بسم الله الرَّحمن الرّحیم

 

  • محورهای صحبت آقای علی اکبر جباری دبیر تشکل راه بیداری
  • جلسه ۱۱۸ مورخ ۳۱/۰۲/۱۳۹۹

 

  • در پیگیری سوژه ها مشکلی برای شما پیش نمی آید .

برخی اعضاء به دنبال پیگیری سوژه های عملیات مطرح کردند که چندین بار از سازمان بازرسی با آنها تماس گرفته شده و از آنها سؤال شده که اطلاعات خود را از کجا آورده اند؟ این موضوع باعث نگرانی اعضاء از اتفاقات احتمالی پیش رو گردیده است.

هیچ اتفاقی نمی افتد. توی مملکت ما خلافهای بسیار عجیب و غریب و سنگینی رخ می دهد و افراد خیلی راحت  ادامه می دهند. به راحتی در فضای مجازی، به هر مسئولی که دلشان می خواهد(حتی رهبری) بد و بیراه می گویند. اسم، آدرس و همه اطلاعاتشان هم  مشخص است،کسی هم سراغشان  نمی رود. منظور این نیست که مملکتمان بی قانون است بلکه باید بدانیم در چنین مواردی مشکلی برایتان پیش نمی آید.

برفرض محال اگر مشکلی به وجود آید، ما یک تشکل هستیم و کاری که از دستمان بر آید برای هم گروهی مان انجام می دهیم.

ما به صورت گروهی کار می کنیم و یکی از دلایلش همین است که افراد پشت به پشت هم باشند و در مشکلاتی که پیش می آید بتوانند به هم کمک کنند. برخی افراد تشکل که بخاطر تذکراتی در محل کارشان، به مشکل برخوردند و ازکار بیکار شدند، با پیگیری تشکل با قوت بیشتر و جایگاه محکم تر به کارشان بازگشتند. لذا این نگرانی ، نگرانی بی جایی هست و نباید بترسید.

  • سیاست ورزی و پرهیز از بحث در مطالبه گری

در روایات داریم، «المؤمن هو الکیس: مومن باهوش و زیرک است» [مومن دم به تله نمی دهد]. شما یک سری جواب های آماده داشته باشید که اگر از جایی پیگیر شدند تا شما این اطلاعات را از کجا آوردید؟ بگویید فضای مجازی، اینستاگرام و … آدرسش را در ذهنم نگه نداشتم، از جلوی چشمم رد شد، این مطلب را دیدم و نگرانم، یا توضیح می دهید : من در تلویزیون فلان خبر را دیدم و ناراحت شدم؛ تماس گرفتم تا اعتراضی بکنم . بحث نکنید! وقتی وارد بحث شوید، وارد جزئیات می شوید و گیر می افتید. بالاخره ما مسلمان هستیم و نسبت به مشکلات بی تفاوت نیستیم، لازم نیست برای مطالبات اسمی از تشکل راه بیداری ببریم بلکه بر مبنای تکلیفمان مطالبه گری انجام می دهیم.

در مسیر مطالبه گری وقتی از سازمان بازرسی به شما زنگ می زنند که« شما این اطلاعات را از کجا آوردید؟» به این معنی است که این مطالبه گری در مسیر درست قرار گرفته، و موضوع ، سوژه خوبی است و مطالبه ما نیز در حال بررسی است. این علامت خوبی است و نشان می دهد که ما روی مطلب مهم و حساسی دست گذاشته ایم.

 

  • حقه بازی بانک ها در وصول مطالبات

بانکها برای باز پس گیری وامشان، کارخانه ها را نیم بها خریده و به اسم  برگرداندن اموال بیت المال، به مردم ظلم می کنند! قیمت یک کارخانه ۱۰۰ میلیاردی را ۲ میلیارد ارزش گذاری می کنند، سپس یکی از همان کارشناس های  بانک آن کارخانه را به نصف قیمت می خرد. تجربه نشان داده  افرادی که کارخانه ۱۰۰ میلیاردی را ۲ میلیارد می خرند،  برای مدیریت آن کارخانه جلو نیامده اند بلکه آن کارخانه را تعطیل کرده و عده ای کارگر از کار بیکار می شوند، دستگاه ها و مواد اولیه اش را می فروشند! خودشان را که گرفتار کارگر و بیمه و مالیات و .. نمی کنند(طی گزارشی در تلویزیون یکی از همین کارخانه داران را نشان داد که کارخانه اش را بخاطر بدهی به بانک از چنگش درآوردند). در چنین جامعه ای خداوند به ولی خود اجازه ظهور می دهد؟ هرگز! کارگزاران فاسد و مردم بی خیال. مؤمنین ومتدینین بی خیال. اگر کسی آن شب بخاطر آن ظلمی که به کارخانه دار شده بود، پای تلویزیون سکته می کرد و می مرد، جا داشت.

