???????? *راه بیداری* ????????

???? *افشاکنندگان مفاسد، مورد حمایت قانون قرار می‌گیرند.*

???? سید فرید موسوی نماینده مردم تهران در مجلس، طرحی را تقدیم مجلس کرده است که بر اساس آن کسانی که از مفاسد اقتصادی یا اداری مطلعند، اگر موارد را به شورایی که به همین منظور تشکیل خواهد شد اطلاع دهند، مورد حمایت و تشویق قرار می‌گیرند و به عبارت دیگر در آینده و در صورت تصویب نهایی، افشاکنندگان مفاسد و تخلفات در ذیل چتر حمایت قانونی قرار گرفته و به جرم تشویش اذهان و قبل از رسیدگی به خود اصل تخلف و مفسده، متهم نخواهند شد.

سید فرید موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص طرح نظارت همگانی بر مفاسد اقتصادی و اداری گفت: بروز و گسترش فساد اداری و اقتصادی از معضلاتی است که می‌تواند در هر کشوری سرمایه اجتماعی را با چالش مواجه سازد. طرح تشویق و حمایت از افشای مفاسد اقتصادی و اداری در واقع چکیده‌ای از تجربیات کشورهای مختلف در امر مبارزه با فساد در دستگاه‌های اجرایی و اداری است.

موسوی افزود: در واقع هدف این قانون این است که تک تک آحاد جامعه و رسانه‌ها در مبارزه با فساد اداری و اقتصادی نقش‌آفرینی کنند و با ارائه راهکارهای تامینی در خصوص عدم افشای اطلاعات‌دهندگان و تشویق آنان به گزارش موارد فساد گامی عملی و موثر برای همگانی کردن موضوع مبارزه با فساد اقتصادی و اداری برداشته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روی دیگر این قانون این است که فرد متخلف خود را در برابر نظارت موثر تک تک افراد جامعه ببیند و امید داریم اجرای صحیح این قانون نقشی پررنگ در کاهش مفاسد اقتصادی و اداری داشته باشد.

#مفاسد_اقتصادی
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر_مسؤولین
با ما همراه شوید????

بله:
ble.im/join/YjIzYzU0N2
سروش:
sapp.ir/rahe_bidari
ایتا:
https://eitaa.com/rahe_bidari
اینستاگرام:
instagram.com/rahebidari_ir
سایت:
www.rahebidari.ir

امکان ارسال نظر وجود ندارد!