IMG_20190505_130247

IMG_20190505_130254

????جلسه کاری شصت و ششم #راه_بیداری۱۵ اسفند ۹۷ – مسجد جامع امام سجاد علیه السلام برگزار شد

*محورهای صحبت علی اکبر جباری* دبیر تشکل #راه_بیداری :

???? *تحلیلی بر بیانیه گام دوم انقلاب*

۱️⃣ *انقلاب اسلامی منعطف در تصحیح خطا اما غیر قابل تجدید نظر در اصول*
انقلاب اسلامی هرچند آماده تصحیح خطاهای خویش است اما در *اصول* اهل تجدیدنظر نیست. این اصول همان اصولی است که به خاطر آن ها انقلاب رخ داد. اصلاح طلبان در ایران بیش از آن که به دنبال تصحیح خطاها باشند؛ به دنبال اصلاح اصول اولیه انقلاب هستند. به همین علت در بین این جماعت، تحرکی در رابطه با مبارزه با فساد و … نمی بینیم. به دلیل مبانی متفاوتی که دارند تلاش آن ها برای ارتباط با آمریکا و به زانو درآوردن نظام در مقابل آمریکا می باشد. اصول انقلاب همانند اصول دین که ۵ مورد و فروع دین (اصول واجبات) که ۱۰ مورد هستند، می باشد و هیچ مرجعی ادعا نکرده که تعداد آن ها کمتر یا بیشتر است.
این دسته بندی ها به عنوان اصول است و تعداد آن ها تغییر پذیر نیست؛ اما در شیوه و شرایط اجرا می تواند کم و زیاد شود. مثلا روزه به شخص بیمار واجب نیست؛ اما در اصل روزه واجب است. در اصول انقلاب نیز به همین شکل است.
انقلاب اسلامی *منعطف* در شیوه اجرای اصول کلی خود می باشد
*استکبارستیزی* جزء اصول انقلاب است اما در شرایطی گاهی ممکن است به مذاکره با آمریکا تن دهیم و گاهی قبول نکنیم. در شیوه ها امکان خطا وجود دارد لذا باید تصحیح خطا انجام شود.

۲️⃣ *درک موقعیت های نو به نو*
انقلاب اسلامی فاقد احساس و ادراک نیست یعنی قادر است موقعیت ها را بررسی کند و مناسب ترین آنها را انتخاب کند. متاسفانه مشکلی که در کشور وجود دارد، این است که مناصب مهم فرهنگی تحت اختیار ارگان هایی است که به موقعیت های نو به نو احساسی ندارند. مانند بسیج که سیستم آن، همچنان با طرز تفکر دهه ۶۰ کار می کند و یا *چرخه کالای فرهنگیِ* ما دست افرادی است که چهل سال زحمت کشیده اند اما موقعیت های جدید را درک نمی کنند و از مناسبت های جدید عقب می مانند. موقعیت های نو و بررسی آن مطلبی مهم است که باید با اصول انقلاب سنجیده شود.

۳️⃣ *مرزبندی با دشمنان*
در سال ۸۸ فتنه گران به خیال این که می خواهند فشار حداکثری را به حکومت وارد کنند، مرزبندی خود را با دشمنان مشخص نکردند. در حقیقت آن ها برای *فرار از دشمن تراشی* ، مرزبندی خود را با دشمنان انجام ندادند. فرض کنید ما به عملکرد قوه قضاییه اعتراض داریم و بی بی سی هم همین سخنان را تکرار کند. ما یک هدف عالی داریم که *تقویت نظام* است و بی‌بی‌سی یک هدف دیگر که *تضعیف نظام* است. ما باید مرزبندی خود را با آن ها(بی بی سی و امثالهم) مشخص کنیم.
*باید دید، نظر بی بی سی در مورد گوینده کلام چیست؟* همینطور *گوینده کلام* مرز خود را با بی بی سی مشخص کند. به طور مثال در قضیه برجام اصلاح‌طلبان می گفتند سخن اسرائیل و انقلابیون در مورد برجام یکی است و هر دو مخالف هستند؛ اما در حقیقت اسرائیل می گفت آمریکا کوتاه آمده است و ما می گفتیم ایران به آمریکا باج داده است. دلیل یکی بودن حرف ما با دشمن ، *یکی بودن اراده دو طرف نیست* . با این منوال روزی می رسد که برای این که امر به معروف مسئولین را زمین بزنند می ‌گویند حرف شما با حرفِ دشمن یکی است و کار شما باعث شادی دشمن می شود. شما باعث جدایی و تفرقه بین مردم و مسئولین می شوید. این سخنان را از زبان بی‌بی‌سی نمی شنوید بلکه از زبان یک نفر یا یک کانال انقلابی می شنوید. این افراد بسیار خطرناک تر از اسرائیل هستند ما باید حواسمان را جمع کنیم تا از این افراد بازی نخوریم.
⁦۴️⃣⁩ *حرکت طبق قاعده الهی*
در جریان سال ۸۸ در درگیری هایی که بین فتنه گران و نظام به وجود آمد و در این بحبوحه وظیفه نظام بود تا از خود دفاع کند. متأسفانه خون‌هایی هم ریخته شد. در این میان برخی از افراد تا اسم خون می آید افکار و اعتقاداتشان سست می شود و می ترسند و حتی گاهی اعتقادشان به انقلاب را از دست می دهند. با بررسی تاریخ می‌بینیم که حضرت علی علیه السلام در جنگ جمل نیز همین اتفاق برایشان افتاد. برای برپایی عدالت و حکومت اسلامی ۷۰ هزار مسلمان کشته شدند. پیامبر اکرم (ص) در ده سال دوران حکومت خود ، حدود ۸۴ غزوه و سَریّه (جنگ های بدون حضور پیامبر صلی الله) داشتند. در این بین برای دفاع از دین خدا این همه جنگ و خونریزی رخ داد و این اشتباه نبود بلکه آن ها طبق قاعده حرکت کردند. خدا به قتال و جهاد فرمان داده بود. ما جنگ طلب و خشونت طلب نیستیم اما برخی از این ها از اصول ما است. اگر تشکیلاتی از خود و اصول خود دفاع نکند از بین می‌رود. همین الان کسانی که در تاریخ بیشترین قتل را انجام داده اند، دَم از صلح می زنند. مثلاً آقای اوباما که به فردی بسیار مودب و استاد دانشگاه معروف است، جنگ سوریه را به راه انداخت و بیش از ۴ میلیون نفر مسلمان را به کشتن داد. شهید آوینی فرمودند الان عصر جاهلیت ثانی است که بدتر از جاهلیت صدر اسلام می باشد؛ چون آدم ها باسواد هستند اما درست و غلط حقیقی را تشخیص نمی دهند.