اعتراضی هم بکنید (خصوصا در شهرهای کوچک)، شکایتتان می چرخد و پس از طی یکسری مراحل اداری باز زیر دست همان فرد مفسد می افتد!

بانک ها یک واحد حقوقی مفصل دارند: کارشناسهای حقوقی، وکیل و غیره، پول هم توی جیبشان است؛ با پول مردم وکیل می گیرند و آن کارخانه دار بدبخت را به خاک سیاه می نشانند. کارخانه داری که حتی مطالبات و بدهی هایش را پرداخته و برای پرداختی هایش هم رسید دارد، با این حال کارخانه اش را مصادره کرده اند، در دادگاه هم زورش نرسیده است!  همه این اتفاقات، ظلم ها، بیکاری ها و … با چنین فضا و شرایطی رخ می دهد که در سال «جهش تولید» می باشیم.

  • کوتاهی در امر واجب به بهانه انجام مستحبات

برخی از بزرگواران تماسی را که به آن ها محول شده است به دلیل این که «ماه رمضان، ماه عبادت است، باید به عبادت پرداخت وفرصتی برای تماس گرفتن نیست»؛ انجام نمی دهند! باید توجه داشته باشیم که  عبادات ماه مبارک رمضان، همگی به جز خود روزه گرفتن، مستحب هستند اما امر به معروف و نهی از منکر واجب است. اگر شما یک واجبی را ترک کنید تا یک مستحبی را انجام دهید بی شک به دنبال هوای نفس رفته اید. یک نفر هوای نفسش امر به شراب خواری می کند و دیگری امر به قرآن خواندن ودعا خواندن و … ترک واجبی که به آن مکلف است (یعنی در جایی که واجباتش بر زمین مانده، هوای نفس او را امر به مستحبات می کند!). هوای نفس، یعنی آن چیزی که دلش را ارضاء می کند و ازآن خوشش می آید و او را به وجد می آورد. خیلی شرم آور است که ما واجب الهی را (به هوای مستحبات) زمین  بگذاریم و رها کنیم، آن هم، در چنین شرایط سختی! که هر روز، دارد یک اتفاقی رقم می خورد و در واقع هر روزِ این روزها مهم است.

چنین بهانه هایی برای ترک امر واجبمان، مانند این است که مدافعان حرم برای اینکه بتوانند روزه شان را در ماه مبارک بگیرند، میدان جنگ را رها کنند و به شهرشان بروند و بگویند: ما می خواهیم روزه بگیریم و در شرایط جنگ و زیر آفتاب سوزان هم که نمی شود روزه گرفت! در چنین شرایطی وقتی دشمن حمله کرده و بر جان و مال و ناموس کشور مسلط می شود بگوییم این ها هم می خواستند به عبادت و روزه شان برسند!!!!

طبق روایات، به فرموده ی ائمه معصومین(علیهم السلام)، اصلاح تمام امور، اعم از نماز، روزه، حجاب تاااا مفاسد اقتصادی، اجتماعی و …، همه با اقامه امر به معروف و نهی از منکر انجام می شود. تلاوت قرآن و دیگر مستحبات در ماه مبارک، یک امر فردی است و اگر این ختم قرآن باعث شود که من از امر به معروف و نهی از منکر که یک وظیفه(واجب) اجتماعی است، باز بمانم، آن قرآن خواندن، در آخرت هیچ کمکی به من نخواهدکرد.

وقتی که یک واجب مهم تر(اهم)، برای انجام یک واجب دیگری که درجه اش پایین تر است[نه حتی امری مستحب] بر زمین می ماند، عملا پا در جای پای شیطان گذاشته ایم و مرتکب دینداری گزینشی شده ایم که قبلا مفصل به این موضوع پرداخته ایم.

