بسم الله الرَّحمن الرّحیم

 

  • محورهای صحبت آقای علی اکبر جباری دبیر تشکل راه بیداری
  • جلسه ۱۱۹ مورخ ۰۷/۰۳/۱۳۹۹

 

  • فتحی بزرگ در سالگرد فتح خرمشهر

نفتکش های ایرانی حامل بنزین که (علی رغم تهدیدات آمریکا) از ایران به مقصد ونزوئلا حرکت کردند، در سالروز فتح مبارک خرمشهر به هدف رسیدندو دشمن نتوانست هیچ اقدامی علیه آن ها انجام دهد. این تقارن، بسیار خجسته و اتفاقی مهم است.

ما خرمشهر را در حالی فتح کردیم که دستمان خالی، رئیس جمهورمان عامل دشمن و شیرازه  ارتشمان از هم پاشیده بود. ما همان اوایل جنگ، با فتح خرمشهر، بر روند پیشروی صدام و پیکره حزب بعث ضربه ای کاری وارد کردیم. فتح خرمشهر در مملکت ما یک نقطه عطف تاریخی و بسیار مهم است. ما در ایام جنگ و بعد از آن خرمشهرهای بزرگی رافتح کردیم و این فتح ها و اتفاقات سلسله وار، ان شاالله تا ظهور حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ادامه خواهد داشت.

 

  • اهمیت ژئوپولتیک ایران

ایران بین دو دریای خزر و خلیج فارس قرار داشته و چهارراه دنیا است. محل اتصال زمینی آسیا به اروپا، و اتصال شرق به غرب عالم است. جایگاه ایران به جهات مختلفی همچون انرژی، ژئوپولتیک، پیشینه فرهنگی و تمدنی_ که تا ۳۰۰ سال پیش بر مناسبات دنیا تأثیرگذار بود_ بسیار مهم است. در دوره صفویه و عثمانی ها بخش های بسیار زیادی از آسیا و اروپا زیر مجموعه این دو دولت بود. درجنگ جهانی اول حکومت عثمانی برچیده شد و باقی مانده خرابه های عثمانی، همین حکومت ترکیه فعلی است که نام اسلام را دارد ولی حجاب درآن ممنوع است. دختر رئیس جمهورکشور مسلمان ترکیه نمی تواند دراین کشور، باحجاب تحصیل کند و برای این منظور به آمریکا می رود. این از نکات بسیارجالب و عبرت آموز تاریخ است. حکومت ترکیه لائیک و کاملاً غیر اسلامی است و ارتش آن از میراث آتاتورک ملعون _که هم عصر رضاخان بود_ مراقبت می کند.

متأسفانه با ورود اروپایی ها در دوره صفویه تمدن ایران به سراشیبی افتاد و مستشرقینی که به اسم ایران گردی و شناخت فرهنگ ایرانی وارد ایران شدند، جای پای حکومت های ستمگر خود را در ایران محکم کردند.

انحطاط فرهنگی و اجتماعی ایران از زمان شاه عباس صفوی (فردی بسیار شکاک که زیرساخت های خوب صفویه را برای همیشه از بین برد) شروع شد. همچنین انحطاط ایران از جهت نظامی و رویارویی با دشمن خارجی، از دوره قاجار و فتحعلی شاه ملعون آغاز گشت. در این دوره افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیای صغیر که تا ۱۵۰ سال قبل زیرمجموعه ی تمدن ایرانی بودند، پی در پی از ایران جدا شدند. البته مردم و علما پای کار بودند، مراجع کفن پوشیده و در جبهه های جنگ با روسیه حاضرشدند. ولی چون دربار و شاهزاده ها فاسد بودند و اعتماد به نفس نداشتند، [باوجود توان نظامی] با دشمن کنار آمده و این همه سرزمین را واگذار کردند.