⁦۵️⃣⁩ *درس مهم پیروزی در جنگ تحمیلی*
پس از جنگ جهانی دوم دنیا به دو قسمت بلوک شرق و غرب تقسیم شد. افراد خیلی خوب و مودب و باکلاس مثل بچه مدرسه ای ها، دنیا را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کردند. در بسیاری از شهرها و کشورها دیوار کشیدند و دنیا دو قطبی شد و همین عامل باعث شروع جنگ سرد شد. دو طاغوت مدام در حال جاسوسی از همدیگر برای ضربه زدن به یکدیگر بودند. اگر در کشورهای بلوک شرق غائله ای به پا می شد پای آمریکا در میان بود و اگر در کشورهای بلوک غرب بلوایی به پا می شد، حتما ردپایی از شوروی وجود داشت. در این شرایط، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و ۲ طاغوت بزرگ دنیا نقطه اشتراکی برای ضربه زدن به آن پیدا کردند. در جنگ ایران و عراق هر دو طاغوت به عراق کمک های اطلاعاتی، نظامی و غیره می کردند. در شرایطی که ارتش ما سر و سامان نداشت و اُمَرا و افسرانِ عالی رتبهٔ ارتش ایران رسما فرار کرده بودند یا اعدام شده بودند، باید با دو طاغوت بزرگ دنیا مبارزه می‌کردیم. این درس مهمی است که در دوره ضعف ما، آن ها(دشمنان) نتوانستند کاری بکنند الان که هزار برابر قوی تر شده ایم و آن ها ضعیف تر شده اند به طریق اولٰی نمی توانند کاری انجام دهند.

⁦۶️⃣⁩ *تجربه نوی انقلاب اسلامی در حکومت داری*
بعد از حکومت حضرت علی علیه السلام هیچ ساختار حکومتی که در آن *یک فقیه* در رأس حکومت باشد تشکیل نشده بود. تمام سلسله ها پادشاهی بودند که در بهترین حالت در دوره صفویان و دوره کوتاهی در زمان شاه طهماسب و فتحعلی شاه جایگاه شیخ الاسلامی وجود داشت.در آن دوران محدود، شاه برای اداره امور، از شیخ الاسلام اجازه می گرفت. در تمام این دوران ما هیچ تجربه کشور داری به سبک اسلامی که *دین و سیاست با هم جمع شود* نداشتیم و انقلاب اسلامی تجربه نویی بود.

???? *خرید تشکیلاتی را از خودمان آغاز کنیم*
در گروه هر محصول یا خدمتی برای ارائه دارید حتما ذکر کنید تا سطح روابط فعالیت ها در گروه بالا رود به طور مثال اگر ماهی دو میلیون در منزل خرج می کنیم، یک میلیون آن را از طریق خرید تشکیلاتی انجام دهیم. از این طریق *گردش مالی* در گروه ایجاد می شود. اگر بتوانیم به این نقطه برسیم که تمام اعضاء این کار را انجام دهند، می‌توانیم حتی تا ۲۰۰ میلیون تومان گردش مالی در ماه، در گروه ایجاد کنیم و در مرحله بعد افراد دیگر را وارد این چرخه کنیم. از این طریق، سرمایه در جهت *تقویت نیروهای انقلابی* حرکت می کند. متاسفانه توانمندی اقتصادی نیروهای انقلابی کم است و سر بزنگاه‌ها نه توان رسانه ای داریم و نه توان مالی!! حکومت اسلامی نیاز به *تشکّل های قدرتمند مردمی* که به هیچ جا *وابسته نیست* ، دارد.

