???????? *راه بیداری* ????????

???? *سواد رسانه ای
????مبحث دوم: تکنیکهای اقناع
????بخش ۲.۲. روشهای اقناع(۲) *

۵⃣ تداعی: در این روش سعی می­شود تا پیوندی بین یک فکر، نظر، محصول،‌ خدمت، یا هر چیز دیگر با آرزو­ها، امیال، غرایز و احساسات مطلوب انسانی مانند زیبایی، امنیت، حریم خصوصی،‌ موفقیت، سلامت، تفریح، شادی و… در ذهن مخاطب هدف خود ایجاد شود. برای مثال اگر برای تبلیغ یک برند، کفش یک کوهنورد، بر فراز قله کوه نشان داده شود که فلان کفش را به پا دارد، آن برند با مفهوم موفقیت و دستیابی به اهداف بزرگ در ذهن شما پیوند میخورد. مثلا پالازموکت با نرمی و راحتی در دهن شما پیوند خورده است. .
۶⃣ تطمیع یا رشوه: شیوه ای است برای ترغیب کسی تا به شما برای رسیدن به هدفتان کمک کند. حراج، تخفیف، قرعه کشی، هدیه رایگان، یکی بخر چندتا ببر و… نمونه هایی از فن تطمیع هستند. .
۷⃣ اغراق: در فن اغراق، فرستنده پیام، گوشه ای از واقعیت پیام خود را می گیرد و آن را تا جای ممکن بزرگتر و بحرانی تر از آنچه هست به مخاطب معرفی می کند. به حدی که مخاطب در مقابل عظمتی پوشالی قرار می گیرد و ترغیب به پذیرفتن این پیام می شود. .
۸⃣ تکرار: تکرار یک پیام می تواند به شرطی شدن آن منجر شود و سبب پاسخ مخاطب شود؛ به این جهت از این شیوه برای اقناع استفاده می شود. البته تکرار زیاد هم می تواند مخاطب را گریزان کند. گاهی یک پیام تبلیغاتی با آهنگ خاصی که دارد بعد از چندبار تکرار چنان برای شما جذاب می شود که ممکن است در خلوت خود ناخودآگاه آن آهنگ را زمزمه کنید .
#سواد_رسانه_ای

*گزیده ای از دوره آموزشی راه بیداری(دکتر مدرسی)*

با ما همراه شوید????

بله:
ble.im/join/YjIzYzU0N2
سروش:
sapp.ir/rahe_bidari
ایتا:
https://eitaa.com/rahe_bidari
اینستاگرام:
instagram.com/rahebidari_ir
سایت:
www.rahebidari.ir

امکان ارسال نظر وجود ندارد!