 

  • رویکرد دشمنان پس از انقلاب ۵۷

بعد از وقوع انقلاب، دو ابرقدرت شرق و غرب که در جزئی ترین مسائل درحال رقابت(جنگ سرد) با یکدیگر بودند، در مسئله انقلاب اسلامی و مبارزه با ایران متحد شدند. در جنگ ایران و عراق هر دو در کنار صدام ملعون ایستادند و به او کمک کردند. الحمدلله دست هدایت و قدرت الهی پشت سر انقلاب، رهبر انقلاب و مردمی بود که جانانه پای یاری رهبرشان ایستادند و خون دادند. یکی از اولین معجزات الهی و جایزه هایی که خداوند به این ملت عطا کرد، فروپاشی شوروی بود. یکی از دشمنان ما بدون این که زحمتی متحمل شویم از بین رفت و خوشبختانه روسیه فعلی جایگاه شوروی سابق را ندارد.

ما از اول انقلاب تا الان در تحریم بوده ایم، بعد از جنگ تحریم ها بسیار شدید شد، ولی علی رغم این تحریم ها، ما خیلی پیشرفت کردیم.

 

  • اهمیت رسیدن نفتکش های ایرانی به حیاط خلوت آمریکا

ضربه و سیلی رسیدن این نفتکش ها به دریای کارائیب(حیاط خلوت آمریکا) برای دشمن، به مراتب سنگین تر و سهمگین تر از فتح خرمشهر است. این نفتکش ها مقابل چشم دشمنی که همه آب راه ها تحت اداره اش است، از تنگه هرمز به سمت دریای سرخ حرکت کردند، از کانال سوئز عبورکرده به اقیانوس اطلس رسیدند و از آنجا وارد دریای کارائیب_که جزو املاک آمریکاست_ شدند. این بنزین ها به ونزوئلا رسیدند، و پیشاپیش در ازای آن ۹ تن طلا دریافت کردیم ، آن هم در شرایطی که به علت بی تدبیری دولت فعلی و مجلس سابق، مقادیر قابل توجهی طلا به باد رفته بود. نکته مهم تر این است که دولت زورگویی که در تمام آب راه ها رزم ناو، کشتی، شناور و ایستگاه بازرسی دارد و تهدید کرده بود که «نمی گذاریم بنزین ها به ونزوئلا برسد» نتوانست مانع این کار شود. از طرفی ونزوئلا یک کشورکوچک با جمعیت کم در حیاط خلوت آمریکاست که بیش ترین ذخیره نفتی در دنیا را دارد. اقتصاد آن بسیار ضعیف شده، تورم وحشتناکی دارد و بارها تا پرتگاه سقوط پیش رفته است. این کشور به خاطر ضعف در مسائل تکنولوژیک نمی تواند بنزین مورد نیاز خود را تولید کند و باید از کشورهای دیگر بخرد. ولی آمریکا به هیچ کشوری(حتی چین) اجازه صدور بنزین به ونزوئلا را نمی دهد؛ با این وجود ایران توانست به ونزوئلا بنزین صادر کند.

 

  • نقش پالایشگاه ستاره خلیج فارس در خودکفایی برای تولید بنزین

یک نمونه از خرمشهرهای بسیار بزرگی که ما فتح کردیم ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس است. در دورانی که دولت لیبرال با گروکشی بحث تحریم ها و برجام و توافق با آمریکا(با ادعای حل مشکلات) در انتخابات پیروز شد، تولید بنزین داخلی را_با این استدلال که هوا را آلوده می کند_متوقف و اقدام به واردات بنزین یورو ۴ و سایر بنزین ها از اروپا نمود. در آن ایام، به دلیل وزش فراوان باد، هوای تهران پاک بود، دولت مردان لیبرال، این پاکی هوا را به حساب بنزین های وارداتی گذاشتند… ولی در سال های بعد بطلان این ادعاها ثابت شد و مشاهده کردیم که هوای تهران به حدی از آلودگی رسید که مدارس هفته به هفته تعطیل می شد. در همین به هم ریختگی ها و سال های اولِ کار دولت، پالایشگاه خلیج فارس که توسط سپاه ساخته شده بود، به دست همین دولت افتتاح شد. اکنون ما از حاصل تلاش آن بزرگوارانی که این زحمات را کشیدند بهره مندیم. اگر این پالایشگاه و سایر مواردی که سپاه انجام داده نبود، بی نیازی ما از واردات بنزین محقق نمی شد. این بی نیازی باعث شد که ما اکنون بتوانیم علی رغم تهدید دشمن بنزین را به مقصدی که در حیاط خلوت او(آمریکا) قرار دارد، برسانیم.

