???? برگزاری ۶۲ اُمین جلسه کاری گروه #راه_بیداری در منطقه صادقیه تهران.
شصت و دومین #جلسه_کاری افراد آموزش دیده گروه #راه_بیداری ، چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ، در مسجد جامع امام سجاد علیه السلام واقع در فلکه دوم صادقیه برگزار شد.

پس از قرائت قرآن و پخش کلیپ؛
در ابتدای جلسه ، آقای جباری ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) فرمودند: کاری که حضرت زهرا(س) انجام دادند، بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر یعنی امرِ به ولایت حضرت المؤمنین(ع) و نهی از منکرِ غصب حکومت ایشان بود. کاری که آن حضرت به تنهایی انجام دادند، بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر تاریخ بود یعنی *امر به ایجاد حکومت اسلامی و نفی طاغوت*.
اگر حکومت اسلامی نباشد، خداوند پرستیده نمی شود و ولایتش در زمین جاری نمی شود(ولایت خداوند در زمین از طریق اجرای احکام الهی جاری خواهد شد). کار حضرت زهرا(س) در راستای برپایی حکومت امیرالمومنین(ع) بود نه دفاع از شوهرشان و … .
بسیاری از ما خطاب به حضرت سیدالشهدا علیه السلام می گوییم «یا لیتنا کنا معک» اما از نظر زمانی برای ما مقدور نیست . برای ما این مقدار مقدور است که در راه و مسیر آن بزرگواران جانفشانی کنیم. این که می بینیم، حضرت زهرا (س) به خاطر فدک خود را به زحمت انداختند، خود فدک برایشان مهم نبود، بلکه به علت حکومت اسلامی بود. ایشان اصلا دلبستگی به آن باغ نداشتند همان گونه که در شب عروسی لباس عروسی شان را بخشیدند.
لذا هرکس در این ایام با نیت خالص قدمی بردارد معادل« یا لیتنا کنا معک» برای دفاع از حضرت زهرا (س)خواهد بود.
آقای جباری همچنین تاکید کردند: راهپیمایی ۲۲ بهمن را نباید به عنوان تفریح خانواده در نظر گرفت و همین مقدار که شما این حرف‌ها را شنیده اید، به گردن شما تکلیف آمده است. همه چشم ها در ۲۲ بهمن به ماست. دشمن با تمام قوا از طریق جنگ تمام عیار اقتصادی، ایجاد دعوا و اغتشاش ، ایجاد شبهه و .. به میدان آمده است. ما هم اندازه وُسع خود به نبرد با دشمن – چه منافقین داخلی و چه خارجی- می پردازیم . مسلماً نمی توانیم تمام فضای راهپیمایی را تحت پوشش قرار دهیم ؛ اما به اندازه وسع خود با ۲ ساعت کار مجاهدانه، تلاش می کنیم.

انتخابات سال آینده را پیش رو داریم باید به نقطه ای برسیم که در سال آینده هزار نفر نیروی آموزش‌دیده آماده به کار داشته باشیم. برای این کار برنامه ریزی های مناسب انجام شده است. اگر نیت الهی باشد همانند شمشیر زدن در رکاب امام حسین(ع) و یا حمایت از حضرت زهرا(س) در کوچه بنی هاشم است.

ایشان در ادامه فرمودند: جهاد یعنی کوشش طاقت‌فرسا و مزد آن ، شهادت است. برای جهاد لازم نیست به سوریه و لبنان رفت بلکه در خیابان های تهران می توان جهاد کرد و اگر در این راه از دنیا برود شهید است. شهادت به داشتن کارت و پرونده داشتن در بنیاد شهید نیست بلکه باید نزد خداوند در صف شهدا محسوب شویم. لذا باید کار را جدی بگیریم.
راه بیداری: آقای جباری فرمودند: در لوایح چهارگانه مربوط به fatf قرار بود ماه گذشته کار را تمام کنند اما با فشار مطالبات مردمی، لوایح مجددا به کمیسیون ها برگشت. خداوند متعال فرموده است شما یک قدم بردارید و من هزار قدم به سمت شما می آیم. آن یک قدم با راحت طلبی و عدم مسئولیت‌پذیری برداشته نمی‌شود.
اگر با نیت خالص ، موانع درونی را برطرف کنیم؛ خداوند موانع بیرونی را برطرف خواهد کرد. دلها دست خداوند است. لذا باید فاصله بین ادعا و عمل را کم کنیم. رفت و آمد ما به اینجا ، صرفاً برای سخنرانی و دیدار نیست؛ بلکه می‌خواهیم سربزنگاه از آن استفاده کنیم لذا فعالیت های گروه را جدی تر دنبال کنیم تا نتیجه موثرتری بگیریم. گاهی ما جزئیات را نمی دانیم اما در کل تأثیر مطالبات این است که مسئولین هر کاری را انجام نمی‌دهند و هر سخنی را نمی‌گویند؛ زیرا می دانند مردم از آنها مطالبه می‌کنند که چرا سخنی بر خلاف اسلام و حکومت اسلامی می گویید. در اغتشاشات دی ماه گذشته و … کسی که پرچم ایران را آتش زده و …، عده ای در دولت می‌گفتند باید صدای اعتراضات را شنید و برای آن‌ها مکانی در نظر گرفت؛ یعنی کسی که علیه نظام و مسئولین فحش داده و شورش کرده و فضای ناامنی و قتل و غارت و … ایجاد کرده است، باید به رسمیت شناخته شود ؛ اما ازطرفی تحمل،۴ تا تلفن و مطالبات مردمی را ندارند. به کسی که در کمال احترام مطالبه می کند، فحش می دهند و او را تهدید می کنند لذا باید دست این ها رو شود و نباید از تهدید آنها ترسید.

ایشان در ادامه فرمودند: اگر چه فعالیت ما مانند تحصن و … نیست که چشمگیر به نظر بیاید و فعالیتمان آهسته و تدریجی پیش می رود اما مانند قطره آبی است که مستمر بر روی سنگی می چکد و آن را سوراخ می کند و اگر همان سنگ در مسیر سیلاب(فعالیت های طوفانی و لحظه ای) قرار بگیرد اصلا سوراخ نمی شود. کارهایی مانند کارگروه ما صبر می خواهد. در جهاد هم هر چه کار سخت تر باشد ارزشش بیشتر می شود.

ایشان در پاسخ به پرسش یکی از شرکت کنندگان پیرامون تحصن انجام شده در اعتراض به cft و پالرمو فرمودند: مادامی که این گونه تجمعات و تحصن ها داخل مساجد باشد ما هم هستیم و شرکت می‌کنیم اما بیرون مساجد ما شرکت نمی کنیم .

ایشان در ادامه فرمودند در یکسری از موارد نیاز است که شکایت رسمی انجام شود. این هم از فعالیت‌های مجاهدانه است. مثلاً موردی داریم که فالوور های زیادی دارد؛ یک پست از خدا و پیغمبر می گذارد و یک پست ضد ارزش های دینی و نظام . با این کار خود سبک زندگی غلطی را بین مردم رواج می‌دهد و حتی تعداد بسیار زیادی از مردم را هم جذب کرده است. باید از او شکایت شود و عده ای باید این کار را به عهده بگیرند. به هر حال شکایت کردن رفت و آمد دارد و البته هر اتفاقی ممکن است بیفتد. اما ما که ادعا می کنیم می خواهیم شهید شویم این هم یک نوع جهاد است. یک نفر شکایت را پیگیری کند ما هم رسانه ای می کنیم تا به نتایج خوبی برسیم.

در ادامه به فعالیت های گروه پرداخته شد.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!