عزیزانی که این تماس ها را برای تلاوت قرآن و سایر عبادات انجام نمی دهند، بدانند کارشان همانند افرادی است که در شرایط حساس و مهم امروز، جبهه جنگ را خالی کنند!!!

  • بی توجهی به روح قوانین توسط برخی از قضات

این روزها متاسفانه ظلم هایی در حکومت اسلامی به دست مسئولین حکومت، رخ می دهد. گاهی قوه قضائیه عامل بانکها شده است!! طبق ظواهر قانون عمل می کنند منتها روح قانون را نگاه نمی کنند! روح قانون در دادگستری عدالت است، اما برخی مثل ربات نشسته اند ومی گویند قانون فلان و فلان، وکیل هم آمده طبق مستندات دفاع می کند و دیگر کاری ندارند که تولید در مملکت از بین می رود! آن قاضی که آنجا نشسته و در واقع به مصادره شدن آن کارخانه حکم می دهد و می گوید که کاملاً هم قانونی است، هیچ فشاری به خودش نمی آورد که به بالادستی هایش تذکر دهد که برخی از این قوانین، منجر به تعطیلی کارخانه ها، زمین خوردن تولید، بیکاری کارگر و .. می شود. این در شرایطی است که مطابق قانون عمل می کنند و عمله بانک ها می شوند و ظلم هایی که گفته شد رخ می دهد، وای به روزی که خلاف قوانین عمل کنند، که برخی به راحتی این تخلفات را می کنند.

  • لزوم شفافیت دربانک ها

بانک ها با کمک قوانین پوسیده ۴۰ سال گذشته، به اسم بازگرداندن مطالباتشان، اموال مردم عادی را تاراج می کنند (مثل آن کارخانه دار بیچاره)، اما از طرفی با آن افرادی که نه برای تولید، بلکه تنها برای تجارت(خرید و فروش ارز و سکه)۱۰۰۰ میلیارد ۱۰۰۰ میلیارد وام می گیرند و مطالبات بانک را هم پس نمی دهند، کاری ندارند! علت را که پیگیر می شویم می بینیم آن افراد ابر بدهکار بانکی(مثلاً آقای رسول دانیال زاده) خودش رئیس بانک ملت را پیشنهاد داده و منصوب ایشان است؛ آدم ِخودش را رئیس کل بانکی کرده و همان بانک رابه تاراج برده است. برای برخورد با چنین مفاسدی اولین مطالبه مان باید شفافیت باشد. در مسائل بانک ها مهم ترین کار، ایجاد شفافیت است .

  • برای ایجاد شفافیت در بانکها، ما چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

اول-  باید در شورای عملیات تشکل، گروه هایی داشته باشیم که فعال باشند و دائما این ها را رصد کنند،

دوم- اطلاع رسانی به مردم[نیاز] است که برای تحقق این مهم باید سایت تشکل راه بیداری فعال باشد. اطلاعات را جمع کرده، دسته بندی کند و در سایت خود به عموم مردم ارائه بدهد.

چنین کاری بسیار مهم است چون به آن کارخانه دارهای مظلوم اعتماد به نفس می دهد که مقاومت کنند و می توانند از طریق رسانه ها مشکلاتشان را عنوان کنند[اولین مسیر].

سوم-  مطالبه از دادگستری است که در واقع قوانین را مثل یک چوب خشک(!!) اجرا نکنند. ما داریم با دید مثبت صحبت می کنیم(با فرض اینکه در دادگاه ها کاملا به قانون عمل می شود). اما عدالت در قانونی که بدون روح باشد، ذبح می شود؛ قرار است که روح قوانین ما عدالت باشد. ما حق نداریم به خود قانون هجمه ببریم و بگوییم که اصلاً قاضی برای چه قانون را رعایت کرده؟ قاضی موظف است قانون را رعایت کند اما باید مطالبه کرد که افرادی در کنار قاضی، مراقب روح قانون باشند. این مطلب بسیار مهم و مفصلی است.

  • اطلاق مفسد فی الارض به مفسدین اقتصادی؟!