اگر من از مسئولین کشور بودم حتماً تاریخ روزی که نفتکش های ایرانی به ونزوئلا رسیدند را درتقویم ثبت می کردم و درکنار فتح خرمشهر، نامی را برایش انتخاب می کردم. با چنین کاری این اتفاق تبدیل به نمادی _در کنار سایر پیروزی هایی که در عرصه جهانی به دست آوردیم_می شد و در کتب درسی نیز به آن می پرداختیم.

 

  • موشک باران عین الاسد، فتح خرمشهری دیگر

هنگامی که ما در مقابل صدام ایستادیم، فقط از مرزهای خودمان دفاع کردیم و خارج از حیطه کشورمان کاری انجام ندادیم. اکنون پیروزی هایی همچون موشک باران عین الاسد (که بزرگ ترین پایگاه هوایی دشمن بود) را داریم. به نظرمن ابعاد خسارات پایگاه عین الاسد دشمن، هنوز که هنوز است مشخص نشده است. ترامپ تهدید کرد که اگر ایران انتقام سردار شهید سلیمانی را بگیرد، ما ۵۲ نقطه فرهنگی و تاریخی ایران (مانند بیت رهبری، حرم امام رضا علیه السلام، تخت جمشید و…) را هدف قرار می دهیم. حتی قبل از موشک باران عین الاسد توئیت کرده بود که «پس این انتقامتان چه شد؟»

این انتقام انجام و عین الاسد بامداد چهارشنبه موشک باران شد. اتفاق بسیار مهم دیگر این بود که رهبر انقلاب با اطلاع رسانی قبلی(دررسانه ها) صبح پنج شنبه در بیت رهبری جلسه عمومی گذاشته و با اقشار مردم دیدار داشتند ، بر خلاف معمولِ دیدارهای قبلی در حسینیه، این دیدار به صورت زنده همپخش شد، با این وجود آمریکایی ها با علم به این موضوع (که دقیقا این ساعت رهبر ایران در چه نقطه ای است)، جرأت نکردند حتی یک فشنگ شلیک کنند.

پس از موشک باران عین الاسد، اولین کار آمریکایی ها لغو کنفرانس خبری ترامپ بود که با صحبت هایش خرابکاری دیگری به بار نیاورد و بتوانند برای این واقعه(موشک باران عین الاسد)چاره جویی کنند. ۱۸ ساعت پس از موشک باران، ترامپ با حالتی مضطرب، رنگ پریده و نفس زنان، مقابل دوربین ها ظاهر شد و گفت که «هیچ اتفاقی نیفتاده و هیچ کس آسیب ندیده است.» این ادعا حاکی از یک اتفاق بسیار بزرگ بود و بعداً طی دو ماه آرام آرام اعتراف کردند که ۱۱۰ نفر، ضربه (ملایم!!!) مغزی شدند. حاصل این نوع اعتراف کردن ها در انظار جهانیان این است که قدرت موشکی ایران را به رخ جهانیان می کشد و نشان دهنده این است که موشک های ایران مانند یک موجود زنده طوری هوشمندانه عمل می کنند که آن افراد بیش تر از یک ضربه (ملایم) مغزی آسیب نبینند و برای این توانمندی، ما باید به خود ببالیم.

