???????? *راه بیداری* ????????

????از رم تا خدا

???? بمناسبت سالگرد تولد شهید دکتر(مهدی)
ادواردو آنیلی*

???? ادواردو آنیِلی (به ایتالیایی: Edoardo Agnelli) 9 ژوئن ۱۹۵۴ در نیویورک به دنیا آمد و در ۱۵ نوامبر سال ۲۰۰۰ در فوسانو به شهادت رسید. او یکی از دو فرزند جیانی آنیلی – سرمایه‌دار و میلیاردر ایتالیایی و مالک سابق مجموعه فیات – و مارلا کاراچولو بود. وی پس از قبول مذهب تشیع نام خود را به “مهدی” تغییر داد.

ادواردو چند بار به ایران سفر کرده و زیارت حرم امام رضا(ع) مشرف شده بود. در یکی از این سفرها در هفتم فروردین ۱۳۶۰ در نماز جمعه به امامت آیت‌الله خامنه‌ای شرکت می‌کند. در همین سفر با بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده و حضرت امام پیشانی او را می‌بوسد.

مردی که پس از ایمان به رسول خدا و اهلبیت همچون مصعب بن عمیر (آقازاده مشهور صدر اسلام که اسلام را بر ثروت و قدرت خانوادگی ترجیح داد تا به مقام شهادت رسید.) در تاریخ مسلمانان جهان به یادگار ماند.

کسی که از هر فرصتی برای تبلیغ اسلام بین دوستانش استفاده می‌کرد تا جایی که با تلاش و راهنمایی او، دوست نزدیکش کنت لوکا گائتانی لاواتلی پسر سلطان شراب ایتالیا مسلمان شد و عجیب اینکه سرنوشتشان با هم شبیه بود و هر دو بطرز مشکوکی به شهادت رسیدند.

قدیری ابیانه دیپلمات کشورمان درباره وی می‌گوید: «ادواردو نمی‌توانست در قبال توهین به مقدسات سکوت کند،‌ وی همچنین در برابر جنایات اسراییل در فلسطین طاقت نمی‎آورد و به نخست‎وزیر و رییس‎جمهوری و حتی سران کشور‎های دیگر زنگ می‎زد و خواستار جلوگیری از این اقدامات می‎شد که من به او گفتم داری با این کار‎ها شهادتت رو جلو می‎اندازی. صهیونیست‎ها دست از سر تو بر نخواهند داشت، از این کار‎ها پرهیز کن.»

او مسلمان بی تفاوتی نبود. همیشه دغدغه مسائل جهان اسلام را داشت تا جایی که می‌خواست بخاطر ارتباطاتش در مدیریت باشگاه یوونتوس و با توجه به علاقه پسر قذافی به این باشگاه، سرنوشت #امام_موسی_صدر را پیگیری کند.

#ادواردو_آنیلی

با ما همراه شوید????

بله:
ble.im/join/YjIzYzU0N2
سروش:
sapp.ir/rahe_bidari
ایتا:
https://eitaa.com/rahe_bidari
اینستاگرام:
instagram.com/rahebidari_ir
سایت:
www.rahebidari.ir

امکان ارسال نظر وجود ندارد!