را پیش برده اند. طبیعتا علی‌رغم ‌اینکه رهبر انقلاب هشدار می‌دهند و روشنگری می‌کنند و برای اصلاح رویه‌‌ها تلاش می‌کنند؛ اما جریان لیبرال، منویات استکبار جهانی را پیاده کرده و برای تغییر ذهنیت و ذائقه مردم، تلاش می کنند.

 

  • تشکل های قوی باید سبک زندگی را اصلاح کنند

ما باید به اندازه توانمان، روی اصلاح سبک زندگی مردم کار کنیم. باید زندگی گروهی را بیشتر تمرین کنیم و موانع فرزنددار شدن را برطرف کنیم. ماهی ۴۵ هزار تومان یارانه‌ دولت به فرزند و حتی دو برابر این مبلغ با توجه به تورم و گرانی موجود، چندان تاثیرگذار نیست.

ما به عنوان گروه‌‌‌های مردمی باید قدرتمند و صاحب رسانه و جریان شویم و رسیدن به چنین جریان قدرتمندی جز از طریق کار تشکیلاتی امکان پذیر نیست. اگر مردم  متدین انقلابی، تشکل‌‌‌های قوی داشته باشند، و در اقصی نقاط کشور فعال باشند- تشکل‌‌‌های قویِ جریان ساز که صدایشان شنیده شود- می‌توانند سبک زندگی را عوض بکنند و جریانی در کشور به راه بیاندازند که مقابل سیاست ها و کارشکنی های دولت و مسئولین بإیستند و ….

 

  • کارشکنی ها و موانعی از جنس نفوذ

متاسفانه در جبهه انقلاب، تشکل مستقل مردمی قدرتمند نداریم. حتی صدا و سیما دست ما نیست. در ‌ایامی که گوجه فرنگی کشاورزان کرمانی روی دستشان مانده بود، یک گروه جهادی یک بخش خیلی کمی از گوجه فرنگی‌ها را(زیر یک درصد)، خریده و در تهران به زنان بی سرپرست که مشکل مالی داشته‌اند، داده تا رب گوجه درست کنند و آن را بفروشند. از این طریق هم به کسب درآمد زنان بی سرپرست کمک شده هم به خرید محصول کشاورزان. حال یک گروه مستند ساز، این برنامه را ساخته اند اما شورای نظارت بر صدا و سیما اجازه نداده که پخش شود و با تاخیر و زمانی که آب‌ها از آسیاب افتاده، یک اجاز‌ه‌ای داده‌اند. در صورتی که اگر‌ این برنامه همان روزهایی که گوجه فرنگیِ کشاورزان کرمانی، روی دستشان مانده بود،‌ پخش می شد، بقیه هم به این فکر می‌افتادند که این راه کار را پیش ببرند. مشکلاتی از این قبیل در صدا و سیما هست که مثلا شورای نظارت رسیدگی نمی کند و حتی جلوی برنامه‌‌‌های خوب انقلابی را می گیرد! یک دفعه چند تا برنامه خوب انقلابی را در ‌ایام انتخابات تعطیل می‌کنند.‌ این‌ها نشان دهنده نفوذ و جای پا داشتن جریان غربزده در صدا و سیما و خیلی جا‌‌های دیگر است.

 

  • تشکیلات قوی؛ راهکار مقابله با نفوذ

ما باید ‌این مشکلات را اساسی‌تر برطرف کنیم، اما قدرتمند نیستیم. نمی‌توانیم در بحث تولید پوشاک فضا را به سمتی تغییر دهیم که تولید کننده‌‌‌های ما راغب شوند تا مانتو‌‌‌های موقر تولید کنند یا مردم ما به موقع در میدان حاضر شوند و حمایت کنند. خیلی از جا‌ها می‌خواهیم کاری انجام بدهیم دوباره می رسیم به این نقطه که ما باید یک تشکیلات مفصل و قدرتمند و مجهزی داشته باشیم.

در نهاد‌‌های دولتی و حکومتی خیلی راحت می شود نفوذ کرد و کار منفی انجام داد. اما نفوذ برای ایجاد تغییرات مثبت، کار سختی است. نفوذ در قوه قضاییه، صدا و سیما و… رخ داده است. در دولت(فعلی) که اصلا نیازی به نفوذ نیست؛ نفوذی‌‌ها شاید از دولت مردان فعلی بهتر عمل کنند. ما باید قوی شویم تا بتوانیم به موقع روی شناخت‌‌ها و بینش مردم اثر بگذاریم. بعد می‌توانیم یک سری تحولات ایجاد کنیم و منشاء اثر شویم.

