برگزاری ۵۷ اُمین جلسه کاری گروه #راه_بیداری در منطقه صادقیه تهران

.

IMG_20190505_115906

 

IMG_20190505_115916
پنجاه و هفتمین #جلسه_کاری افراد آموزش دیده گروه #راه_بیداری ، چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ، در مسجد جامع امام سجاد علیه السلام واقع در فلکه دوم صادقیه برگزار شد.

پس از قرائت قرآن و پخش کلیپ؛
????آقای جباری مروری بر اتفاقات تابستان نظیر گرانی ها، به هم ریختگی اقتصادی، افزایش قیمت دلار و طلا و … و داشتند؛در اوج بحران اقتصادی کشور( ۲۰ هزار تومانی شدن دلار)، دشمن مرتب اعلام می کرد که اصل اتفاقات در ۱۳ آبان (سالروز اِشغال سفارت آمریکا توسط مردم)پیش خواهد آمد، اما در همان زمان در همین جلسات راه بیداری عنوان شد که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. در کشورهایی که زیرساخت های ما را ندارند و در یک جنگ تمام عیار نظامی به سر می برند، مردم دارند زندگی خود را می کنند: مثل افغانستان و سوریه و یمن.
از آن زمان بیش از ۴ ماه گذشته و می بینیم که شرایط دارد پیش می رود. در حالی که آن زمان سرعت اتفاقات به قدری بالا بود که هر دو یا سه روز یک بار اتفاقی عجیب در حوزه اقتصاد رخ می داد،قیمت دلار که می گفتند تا ۶۰_۷۰ هزار تومان پیش می رود،در حالی که همان روزها و اندکی بعد، قیمت دلار کاهش یافت و رشد قیمت، متوقف شد و آن موج به هم خورد. بعد از ۱۳ آبان هم دیگر اتفاق جدیدی نیفتاد، اما اتفاقی که افتاد ۴_۵ برابر شدن قیمت ها و تحت فشار قرار گرفتن افراد در این فشار اقتصادی بود اما آن صحبت هایی که دشمن داشت و آن نگرانی هایی که بود و عنوان می شد اتفاق نیفتاد. حتی در شرایط ایده آل( نه فقط شرایط موجود)، اگر قرار به رخدادی باشد، پیش می آید، چون کار دست کسی دیگر است؛ اراده برتر دست خداوند است. لذا اگر ما *تکلیف* خود را تشخیص دهیم و به آن عمل کنیم، هر اتفاقی بیفتد ما آرامش خواهیم داشت.
????ایشان در ادامه بیان کردند: اکنون ما درگیر اتفاقات شدید سیاسی هستیم، مشکلات اقتصادی سر جای خود باقی است اما از شدت و سرعت آن کم شده، اصلاحی اتفاق نیفتاده اما سرعت تخریب کم شده و حالا این فشارها و کشمکش های سیاسی افراد را نگران کرده است.
ما در دوره ی آخرالزمان هستیم و تردید نکنید که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی، فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی هستیم. در یک جنگ بدترین اتفاق این است که افراد بترسند و دلهره داشته باشند، البته ترس در جنگ، طبیعی است اما خداوند یک سنت هایی دارد که فرموده است: اگر شما به این *سنت ها* عمل کنید و در آن ریل و چهارچوب حرکت کنید اتفاقی برای شما رخ نخواهد داد.
راه بیداری: ????آقای جباری در ادامه ضمن یادآوری معنای *ایمان* که *اعتماد به وعده های خداوند* است،فرمودند: فرد با ایمان با تمام قلب خود به وعده های الهی ایمان دارد.