یکی از بزرگواران گروه فرموده اند: در کشورهایی که قانون اسلامی ندارند، کسی را که فساد اقتصادی انجام می دهد، حبس می کنند و نگهش می دارند؛

در مملکت ما، با مفسدین اقتصادی برخورد جدی نمی شود؛ در صورتی که اینان مفسد فی الارض هستند ولی با آنها بسیار مماشات می شود!!

بنده با این نظر موافق نیستم. حکم قاضی مطابق قانون است و اطلاق مفسد فی الارض به افراد، چیزی نیست که ما بتوانیم به سادگی حکم بدهیم. کسی که مفسد فی الارض باشد، حکمش اعدام است، لذا تشخیص این اطلاق و حکم به چنین مواردی در صلاحیت قاضی می باشد. منتها، ناظر به مطلبی که در خصوص بانک ها گفته شد، تشخیص بازدارندگی چنین اطلاق ها و احکامی، همان توجه به روح قانون است. قاضی باید مفسده هر فرد را طبق قانون، بررسی کند و حکم بدهد که البته برخی از مفاسد اقتصادی نیز منجر به اعدام فاسد شده و حکم اعدام انجام می شود.

  • اعلام اسامی مفسدین اقتصادی؛ گامی برای شفافیت در قوه قضائیه

یکی از موارد بسیار مهم در قوه قضائیه ، معرفی محکومین است. در ابتدای کار، آقای رئیسی و برخی مسئولین قوه قضائیه گفتند حتماً این کار انجام می شود… قرار بود سایتی راه اندازی شود، اسامی افرادی که محکوم شدند در این سایت معرفی شود؛ هنوز این کار را نکرده اند و مقاومت بسیار شدیدی وجود دارد! قبلا در گفتگوی خبری یکی از معاونین قوه قضائیه، رسماً از عدم انتشار اسامی محکومین مفسدین اقتصادی دفاع کرد که اینان بالاخره زن و بچه دارند، اگر اسامی اعلام شوند بچه های آنها که مدرسه یادانشگاه می روند، اذیت می شوند!

منتها نمی گویند که این مفسد، سال ۹۱-۹۰ محکوم شده و سال ۹۷-۹۶ نیز به عنوان یکی از افرادی که به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد کمک می کند،

ارز و سکه در بازار تزریق و جمع می کند و دوباره فساد کرده است. وقتی اسم چنین آدمی بیرون بیاید، رئیس بانک مرکزی و سایر افراد، دیگر جرأت نمی کنند او را در بدنه خود به کار گیرند. اما وقتی اسمشان بیرون نیاید، اصلاً شاید بعضی ها فراموش کنند یا ندانند و دوباره از او کمک بگیرند. البته این فرد هم اعدام شد، ولی بعد از ۲ بار خسارت به بیت المال، که خسارت دومش به مراتب زیان بار تر از قبل بود.

وقتی فردی، معیشت ۸۰ میلیون نفر را به بازی می گیرد، خانواده اش نیز یک روزی از جایگاه و فسادهای آن فرد بهره برده اند، اکنون باید پای اذیتش هم بایستند. اعلام اسامی مفسدین، دستور امیرالمؤمنین بود و دستور رهبر ما نیز می باشد؛ حضرت آقا بارها بر این موضوع تأکید کرده اند. وقتی شفافیت نباشد، مثلا کسی ۱۰۰۰یا ۳۰۰۰ میلیارد تومان فساد کند و هیچ اسمی هم از او برده نشود، پس از ۱۰ سال که آب ها از آسیاب بیفتد و فساد این آقا فراموش شود، دوباره این فرد به کار گرفته می شود. لذا این باید یکی از مطالبات ما باشد.

ما می توانیم از صداو سیما مطالبه کنیم تا مانند استودیویی که برای گزارش اخبار کرونا اختصاص داده شده است، برای گزارشات مربوط با مفاسد اقتصادی نیز چنین استودیویی راه اندازی شود. البته با این ملاحظه که سرمایه امید و اعتماد مردم نسبت به نظام، آسیب نبیند.