 

  • اعتراضات ضد نژاد پرستی و عدم وجود رهبری یکپارچه

اتفآقات اخیر آمریکا، یک دُمَل چرکین است که با یک بهانه ترکیده و ‌این همه چرک و عفونت از سیستم اجتماعی و امنیتی کشور آمریکا بیرون زده است و تا الان نتوانستند آن را مهار کنند. قتل جورج فلوید(سیاه پوستی که زیر زانوی یک پلیس آمریکایی خفه شد) اتفاق جدیدی نبود؛ خوب می‌دانیم که پلیس آمریکا به ناحق، افراد بسیاری(به ویژه سیاه پوستان) را کشته و هیچ جا هم پاسخگو نبوده است. معمولا در دادگاه‌ها، مأمورین پلیس تبرئه شده‌اند و خیلی در ‌این قصه جسارت داشته‌اند. حالا با انتشار آن فیلم دلخراش(قتل جورج فلوید)، -که فیلم خیلی تلخی هم بود- تظاهرات ضد نژاد پرستی در دنیا وسیع تر شده است. چندین بار اتفاقات شبیه این– اعتراض به اوضاع بد آمریکا- در کشورشان، رخ داده است.

قبل‌ از ماجرای قتل آقای جورج فلوید، جنبش ۹۹ درصدی رخ داد که در اعتراض به مشکلات اقتصادی و شکاف طبقاتی در آمریکا بود و تقریباً همه ایالت‌‌ها را در برگرفت؛ منتها بعد از یکی دو ماه فروکش کرد و دیگر هیچ خبری از آن نبود.‌ این ماجرای قتل جورج فلوید و ‌این اعتراضات هم بعد از مدتی فروکش می‌کند و سال بعد هیچ خبری از آن نیست. البته بنده امیدوارم که فروکش نکند و این اتفاق تا فروپاشی حکومت شیطانی و ظالمانه ایالات متحده. پیش برود؛ منتها تا کنون روند به این صورت بوده که ‌این آتش فروکش می‌کند. دلیل اصلی ‌خاموش شدن اعتراضات مردم آمریکا، نداشتن استراتژی(نقشه راه) و رهبری متمرکز است؛ که بتواند مرحله به مرحله کار را پیش ببرد.

 

  • ضرورت وجود جریانی قوی برای ضربه به دشمن

ما به لطف‌ و مدد فضای مجازی و ابزاری که در اختیارمان قرار گرفته، بسیار راحت می توانیم (از منزل خودمان) با تک تک مردم آمریکا ارتباط – آن هم یک ارتباط امن- برقرار کنیم. اگر یک تشکل قدرتمند باشیم، می توانیم روی جریانی که در آمریکا ،در حال وقوع است، تاثیر بگذاریم و حتی آن‌ را هدایت کنیم. شما فکر کنید ۱۰۰ تشکل قدرتمند هماهنگ در کل کشور، بخواهند روی رسانه‌‌‌های کشور آمریکا و مردم آن القائاتی انجام بدهند و تاثیراتی بگذارند و کار را پیش ببرند. مطمئناً کار خیلی متفاوت است. تحقق این موضوع در ساختار دولت‌‌ها و حکومت‌ شدنی نیست. بخشی از آن، محذورات دیپلماتیک، دولتی و حکومتی، روابط بین‌الملل و … است. بخش دیگر هم -مثل همه مشکلاتی که ما داریم-، این است که کار دولتی و حکومتی در زمینه مسائل اجتماعی نمی‌تواند آن طور که باید موفق عمل کند. در ماجرای اعتراضات مردم آمریکا، ما اگر تشکل‌‌‌های مردمی قدرتمندی می‌داشتیم، فرصتی بسیار عالی‌ بود که ضربه‌ای به شیطان بزرگ بزنیم تا برای همیشه از صحنه به در شود یا سال‌‌های سال نتواند قد علم کند؛ منتها ما (بدون تشکیلات قوی) نمی‌توانیم از این اتفاق استفاده کنیم. با وجود چنین هرج و مرج هایی در آمریکا، هنوز هم دیپلمات هایش ما را تهدید می کنند و تهدید‌‌های جدید علیه ایران طرح ریزی می‌کنند. در چنین شرایط نابسامانی که در کشورشان به وجود آمده، فرصت فکر کردن دارند و تمرکزشان را از دست نداده اند که مبادا فشارهایشان روی ایران کمتر شود. کاری که از دستش بر می آید، دارد بیش از پیش انجام می‌دهد. حتی در اوج کشمکش اعتراضات مردم آمریکا، رئیس جمهور آمریکا بحث حمله نظامی و … را هم با ‌ایران مطرح کرد.