 

  • برکات حضور ایران در سوریه

شکست داعش و حضور ایران در بلندی های جولان، فتح بزرگ دیگری بود. هم اکنون سپاه در نزدیکترین مواضع نسبت به اسرائیل پایگاه زده و در واقع دفتر فرماندهی را از تهران به همسایگی اسرائیل منتقل کرده است. طوری که با یک پیاده روی نیم ساعته می توان از پایگاه سپاه به اسرائیل رسید. اگر اسرائیلی ها بخواهند اقدامی انجام دهند، با یک ارتش جهانی به فرماندهی ایران، مواجه خواهند شد. این ها همه مایه امیدواری است و ما باید پیگیر این اتفاقات باشیم و با شرکت در جنگ رسانه ای کار دشمن را تمام کنیم.

 

  • ضربات مهلک جهاد رسانه ای برای دشمن در روز قدس

به نظر بنده کیفیت برگزاری روز قدس امسال به نحوی بود که ضربات آن بر اسرائیل و آمریکا، در مقایسه با سال های گذشته_که راهپیمایی برگزار می شد-کاری تر و کوبنده تر بود. هرچند در این روز راهپیمایی برگزار نشد، ولی در عوض جهاد رسانه ای با موضوع «مظلومیت فلسطین و ظلم اسراییل» با وسعت و عمق بیش تری انجام شد و مردم بیشتری(حتی غیرمسلمان هایی که در این فضا ها نبودند) در قضیه قدس درگیر شدند.

مطمئن باشید خرمشهرهای بعدی هم در راه است و نخستین وظیفه و رسالت ما در این مسیر پشتیبانی رسانه ای است و جنگ اصلی همین است. همه این پیروزی ها از الطاف الهی است و بنا به فرموده امام (ره) «(همه) خرمشهر(ها) را خدا آزاد کرد.» مثل همین قضیه نفتکشهای ایرانی و حمله به عین الاسد، خصوصا با وجود این دولت لیبرال و مجلس دهم که الحمدلله تمام شد.

 

  • تاثیرعجیب مجاهدت و اخلاص شهدا

در طول دفاع مقدس و بعد از آن، ما شهدای بسیاری داشتیم. طبق مطالعاتی که بنده انجام داده ام حدوداً ۱۳ یا ۱۴ تن از آنها شهدای بسیار بزرگی هستند (از جهت تاثیرگذاری) . بعضی از شهدا مانند شهید حججی، در دوران حیاتشان افراد معمولی بودند، ولی به دلیل اخلاص و مظلومیتی که داشتند، خداوند به زحمات و خون آن ها ضریب بالایی داد و بعد از شهادتشان خیلی درخشیدند و تأثیرگذار شدند.

عده ی دیگری از شهدا هستندکه دردوره حیاتشان نیز انسان های بسیاربزرگی بودند و درکنارکارهای عجیب و بزرگی که انجام دادند، اخلاص و مجاهدت بسیاربالایی داشتند که باعث شد یک سری گره ها توسط آنها بازشود. مغز متفکر و طراح اصلی فتح خرمشهر درسال ۶۱، یک جوان بیست وشش- هفت ساله به نام شهید باقری بود، یکی از شهدای بسیارتأثیرگذار، تعیین کننده و مخلص.