 

  • قاچاق، آسیبی جدی برای اقتصاد کشور

در حال حاضر یکی از آسیب های اقتصادی کشور، قاچاق کالا می باشد. انتشار گزارش هیئت تحقیق و تفحص اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بسیار بسیار اسفناک بود. ۸% موارد قاچاق، توسط نیروی انتظامی کشف می شود و محکوم می شود. حجم کالای قاچاق در کشور نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار است و همه جا دیده می شود اما تنها  ۸% از این حجم کشف شده است! جالب است!!! با صراحت هم این آمار را ارائه می دهند و کسی هم معترض نمی شود که نیروی انتظامی، اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و … چه کار می کنند که تنها ۸% قاچاق ها کشف شده اند! یعنی واقعاً این قدر بی دست وپا هستیم؟ اینطور نیست. در خاورمیانه نا امن، الحمدلله مملکت ما «جزیره امنیت» است؛ منتها در مسائل اقتصادی دچار نا امنی شدیدی هستیم!! دلیلش هم نفوذ صاحبان ثروت و افراد فاسد در رده های بالای دستگاه های اجرایی می باشد. ارائه گزارش تحقیق و تفحص اداره مبارزه با کالای قاچاق دو سال در مجلس بلا تکلیف ماند و ما ۲ سال فرصت را از دست دادیم و توانستیم تنها در چند ماهه اخیر که پایان کار مجلس بود اندکی به این مطالبه بپردازیم…

  • فساد در میان اعضای کمیته تحقیق و تفحص کالای قاچاق

یکی از اعضاء هیئت تحقیق و تفحص کالای قاچاق، همان نماینده ای هست(نماینده زنجان و ابهر) که به خاطر اخلال در بازار خودرو  به حدود ۶ سال زندان محکوم شد. چنین فردی عضو سازمانی می باشد که قرار است بر عملکرد سایپا و ایران خودرو و دیگر شرکت های خودرو سازی کشور نظارت و مدیریت کند!! این گزارش در مجلسی ارائه شد که برخی افراد حاضر در آن مجلس فساد چند هزار میلیارد تومانی داشتند و یک تن از نمایندگان هم عضو همان هیئت تحقیق و تفحص بود!

عده ای به صراحت می گویند شرکت های دولتی بر واردات قطعاتی (از صنعت خودروسازی)که در داخل تولید می شود، اصراردارند… زیرا آقایان مدیر، خودشان شرکت های وارداتی دارند. آن وقت برخی مردم ما با بیکاری دست و پنجه نرم می کنند. با وجود تحمل صدمات واردات به اقتصاد این کشور، باز هم قیمت خودرو روز به روز افزایش می یابد(پراید۳۰ میلیونی تا ۱۰۰ میلیون هم می رود) به سبب احتکار قطعه توسط واردکننده، زد و بند با افراد فعال در بازار و … تا بتوانند خراب کاری های مدیریتی و کمبود و کسری های بودجه شان را با افزایش قیمت خودرو جبران کنند!!!

رهبرانقلاب محکم ایستاده اندکه واردات خودرو انجام نشود، ازطرف دیگرهمان افرادی که در ایران خودرو زدوبند کرده و اخلال ایجاد می کنند تا تعداد کمی خودرو و با قیمت گرانتر  به بازار بیاید، با پول های چند هزار میلیاردی کار رسانه ای می کنند که اگر واردات آزاد بشود، ایران خودرو و سایپا در رقابت با آن جریان واردات، کیفیتشان بهتر می شود. واردات را چه کسی انجام می دهد؟ خود همین آقایان که در بالا رفتن قیمت و کمیابی ماشین در کشور تاثیر مستقیم داشته اند. سود واردات خودروی آماده بسیار بیشتر از قطعه ای است که در ایران هم قابل تولید است یعنی این افراد هم از آخور می خورند و هم از توبره!! هراتفاقی بیفتد به نفع اینان است. لذا باید به طور جدی با فساد آنها برخورد بشود.

 

  • به امید یکدیگر نباشیم، حجمِ کار زیاد است.