اگر ما تشکل(جریان) قدرتمندی باشیم می توانیم از ‌این فرصتی که پیش آمده خیلی خوب استفاده کنیم. یکی از فرصت‌‌‌های خیلی خوبی که به وجود آمده بود، کرونا بود. از نظرمسائل فرهنگی و اجتماعی نقطه ضعف‌‌‌های غرب بسیار خوب آشکار شد. در کشور‌‌های اروپایی فرصت بسیار خوبی بود که ما یک ضربه‌ای به بخش فرهنگی نظام لیبرال دموکراسی وارد کنیم. ضربه زدن به اعتقاداتی که مردم را ۷۰- ۸۰ سال است با این دروغ ها، همراه خود کرده‌اند و دارند دنیا را غارت می‌کنند و یک مشت اباطیل را به عنوان ارزش‌‌‌های انسانی به خورد مردم می‌دهند، که متأسفانه نشد!

قبلا در ایام نیمه شعبان عرض کردم‌ این وحشی‌ها[با عقبه برده داری و …] آمدند، خودشان را به عنوان منجی برای مردم قالب کردند. ما باید ‌این نقابی که این‌‌ها برصورت زدند را کنار بزنیم. انجام ‌این‌‌ کارها توان می‌خواهد و با حرف زدن انجام آن امکان پذیر نیست. وباید قدرتمند بشویم تا از‌ این فرصت به وجود آمده و فرصت‌‌هایی که به وجود می‌آید، استفاده کنیم. کاری شبیه طوفان تویتری که در نیمه شعبان انجام شد، کار خوبی بود، شبیه این‌ها و کار‌‌هایی که جریان دار باشند تا یک دفعه بتوانند نظر مردم دنیا را به مطلبی در سطح بالا جلب کنند. این نمونه کارهای رسانه‌ای، به طور مداوم و مستمر به ما بسیار کمک می کند تا بتوانیم از این اتفاقات، به نفع [دین و کشور] خودمان  بهره برداری کنیم.

 

  • اژدهای هفت سر فساد در داخل کشور!

ما هم اکنون در میدان جنگ اقتصادی هستیم. یک بخش این جنگ با دشمن خارجی(آمریکا، غرب و دیگر دشمنان ما) است و ده برابر آن با دشمنان داخلی است. در بحث اقتصاد، مشکل اصلی ما آمریکا، اروپا و … نیستند. مشکل اصلی ما اولا، دولتمردان ما هستند که در رأس آن شخصی قرار دارد که منتخب مردم است، سپس قوه قضائیه ما می باشد که در بخش نظارت و برخورد با مفسدین بسیار اهمال کاری داشته است که از دل آن یک آقای طبری بیرون آمده و در جریان کار‌هایش هستید. آقای طبری مثل کوه یخی بود به ارتفاع هزار متر، که یکی دو مترش بیرون زد‌ه است (و عیان شده). این فسادی است که سال‌‌های سال، متاسفانه در قوه قضائیه ما بوده است، بعد می بینید که دیشب اخبار اعلام کرد که دوازده (۱۲) هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی را از یکی از ‌این مفسدین پس گرفته‌اند. این مبلغ را از یک نفر(!!!)گرفته اند، هنوز دو سه هزار نفرباقی مانده اند که بالای هزار میلیارد بدهی دارند؛‌ این را هم بدانید‌که این افراد دوازده(۱۲) هزار میلیارد تومان میزان بدهی‌شان بوده که الان پس داده‌اند، در ‌این سال‌‌هایی که این دوازده هزار میلیارد تومان در اختیارشان بوده است، چند برابر دوازده هزار میلیارد از ‌این پول درآمد داشته‌اند و معلوم نیست ‌این‌‌ درآمدهایشان کجاست؟

در اخبار می‌شنویم مدیر عامل هفت تپه یک و نیم میلیارد دلار ارز گرفته و در بازار آزاد فروخته و ادعا کرده می‌خواهم دستگاهی با ارزش ۶۵۰ میلیون دلار وارد کنم، مشخص می‌شود که هزینه آن واردات، بیشتر از ۳۵ میلیون دلار نیست، اما آن را هم نیاورده است!!! الان هم آزادانه برای خودش کنفرانس رسانه‌ای گذاشته و به مردم توضیح می‌دهد! آقای دانیال زاده با آن همه اتهامات و خلاف‌‌‌هایی که انجام داده با کت و شلوار در دادگاه حاضر می‌شود و حتی در جایگاه متهم قرار نگرفته است که بخواهد توضیحی بدهد!!