???? صبر هم به معنای ایمان است، خداوند در سوره عصر قسم خورده است که همه ی افراد زیانکارند به جز افرادی که ایمان دارند: «والعصر إن الانسان لفی خسر إلا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصو ا بالحق و تواصوا بالصبر»و در ادامه آیات اشاره دارد که ایمان بدون عمل صالح ناقص است و این دو(ایمان و عمل صالح) بدون تواصی به حق( امر به معروف و نهی از منکر).لذا اگر همه کارهای خوب و عبادات را انجام بدهی، اما توصیه به حق(تواصوا بالحق) نداشته باشی، عمل تو، اَبتر است. طبق آیه توصیه به حق، بدون صبر، انسان را به نتیجه نمی رساند: *صبر بسیار مفهوم رازآلود و پیچیده ای* است، خداوند در جای دیگری در قرآن درباره صبر می فرماید: واستعینوا بالصبر و الصلاه و إنها لکبیره إلا علی الخاشعین(۴۵_ بقره)از صبر و نماز یاری بجویید و بی شک این کارِ دشواری است مگر برای خاشعان؛ صبور بودن کار بسیار عظیمی است (صبر و نماز)
????آقای جباری درباره ی سالگرد ۹ دی فرمودند: یکی از نقاط عبرت آموز ماجرای ۹ دی و فتنه ۸۸ ، توجه به یکی از سنت های الهی است.
???? ما در روایت داریم که اگر کسی در دفاع از حق کوتاهی کند، یعنی حق را تشخیص دهد اما در دفاع از آن کوتاهی کند، نه اینکه جلوی حق بایستد!!!، خداوند کاری می کند که جزو عمله های طاغوت شود؛ (یک عده از افراد طرفدار جریان فتنه که بعد از آن جریان و قضایا به آمریکا می روند، مانند یکی از نمایندگان مجلس ششم، که محجبه و چادری و خانواده دار بود که در طی این جریانات به آمریکا رفت اما آرام آرام به نقطه ای رسید که با کشف حجاب کامل، زندگی قبلی را تغییر داده و حالا در ازدواج سفید با یک مرد نامحرم زندگی می کند، نماینده مجلسی که در جمهوری اسلامی توسط شورای نگهبان تایید شده، حال به آن نقطه رسیده است.)
???? عده ای هم در داخل کشور و در داخل خانه های خود مراقبت می کنند که به ساحت طاغوت زمان و شیطان اکبر خدشه ای وارد نشود. حاضر به خفیف و ذلیل کردن همه دستاوردهای کشور خود هست، اما به آمریکا صدمه ای نخورد. در روایت است که اگر فردی در دفاع از حق، سکوت کند و نفر دیگری شاهد آن باشد اما به آن فرد اعتراض نکند، خداوند این فرد را به عذاب خوارکننده دچار می کند و این بسیار حرف بزرگی است.
???? *دفاع از حق* ، یکی از سنت های بزرگ الهی است و هر چقدر که فرد متشرع و محجبه و اهل نماز و روزه باشد اما اگر در دفاع از حق، ساکت باشد، خداوند به گونه ای رقم می زند که در نهایت این فرد سر از ناکجاآباد درآورد و این سنت خداست.
????ایشان در ادامه مبحث سنت های الهی فرمودند: ما در این دوره، باید که سنت های الهی را تشخیص بدهیم و در این ریل حرکت کنیم. یکی از افراد بارزی که (مستدل) می توان نام برد که بر این مدار به درستی و با دقت عمل می کنند، رهبر انقلاب هستند. صحبت ها و الگوی حرکتی ایشان حرکت بر مدار این سنت ها است.
???? رهبر انقلاب، در عمل به این سنت ها و وعده های الهی به جوّ موجود و نظر افراد دیگر (که شک و تردیدهایی را در مقابل این سنت ها و تصمیم های رهبری می آورند) توجهی نمی کنند. مشکل این افراد عدم تشخیص این سنت های الهی است، در حالی که کار دست خداست و اراده خدا پایان بخش هر اتفاقی است.
راه بیداری: ???? به طور مثال، اتفاقات اخیر و موضع گیری های برخی بزرگواران (حزب اللهی)انقلابی که خود را روشنفکر قلمداد می کنند، باعث تکدر خاطر بود:
۱- انتساب آقای لاریجانی به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام
۲- انتساب آقای علی اکبری به امامت موقت نمازجمعه.

