???????? *راه بیداری* ????????

???? *سواد رسانه ای*
???? *مبحث دوم:تکنیکهای اقناع*
???? *بخش ۲.۲. مهمترین روشهای اقناع*

???? ۱. گواهی دادن ستاره ها، نخبگان و مردم عادی: این فن، پای فرد سومی را به میان می­­کشدتا گیرنده پیام آن چه را هدف نویسنده بوده است، راحت­تر بپذیرد.
مثال:استفاده از سلبریتی ها برای تبلیغ کالا، استفاده از صحبت های دندانپزشکان در تبلیغ خمیردندان. بیان نظر مردم عادی درباره یک پودر ماشین لباسشویی و ..
???? ۲. استفاده از زیبایی: افراد زیبا، برای جذب و جلب توجه شما الگوی خوبی هستند.
???? ۳. طنز: بسیاری از پیام های رسانه ای از این شیوه استفاده می کنند تا توجه ما را بیشتر به خود جلب کنند، و از این راه موجب شوند تاپیام آن ها با احساسی خوب و مفرح در ذهن ما همراه شود.
???? ۴. ترس: رسانه با استفاده از فن ترس تلاش می کند تا شما را از مفهومی نهی کند و شما را به سمت پذیرش مفهومی هدایت کند.
بسیاری از افراد معتقدند که بهترین روش برای وادار کردن مردم به تغییر دادن نگرش ها و رفتارهای شان این است که آنها را از پیامدهای تغییر ندادن بترسانید.
جملات روی پاکت سیگار:
“سیگار کشیدن شما را می کشد”.
یا تبلیغات تلویزیون :
فقط تا دو روز فرصت شرکت در قرعه کشی را دارید.
#سواد_رسانه_ای
*گزیده ای از دوره آموزشی راه بیداری (دکتر مدرسی)*

با ما همراه شوید????

بله:
ble.im/join/YjIzYzU0N2
سروش:
sapp.ir/rahe_bidari
ایتا:
https://eitaa.com/rahe_bidari
اینستاگرام:
instagram.com/rahebidari_ir
سایت:
www.rahebidari.ir

امکان ارسال نظر وجود ندارد!