در بحث اقتصاد، ۱۰% مشکل ما با دشمن خارجی است و ۹۰% آن داخلی است، و برای برخورد با ‌این اژد‌‌های هفت سر، نقش مجلس و بقیه دستگاه‌ها بسیار مهم است.

 

  • روحیه انقلابی و جهادی لازمه حضور در میدان جنگ اقتصادی

ما باید تلاش کنیم صاحب جریان و رسانه مستقل و قوی شویم تا کمک کنیم کشتی انقلاب از این گردنه دشوار جنگ اقتصادی رد شود و ان شاء الله پرچم انقلاب به پرچم ظهور حضرت حجت متصل شود. در ‌این ‌ایامی که با دشمنان داخلی و خارجی در مباحث اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اعتقادی می‌جنگیم، نباید وقت ما، مجلس و رسانه‌‌ها، صرف یک زباله‌ای به اسم تاجگردون شود. خیلی مهم است که ما بتوانیم افق دیدمان را بلندتر کنیم و از بالا به قضایا و مسائل نگاه کنیم و همت جهادی داشته باشیم. روحیه انقلابی داشته باشیم. بسیاری از ما روحیه انقلابی خیلی خوبی داریم اما روحیه جهادی نداریم. اگر روحیه جهادی داشته باشیم، سطح و کیفیت فعالیت‌‌هایمان بسیار متفاوت می‌شود.

 

  • جریان همیشه طلب‌کار اصلاح طلب…

در رابطه با نامه آقای موسوی خویینی‌‌ها به رهبر انقلاب، باید عرض کنم که آقای موسوی خویینی‌‌ها یکی از رئوس جریان غربزده و اصلاح طلب در کشور است. جریان غربزده، از دوران مشروطه-که  متولد شدند- تا الان به‌ جز ادعا کردن، طلب کاری و بی عملی، در کارنامه شان نبوده است. از ابتدای انقلاب تا الان به جز هشت سالِ دولت آقای احمدی نژاد، همه دولت‌‌ها در اختیار جریان مطبوع آقای موسوی خویینی‌‌ها بوده است. حالا با بی شرمی تمام نامه نوشته و تمام کم و کاستی‌‌‌های اخیر را پای رهبر نوشته و گردن ‌ایشان انداخته است! در قانون اساسی محدوده اختیارات رهبری و رییس جمهور مشخص است –برای رهبری ۵ مورد و برای رییس جمهور ۳۷ مورد-! عمده فعالیت‌‌‌های کشور در زمینه‌‌‌های مختلف، در قالب وزارت‌خانه‌‌ها پیش می‌رود که تمام ‌این وزارت‌خانه‌‌ها زیر نظر دولت است. نیرو‌‌های مسلح و قوه قضاییه زیر نظر رهبر هستند؛ اما قوه قضاییه به خودی خود توان انجام کار ندارد؛ به این صورت که کلنگ بردارد و شروع به کار کردن کند، این طور نیست.

اگر همه افراد کار خود را درست انجام دهند، قوه قضاییه بی کار می شود. اصل کارهای اجرایی در کشور به دست دولت‌‌ ها است، اصل درآمد کشور ما از طریق پول نفت و مالیات است که هر دو به خزانه دولت می‌رود. دولت با شئونات مختلف حتی در صدا و سیما حضور پر رنگ دارد. می بینیم که دولت خیلی راحت برنامه‌‌‌هایی که از آن‌‌ها خوشش نمی‌آید را حذف می‌کند[به خاطر بودجه] و از طرفی ترکیب اعضای شورای نظارت بر صدا و سیما به گونه ای است که جلوی برنامه‌‌‌های مخالف دولت گرفته می شود یا مثلا چندین ماه اجازه نمی‌دهند کسی درباره برجام یا fatf حرف مخالف بزند.  بعد از هفت، هشت ماه که در شهریور ۹۷، مراحل اولیه fatf در مجلس تصویب شده است، اواخر اسفند ماه، صدا و سیما یک برنامه در مورد fatf پخش می‌کند. کار ‌این جریان فرافکنی، بی عملی و بی هنری است. این‌ها می‌خواهند که نظام اسلامی و انقلاب را در برابر ابر قدرت‌‌ها (آمریکا) به زانو در بیاورند و اسیر بکنند. خود آقای موسوی خویینی‌‌ها گذشته خیلی پیچید‌ه‌ای دارد و بسیار آدم مرموزی است. متاسفانه جریان‌‌‌های انقلابی روی‌ ایشان، کار انجام نداده‌اند تا این آدم را خیلی خوب به مردم معرفی کنند. حتی برخی از افراد جدی جریان اصلاحات به آقای موسوی خویینی‌ها در مورد نوشتن این نامه، معترض شدند.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!