???? در مقابل انتساب آقای لاریجانی، بعضی عنوان کردند که: ” نمی شد فردی که دید بهتری به او بود انتخاب می شد؟ چون در رابطه با ریاست ایشان بر قوه قضائیه ما صحبت ها و نقدهایی داریم.” و در انتساب آقای علی اکبری، تعریف و تمجیدهایی نسبت به جوانگرایی(در جهت جذب مخاطب جوان) ،به خصوص در میان قشری از روحانیون امروزی، مشاهده شد.
???? شاید برای خیلی این سوال است که چرا دبیر شورای نگهبان فردی است که در دهه ی دهم زندگی خود به سر می برند و آیا ما فردی جوان برای این کار نداریم؟ خیر، ما جوان نداریم، جوانی با قابلیت ایستادن در چنین جایگاهی و مقابله با انواع جریان های بسیار گردن کلفت غرب زده و سرمایه دار و … که توانایی نه گفتن به همه ی این ها و تحت تاثیر قرار نگرفتن را داشته باشد، نداریم. ما خیلی مصلحت سنجی از ایشان دیده ایم و ایشان فقط دبیر شورای نگهبان است، شورایی که همه در آن رای می دهند و ما فرد جوانی با تحمل ایشان نداریم. از طرفی برای ریاست سازمان تبلیغات اسلامی (با ۹۰ درصد کار اقتصادی)، از یک جوان ۳۷ ساله بهره گرفته اند،
????ایشان در ادامه موضوع سنت ها و وعده های الهی، این گونه فرمودند: ما باید همیشه به دنبال یافتن فرمول و الگوریتم مسیر باشیم و در نتیجه ی تشخیص آن فرمول، تکلیفمان بسیار آسان تر، قابل شناسایی می شود و برای این باید زحمت کشید و مطالعه کرد و اخبار را پیگیری کرد و اطلاعات لازم را به دست آورد. زیرا این اطلاعات به ما ابزار(سلاحی) می دهد برای درک بهتر اوضاع.
????آقای جباری در تبیین جایگاه رهبری و تصمیم گیری هایشان (عزل و نصب های مرتبط با ایشان) فرمودند: یک گروه مردمی در حال چاپ کتابی هستند که در این کتاب سخنان مقام معظم رهبری را از ابتدای انقلاب و پیش از آن، با آیات قرآنی تطبیق داده اند. در واقع این کتاب تاییدی است بر این که سخنان رهبری نه برگرفته از اندیشه و تفکر شخصی ، بلکه در طی یک مسیر معلوم و ریل مشخص است و ایشان در این ریل و مسیر حرکت می کنند و زحمت می کشند که باقی افراد را برای حرکت بر این ریل، همراه خود کنند. در واقع ما با یک حکیم مواجه هستیم، اما این که ما هیچ نظری نداشته باشیم و فقط چشم به این حکیم داشته باشیم، خلاف با نظرات این حکیم است که فرمودند: «در حوزه نظرعیبی ندارد که فرد نظری خلاف با نظر رهبر و ولی فقیه داشته باشد و حتی آن نظر مخالف را اعلام هم کند». اما باید تصریح کرد که *در حوزه عمل ما باید اطاعت پذیر* باشیم.
???? داشتن نظری خلاف نظر رهبری به تنهایی عیبی محسوب نمی شود، اما برخی به دلیل تکبر ی که دارند، نمی خواهند وجهه شان خدشه دار شود؛ لذا وقتی نظری خلاف نظر رهبری می دهند، شروع به دفاع از نظر خود کرده و نظر رهبری را نقد می کنند و همین امر باعث از دست رفتن مراتبی از اعتقادات این گروه می شود، زیرا برای حفظ وجهه ی خود، به نظر رهبری مدام نقد های بی پایه و اساس وارد می کنند. عیبی نیست که نظر فردی، در برخی موارد، خلاف نظر رهبر باشد، اما در عمل باید مطیع نظر رهبر بود.