ما واقعاً کار زیاد داریم، باید کار رسانه ای انجام دهیم .اگرمی خواهیم اتفاقی بیفتد باید زحمت بکشیم، با نشستن و دعا و قرآن خواندن و  نگاه به اطراف، کاری پیش نمی رود و اتفاق خاصی نمی افتد. برخی اعضاء فکر می کنند بقیه دارند کار را انجام می دهند، لذا برای کمک نمی آیند! اینطور نیست. تک تک شما عزیزان باید تصورتان این باشد که هیچکس کاری نمی کند و فقط من هستم. صحبت رهبرانقلاب که فرموده اند: «هرکس در هر نقطه ای که هست باید آن نقطه را مرکز زمین بداند و آن را تنگه احدی بداندکه اگر آن یک نفر آنجا را ترک کند، آن جبهه از دست می رود.» خواهش می کنم به امید همدیگر ننشینید که ان شاءالله کار موثری رخ بدهد.

  • توقف در یک نقطه در واقع پسرفت است.

میانگین جدیت، پیگیری و نظم اعضای تشکل راه بیداری، نسبت به سایر تشکل ها بالاتر است؛ ولی ما نباید در یک پله باقی بمانیم. ما دائما باید به سمت بالابرویم، توقع ما از خودمان باید بالاتر برود. وقتی توانستیم یک مرحله را با موفقیت طی کنیم، اگر مرحله بعد را نرویم پسرفت می کنیم… ، البته این صحبت های بنده معطوف به افرادی از تشکل است که فعالیتشان کمرنگ است وگرنه عده ای از اعضای شوراهای تشکل و اعضای عادی واقعاً دارند زحمت می کشند، و واقعاً کارشان را مجاهدانه و دقیق انجام می دهند، بنده از این افراد ممنون هستم؛ اگر چه که  این فعالیت ها برای بنده نیست که بنده بخواهم تشکر کنم، بلکه این کارها برای خدا و ولی خدا [امام زمان(عج)]، و در جهت یاری دین خدا و یاری حضرت رسول(ص) است و خداوند جزای آن افراد که به وظیفه شان عمل می کنند، می دهد و چنین افرادی مورد تفقد و توجه حضرت ولی عصر(عج) هستند.

  • مبادا دچار دینداری گزینشی شویم!

ما می توانیم و لازم است کارهای بیشتری انجام بدهیم، نباید درگیر دینداری گزینشی بشویم که خودمان تکلیفمان را آن طور که میلمان می کشد، انتخاب کنیم؛ خدا باید تکلیفمان را برای ما انتخاب کند، پیامبر(ص) و امام زمان(عج) باید برایمان تعیین تکلیف کنند. اگر از امام زمان بپرسیم بین قرآن خواندن در ماه مبارک و عمل به واجب امر به معروف و نهی از منکر[در حوزه مشکلات جدی و رویه های غلط کنونی کشور که  امت شیعه درگیرش هستند] کدام را باید انتخاب کنیم؟ حضرت می گویند بنشین در خانه و قرآنت رابخوان؟!؟! واقعاً این را می گویند؟!! یک عده در اثر فقر به فحشاء و دزدی روی آورده اند، به سمت کفر و بی ایمانی روانه شده اند و ما می خواهیم بنشینیم قرآن بخوانیم!! همه ی مردم کره زمین عیال امام زمان هستند و تحت تکفل حضرت می باشند. اگر وضعیت اقتصادی ایران درست بشود، خیرش به همه می رسد.

  • خطرکاهش شدید نرخ رشد جمعیت

نرخ رشد جمعیت ایران به کمتر از ۱% رسیده است؛ نرخ جمعیت پایین تر از ۶/۱ % را اصطلاحاً نرخ مُرده جمعیت می گویند. این دیگر رشد ندارد، ورودی و خروجی یکی شده است. این یعنی فاجعه! یعنی به سرعت به پیرترین کشور دنیا تبدیل می شویم. کشوری که قرار است زمینه ساز ظهور حضرت حجت باشد!! مشکلات اقتصادی و سبک زندگی غلط از عوامل این کاهش جمعیت هستند. برای اصلاح این سبک زندگی، صداوسیما، حوزه های علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، نخبگان اجتماعی، علمی و فرهنگی همگی باید تلاش کنند و تذکر بدهند. ما نیز باید وقت بگذاریم و تأمل کنیم تا مانع پیر شدن جمعیت کشوری شویم که مرکز شیعه در جهان است و همه مستضعفان عالم امید به این کشور دارند. آیا پیرترین کشور دنیا می تواند پذیرای آخرین حجت الهی باشد؟ می تواند زمینه ساز ظهور باشد؟

ده سال دیگر اوضاع مملکت چه خواهد شد؟ برای جلوگیری از مواجهه با این بحران، باید افرادی که زمینه اش را دارند صاحب فرزند بشوند؛ این اولین قدم است. با تولد صد نفر توی تشکل راه بیداری شاید به رشد جمعیت کمک بزرگی نشود اما مهم این است که ما یک حرکتی کردیم و خدا به این حرکت خالصانه و مجاهدانه برکت می دهد.