یکی دیگر از این شهدای بسیار تاثیر گذار، شهید حسن تهرانی مقدم است که با دست خالی(بدون تحصیلات آکادمیک و پشتوانه مالی) با مجاهدت و اخلاصشان، پدر علم موشکی ایران شدند و صنعت موشکی ایران را راه اندازی کردند. این شهید عزیز، سختی های بسیاری متحمل شده و از نظر علمی به جایگاه بسیار بالایی رسیده بود. ایشان در خوش بینانه ترین حالت شبی ۳ یا ۴ ساعت می خوابید و در ایام شهادتش ۲۶ کارخانه را هم زمان اداره می کرد و در کنار آن، امور علمی خود را نیز با جدیت دنبال می نمود. همسر ایشان تعریف می کردند که ایشان ساعت ۱۲ شب به منزل مراجعت کرده و ۶ صبح خارج می شدند. پس از مراجعت به منزل، مردمی که هر کدام مشکل و درخواستی داشتند از ۱۲ شب تا ۳ صبح پشت خانه ایشان صف می بستند و آن شهید بزرگوار، با حوصله به تک تک درخواست های آنها رسیدگی می کرد. سرکشی به محرومین و یتیم نوازی از عادات همیشگی ایشان بود و در روز تشییع ایشان، بسیاری از ایتام حاشیه تهران و ورامین شرکت داشتند.

یکی دیگر از شهدای بسیار بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی است که حقیقتاً اعجوبه ای بودند. شهید سلیمانی شب و روز خود را در بیابان های سوریه و عراق و لبنان و سایرکشورهای اسلامی به جهاد و مبارزه سپری کردند. علاوه بر آن ایشان همواره پیگیر حل مشکلات ایتام شهدای مدافع حرم بودند و به خانواده های شهدا سرکشی و یتیم نوازی می کردند. در اثرکثرت مجاهدت ها و بی خوابی ها چشم ایشان خاکستری رنگ شده بود. درباره ایشان بسیار شنیده ایم و تا سالیان سال هم خواهیم شنید.

شهید دیگری که بسیار شاخص است شهید بروجردی است. کتاب مسیح کردستان، به زندگینامه ایشان پرداخته است. (به مسئولین کانال کارآمدی پیشنهاد می دهم که این کتاب را تهیه و عرضه کنند.) ضرورت دارد که همه بزرگواران این کتاب را تهیه کرده و بخوانند و اطرافیان خود را نیز به خواندن این کتاب تشویق کنند.

شهید بروجردی متأسفانه ناشناخته مانده اند. این شهید عزیز با دست خالی کارهای بزرگی را قبل و بعد از انقلاب انجام دادند. ایشان قبل از انقلاب گروه جهادی صف را راه اندازی کردند که با جهاد مسلحانه و حملات نظامی، مقرهای آمریکایی ها را منفجر می کردند. خانواده این شهید بسیار فقیر بودند، در ۵ سالگی پدرشان را از دست داده و در ۱۷ سالگی ازدواج کردند. هم زمان با این که مادر، خواهران و برادران خود را اداره می کردند، یک گروه جهادی مسلحانه راه اندازی کردند. این گروه آن قدر توسعه پیدا کرد که مسئولیت حفاظت از حضرت امام خمینی را (هنگام ورود ایشان به کشور در ۱۲ بهمن ۵۷) به عهده گرفت. کاندیدای اصلی حفاظت از حضرت امام، سازمان مجاهدین (یا همان منافقین) بود. مسعود رجوی به شهید بهشتی گفته بود که من ۱۵۰ تک تیرانداز برای حفاظت از حضرت امام در مسیر ایشان قرار می دهم با این شرایط که ۱- داخل خودرویی که حضرت امام حضور دارند هیچ کس جز اعضای سازمان نباشند و این افتخار به نام سازمان مجاهدین تمام شود. ۲ – در بین راه ایستگاه هایی برای تقدیر از شهدای سازمان مجاهدین تعبیه شود.