???? در این میان عده ای هستند که می خواهند افراد را مجبور به اقرار به اشتباه خود کنند: مثلا در رسانه های حزب اللهی بعد از نتایجی که در انتخابات سال ۹۲ و ۹۶حاصل شد و برای بسیاری عواقب این انتخاب روشن شد عده ای به دنبال گرفتن اقرار از کسانی بودند که به فلان آقا رای داده اند! بدون این که متوجه باشند این کارها موجب پایین آمدن سطح مشارکت افراد در انتخابات می شود. بایدمراقب باشیم و احتیاط کنیم که افراد را به لج و دشمنی تحریک نکنیم. مهم این است که بتوانیم افراد را همراه کنیم.
????ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: در این روزها که غلظت اتفاقات سیاسی زیاد شده، باید بیش از قبل توجهمان به آن سنت های الهی باشد تا بتوانیم افرادی را که کاملا منطبق بر این سنت ها و در مسیر الهی در حرکتند شناسایی کنیم. البته این قبیل مباحث، تقلیدی نیست، بلکه باید زحمت کشید تا به آن اطمینان مورد نظر رسید تا در بزنگاه های مهم دچار لغزش و تردید نشد.
راه بیداری: ????ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: در این روزها که غلظت اتفاقات سیاسی زیاد شده، باید بیش از قبل توجهمان به آن سنت های الهی باشد تا بتوانیم افرادی را که کاملا منطبق بر این سنت ها و در مسیر الهی در حرکتند شناسایی کنیم. البته این قبیل مباحث، تقلیدی نیست، بلکه باید زحمت کشید تا به آن اطمینان مورد نظر رسید تا در بزنگاه های مهم دچار لغزش و تردید نشد.
???? گفته شده در آخرالزمان، نگه داشتن دین مثل نگه داشتن یک ذغال گداخته در کف دست است که از گداختگی سفید شده و سختی اصلی در حفظ دین، همان تشخیص تکلیف است، چون انسان باید بفهمد که در این مسیر بایستی علایق و تمایلات خود را کنار بگذارد، دوست داشتنی ها را باید کنار بگذارد تا بتواند تکلیف را تشخیص دهد و گرنه آن تکلیفی که تشخیص می دهد مطابق با هوای نفس خواهد شد.
???? یکی از دشواری های عمل به تکلیف این است که نمی توان یکنواخت عمل کرد؛ یک جا لازم است از فردی حمایت کنیم، و درجای دیگر، حق دفاع از او را نداریم و باید نقدش کنیم! لذا باید بدانیم نگاه صفر و یکی داشتن خطاست! این که یک فرد را خوبِ خوب ببینیم که هیچ خطایی از او سر نمی زند یا فردی را آنقدر بدِ بد ببینیم که گویی هیچ کار خوبی از او سر نزده است! این یکی از اشکالات حزب اللهی هاست. اگر فردی خطایی کند او را رها می کنیم و اگر فردی را قبول داشته باشیم، خطای او را باور نمی کنیم.
???? باید بدانیم در عصر حاضر به جز یک نفر که امام معصوم(امام عصر) است بقیه آدم ها احتمال خطا دارند، البته با یک خطا هم کسی بد نمی شود.
???? به طور مثال برخی حتی اجازه نمی دهند درباره امکان خطای ولی فقیه صحبت کرد. در همین دعواهای سال ۸۸، عده ای می گفتند که آقای ولی فقیه اشتباه کرده، اما ما به جای آن که بپرسیم چه خطایی و بیاید ثابت کنید که خطا کرده، بحث می کردیم که اصلا ولی فقیه خطا نمی کند و همین سبب می شد طرفین بدون فهمیدن حرف یکدیگر، هر یک بر سخن خود پافشاری کنند! این سبب دور شدن دل ها می شود! ما باید دل ها را به هم نزدیک کنیم.
????ایشان در ادامه صحبت درباره ی تشخیص تکلیف و درک سنت ها گفتند: این خیلی مهم است که تکلیف خود و سنت ها را درست تشخیص دهیم و این که مراقب تمایلات خود باشیم، این ها خیلی رهزن هستند و خداوند ما را با این تمایلات درونی بسیار آزمایش می کند.

در انتهای جلسه به فعالیت های گروه پرداخته شد.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!