  • دست خدا با جماعت است.

طبق آیه قرآن” قُل انّما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادا” خداوند به پیامبر(ص) فرموده است که به مردم بگو: اگر من بخواهم شما را «یک نصیحت» کنم، این است که در راه خدا تک تک و دوتا دوتا قیام کنید. در هر موضوعی مثلا مسائل اقتصادی، هم خودمان کالای ایرانی بخریم و به تولید کمک کنیم و هم مطالبه گری در آن حوزه داشته باشیم. در بحث فرزند آوری نیز به همین ترتیب باید عمل کرد، هم خودمان در آن حوزه تلاش کنیم، هم مطالبه نماییم و به بقیه در آن حوزه کمک کنیم. دور هم جمع شده ایم که بتوانیم عقل هایمان را روی هم بگذاریم، خدا هم کمکش با جماعت و گروه است. ” ید الله مع الجماعه”. من با فکر خودم و عقل تنهای خودم پیگیر موضوعات باشم، یک اثری دارد؛ اما در یک جمع صد نفره و با عقل جمعی پیگیری شود صد برابر اثر خواهد داشت. اگر ما این حرکت ها را شروع کنیم خدا راه را به ما نشان می دهد و یاریمان می کند.

  • تلاش کنیم ظهور عقب نیفتد.

نشانه های ظهور و اتفاقاتی که تحقق ظهور را وعده می دهد از دوره ائمه ی معصومین علیهم السلام و حتی هزاران سال قبل و دوران جنگ جهانی دوم و سوم و …  بروز داشته است و اذهان برای ظهور حضرت حجت آماده تر و حس حضور در آخرالزمان بیشتر بوده است. در عصر حاضر اگر ما کار موثری انجام بدهیم خدا اجازه ظهور حجتش را می دهد؛ وگرنه غیبت طولانی شده و تا آخرین روز کره زمین ادامه پیدا می کند و ظهور امام عقب می افتد.

  • نقاط امید بخش وامتیازات جبهه حق

پتانسیلی که در جریان کرونا از نیروهای انقلابی و متدین ما دیده شد، اعم از جهاد برای تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده و تلاش بی وقفه در زمینه همدلی و مواسات با محرومان، بسیار امیدوار کننده است. با وجود تمام مشکلات و تلخی هایی که می بینیم، جبهه انقلاب[جبهه امام زمان]، سربازانی(خصوصا جوانان) به خودش می بیند که شاید کم نظیر باشند. این حجم از همدلی و جهاد را دردوره جنگ می دیدیم، دشمن آمده بود به شهرها و مرزهای ما حمله کرده بود، در چنین شرایطی افراد خیلی راحت تر وارد جهاد می شوند و انگیزه و ایمانش را پیدا می کنند؛ اما در شرایط اکنون که جنگی(مسلحانه) رخ نداده ولی مردم این گونه داوطلبانه وارد امور جهادگونه می شوند، بسیار ارزشمند و امیدوار کننده است. افرادی که شبانه روزی در این کارگاه ها مشغول تولید، بسته بندی و پخش موارد بهداشتی بودند و جوان های عدالتخواه و مطالبه گری که نظیرشان در دوره جنگ و دهه ۷۰-۸۰ نبوده بلکه از دهه ۹۰ هستند؛ جوان هایی که بعد از جنگ متولد شدند و کارهایی را دارند پیش می برند که قوه قضائیه ما گاها در انجامش ناتوان است . فسادهایی را بر ملا می کنند، پول های چند صد میلیاردی را به بیت المال برمی گردانند که دستگاه های نظارتی و امنیتی ما از پیگیری آن ها ناتوان هستند و این جوانان با سن کم دارند انجام می دهند. در برابر آن تلخی ها، این امیدواری ها نیز هست و عدد این امیدواری ها از عدد آن تلخی ها (به نظر حقیر) بیشتر است. این ها در واقع امتیازات جبهه حق است و پتانسیل هایی هستند که آرام آرام آشکار می شوند و ما را به آینده امیدوارتر می کنند و ان شاالله ما نیز این کارها را با توان و جدیت بیشتر جلو خواهیم برد.