???? *امر به معروف مسئولان ، شروعی دیر هنگام*
ما با امر معروف و نهی از منکر می‌توانیم برخی نمایندگان را تقویت کنیم. این امر باید خیلی زودتر اتفاق می افتاد تا بسیاری از نمایندگان فاسد نمی‌شدند. بسیاری از آن ها در ابتدا انسان های خوب و شریفی بودند، اما به علت *ترک امر به معروف و نهی از منکر توسط مردم* ، به فساد کشیده شده اند.
???? *فشار بر مردم برای تصویب fatf*
افزایش قیمت ها در جهت افزایش فشار بر حاکمیت جهت تصویب لوایح چهارگانه fatf است. البته پیش بینی می‌شد این اتفاقات بیفتد. افزایش قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مانند گوشت در بازار ، مخصوصا نزدیک عید، برای فشار بر مردم است تا از آرمان هایشان دست بردارند. چندی پیش رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با سفر به قزاقستان در سکوت رسانه ای قرارداد واردات گوشت را امضا کردند. اما به طرز مشکوکی یکی از هواپیماهایِ نظامیِ حاملِ گوشت سقوط کرد. پس از آن آقای رئیس جمهور فرمودند کسی حق ندارد گوشت وارد کند. از طرف دیگر ده‌ها هزار تن گوشت ماه هاست در گمرک مانده است و دولت اقدامی جدی برای ترخیص آنها نمی کند.

???? *خطر استحاله در کمین نظام*
حُبِّ ریاست آخرین چیزی است که از نفسِ انسان جدا می شود بسیاری از افراد در سِمَت های مختلف دولتی طمع دارند بتوانند حکومت را عوض کنند ریاست به گونه ای است که افراد ابتدا برای نمایندگی جلو می آیند، بعد می‌گویند چرا رئیس جمهور نشویم و بعد می گویند چرا رهبر نشوم!! رهبری چند سال قبل فرمودند انقلاب ما به مرحله ای رسیده که حمله نظامی دیگر کارگر نیست و … اما خطر اصلی *استحاله* است یعنی این که در راس کار یک عمامه به سر باشد اما مهم نیست زیر عمامه چه باشد مهم این است که *مطابق خواسته غربی‌ها* رفتار کند.

???? *عدم قدرت تحلیل در مردم*
دولت توانست با کمک رسانه‌های غربی *ذهن مردم* را کنترل کند. مردمی که ۴ سال کم کاری دولت را دیدند اما دوره بعدی رای بیشتری به همین دولت دادند. مردم با شعار دیوارکشی در خیابان‌ها و کنسرت و … فریب رسانه های دولتی را خوردند و از نامزد حریف ترسیدند. اگر دولتی واقعا بتواند در خیابان‌ها دیوار بکشد که خیلی قوی است(!!!) ذهن برخی مردم قدرت تحلیل ندارد و اگر داشت تاکنون امام زمان (عج) ظهور کرده بودند و اصلاً غیبت رخ نمی داد. سال ۹۲ یا ۹۶ کدام یک از ما در خیابان ها رفتیم و خیلی *معقول و منطقی* بدون متلک با افراد صحبت کردیم. در انتخابات سال ۹۶ گروه هایی در تلگرام به منظور کار انتخاباتی درست می شد که اکثر افراد آن طرفدار کاندیدای مطلوب جریان حزب اللهی بودند، اما اگر بخواهیم در گروه های حزب اللهی رأی جمع کنیم،نوعی وقت تلف کردن است، چرا که رأی آنها مشخص و موافق با ما می باشد. ما باید بتوانیم از *قشر خاکستری* یا طیف مقابل رای جمع کنیم. مشکل ما این است که در مقابل کم کاری هایی که از دولت دیدیم از قبیل تعطیلی واحدهای صنعتی تعطیلی مسکن مهر و … ساکت ماندیم و هیچ *فعالیت رسانه‌ای* انجام ندادیم و هیچ حمله‌ای نکردیم و تنها منتظر بودیم تا به ما حمله شود و منفعلانه از خود دفاع کنیم. حکومت حضرت علی علیه السلام هم با کم کاری مردم به دست معاویه افتاد. الان وضعیت به گونه ای شده است، که اگر کم کاری کنیم حکومت به دست معاویه های زمان می افتد.

???? راه بیداری????
????
????
???? @rahe_bidari
???? ???? ???? ???? ???? ???? ???? ????

امکان ارسال نظر وجود ندارد!