???????? *راه بیداری* ????????

???? *«اگر نظام نپذیرفت، رهبری وظیفه ندارد
وارد میدان شود!»*

???? رهبری در دیدار با دانشجویان حرفهای مهمی زدند و حرفهای مهمی را هم از دانشجویان شنیدند، اما شاید قابل تامل ترین و عمیق ترین بخش این سخنان، در انتهای همین کلیپ یک دقیقه ای نهفته است، جایی که می فرمایند: «اگر رهبری دستوری داد و شرایطی گذاشت و به آن دستور عمل نشد، رهبری وظیفه ندارد وارد میدان شود و بگوید برجام نباید اجرا شود، این یک مقوله ایست خودش!».

اگر چه برای بسیاری که می دیدند و می شنیدند و می فهمدیدند این موضوح واضح بود اما این جمله رهبری، غلط بودن این تلقی که برجام تصمیم رهبری نظام است را تثبیت کرد و ملتزمین به آن (از برخی رفقای داخل خود بیت رهبری!! تا انواع و اقسام توجیه کنندگان پر مدعایش) را تا ابد شرمنده نمود. اما بجز این فقره، نکته نظری عمیقی در فهم مفهوم ولایت فقیه نیز در آن نهفته بود که به نظر بنده کلیدی ترین جمله رهبری است.

✔️«امام بر مبنای معرفتی که به شبکه مسائل دارد، راه حل و جهت پیشنهادی خود را برای حل مساله، در اختیار جامعه (خواص و عوام) قرار می دهد، اگر خواص، مفسرین و نزدیکان معرفتی به امام، از عهده تبیین و‌تفسیر و توجیه این جهت گیریها برای مردم برآمدند، امام گام بعدی را بر می دارد و دوباره خواص و گام بعدی امام و الخ.. این حلقه افزاینده است که در نظام امت_امامت محور اصلی حرکت جامعه است و این حلقه مهمترین تفاوت بین نظام ولایت فقیه با سایر نظام های مبتنی بر رهبری فردی است»

✔️رهبری، نه قانونا، نه شرعا و نه بر مبنای امکان سنجی های واقعی مربوط به اجراییات یک کشور با این عرض و طول، نمی تواند در اجرا ورود کند و اگر هم زمانی بدین امر دست بزند، باید انگشت اتهام را به سمت دسته ای از خواص اهل حق! جامعه برد که یا حرف رهبری را نمی فهمند و گوش و چشم ندارند! یا می فهمند و نمی توانند به مردم منتقل کنند و یا خود را به خواب زده اند و‌ منفعت شخصی دارند. سه گونه از خواصی که در جریان برجام هر سه آنها دست به کار شدند تا این صدمه بزرگ به امام و امت وارد شود.
#دکتر_سعید_شعرباف
#اختیارات_رهبری

با ما همراه شوید????

بله:
ble.im/join/YjIzYzU0N2
سروش:
sapp.ir/rahe_bidari
ایتا:
https://eitaa.com/rahe_bidari
اینستاگرام:
instagram.com/rahebidari_ir
سایت:
www.rahebidari.ir

امکان ارسال نظر وجود ندارد!