تمام افرادی که ماسک می دوزند، بسته ارزاق  آماده می کنند و یا جوان های مطالبه گر و عدالتخواه در حوزه امور جهادی، جهاد رسانه ای و فعالیت های اعضای تشکل و … زحماتی است که برآیند مثبتی دارند و ان شاالله به یک اتفاق تعیین کننده در معادلات داخلی و در سطح دنیا منجر می شود.

مشاهده افرادی که دوره جنگ و انقلاب را ندیده اند و این قدر ایمان دارند، یعنی در جبهه جنگ و دوران انقلاب نبوده اند اما مانند افراد آن دوره پای جبهه انقلاب و جبهه حق ایستاده اند، بسیار امید بخش است.

  • تلاش برای جهانی شدن روز قدس

روز قدس نزدیک است. مسئولین گفته اند افراد با ماشین به آن خیابان وآن فضا بروند و تجمع شان در ماشین ها باشد و فیلمی گرفته شود و بازتاب رسانه ای داده شود. سعی کنیم کاری که از دستمان بر می آید در فضای مجازی و رسانه ای، در خیابان و … هر طور که می توانیم انجام بدهیم. فعالیت تک تک ما مهم است و همان طور که قبلا اشاره شد تک تک شما باید کار خودتان را مهم بدانید، گذاشتن یک پست به نفع فلسطین در فضای مجازی، در پیشگاه خداوند به حساب می آید و اثر خودش را خواهد داشت.

  • حماقت های دشمن، فرصتی برای جبهه مقاومت

حماقت های آمریکا و اسراییل در پدید آوردن داعش، منجر به ایجاد پایگاه های نظامی فعال سپاه پاسداران(بزرگترین دشمنشان طبق اذعان خودشان) در منطقه جولان سوریه[که هم اکنون تحت إشغال اسراییل و در نزدیکی اسرائیل می باشد] شد و سبب شکل گیری یک جبهه نظامی جهانی بر علیه آمریکا شد. شیعیان پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه، حزب الله لبنان و یمن، همگی متحد و تبدیل به یک نیروی عظیم فعال در منطقه خاورمیانه شدند و در نتیجه مظلومیت فلسطین و شرارت داعش خیلی زودتر به آن نتیجه نهایی، که محو اسرائیل و رفع ظلم از مردم فلسطین است، منجر می شود، و آرمان فلسطین به دست خود دشمن سریعتر محقق خواهد شد. یک حماقتی  که اسرائیل مسرورانه انجام می دهد بالا بردن حجم درگیری های غیر رسمی علیه پایگاه های سپاه قدس و نیروهای مقاومت است که هرچند وقت یک بار این پایگاه ها را بمباران می کند و خرسند است که چون غیر رسمی است ایران هم نمی تواند انتقام رسمی بگیرد؛ غافل از این که با بالا بردن سطح درگیری های غیر رسمی، دست جبهه انقلاب و جبهه مقاومت برای فعالیت های نظامی علیه اسرائیل بازتر می شود. همان فعالیت های غیررسمی آنها، از سمت مقاومت و نیروهای سپاه جواب هایی خواهد داشت که قبلا از فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری انجام می شد در حال حاضر از فاصله چند کیلومتری، مرز سوریه و اسرائیل انجام می شود. در واقع رزمندگان ما با استقرار در نزدیکی مرز اسرائیل و فلسطین منتظر فرصت هستند. در ماجرای فلسطین هرچه جلوتر می رویم، دلمان روشن تر می شود. دشمن هم آخرین زورهایش را به کار گرفته و به نظر می رسد زودتر از وعده ۲۵ ساله رهبری، اسرائیل از صحنه روزگار محو خواهد شد ان شاءالله.

 

امکان ارسال نظر وجود ندارد!