شهید حاج احمد عراقی گروه جهادی صف را به شهید بهشتی معرفی کرد. شهید بروجردی که آن زمان یک جوان بیست و سه – چهار ساله بود، ایشان خدمت شهید بهشتی رسید و گفت که من ۴۰۰۰ (چهار هزار) تک تیرانداز در مسیر قرار می دهم و حدود ۸ الی ۱۰ خودرو حامل سلاح های نیمه سنگین قبل و بعد از خودرو امام قرار می دهم تا اگر ارتش شاهنشاهی خواست با تانک وارد عمل شود، در مقابل آنها بایستیم. توجه کنید که اگر همین الان، بسیج بخواهد ۴۰۰۰ نیرو را در تهران به خط کند، نمی تواند. تازه آن موقع ارتش شاهنشاهی بود. مزدوران رژیم شاه دنبال این بودند که شهید بروجردی را دستگیرکرده و به قتل برسانند. فراهم نمودن ۴۰۰۰ تک تیرانداز، با سلاح و به همراه خودروها، در حکومت شاهنشاهی نبوغ و مجاهدت بالایی را لازم داشت.

شهید شاخص دیگر، شهید اندرزگو می باشد که با نبوغ و زیرکی خاص خود، ۱۵ سال تمام حکومت شاهنشاهی را سرکار گذاشته بود. زندگی نامه این شهید واقعاً خواندنی است، براساس آن فیلمی نیز ساخته شده است..

ویژگی اصلی این شهدای بزرگ، اخلاص، تحمل بی خوابی ها و مجاهدت در راه هدف بود. خداوند هم به زودی مزد جهاد را که شهادت بود به آن ها عطا کرد و این بزرگواران را به آرزویشان رساند. شهدا زیرک ترین انسان های تاریخ و نابغه بودند، حیات ابدی خودشان را خریده و تضمین کردند. به بالاترین درجات رسیدند و اکنون حاصل زحمات خود را سر سفره الهی برداشت می کنند.

ما نیز باید در سایه آرامش و امنیتی که شهدا برای ما فراهم کرده اند به این شهیدان تأسی کنیم و از پیر و جوان و مرد و زن از این شهدا الگو بگیریم، اهل جهاد باشیم و هرکاری که از دستمان برمی آید (لا اقل در خانه) انجام دهیم. البته اقدام هدفدار در قالب تشکیلات، نه  اینکه هر کس با عقل خودش تیری در تاریکی رها کند!

 

  • لزوم صیانت از مجلس

پیام بسیار مهم حضرت آقا به مناسبت افتتاح مجلس یازدهم می تواند دستورالعملی برای تشکل راه بیداری در زمینه مراقبت از مجلس باشد. به دلیل جایگاه نظارتی مجلس بر سایر شئونات و امورکشور، بسیاری از مطالبات ما مربوط به مجلس است. اگر مجلس سالم بماند و به وظایف خود درست عمل کند، بسیاری از مناسبات در کشور ما درست انجام می شود ومشکلات برطرف خواهد شد. جا دارد که بیانیه رهبر انقلاب را با یکدیگر بخوانیم و آن را چراغ راه خودمان قرار دهیم و کمک کنیم که ان شاء الله این مجلس به سرنوشت سایرمجالس دچار نشود.

یکی از محورهای کارگروه انتخابات راه بیداری، مراقبت از نمایندگان فعلی است. هر یک از اعضاء تشکل یک یا دو نماینده را تحت نظر می گیرند و هر روز یا هر هفته فعالیت های آنها را رصد می کنند و اگر مشکلی را مشاهده کنند اعلام می کنند، سپس گروه عملیات برنامه مطالبه گری می گذارد تا  نمایندگان دچار انحراف نشوند. مانندآن مطالبه گری که اسفندماه(دررابطه با نماینده منتخب تهران که برای خودش جشن پیروزی گرفته بود) انجام شد و بازخورد خوبی داشت. بزرگواران باید خیلی جدی وارد کارگروه انتخابات شده و اجازه ندهند که این مجلس به سرنوشت مجالس پیشین دچار شود. چون باندهای ثروت و قدرت با توطئه و مکر و حیله و از طرق مختلف (حتی از طریق ارتباط با خویشان و بستگان نماینده) سعی در تطمیع و آلوده کردن نماینده ها دارند تا اهداف مورد نظر خود را پیش ببرند.

 

امکان ارسال نظر وجود ندارد!