???? برگزاری ۶۴ اُمین جلسه کاری گروه #راه_بیداری در منطقه صادقیه تهران.
شصت و چهارمین #جلسه_کاری افراد آموزش دیده گروه #راه_بیداری ، چهارشنبه یکم اسفند ۱۳۹۷ ، در مسجد جامع امام سجاد علیه السلام واقع در فلکه دوم صادقیه برگزار شد.

پس از قرائت قرآن و پخش کلیپ؛
در ابتدای جلسه آقای جباری، با اشاره به بیانیه رهبری در مورد گام دوم انقلاب فرمودند: بیانیه حضرت آقا جمع‌بندی از ۴۰ سالگی انقلاب بود. این بیانیه ، شامل معرفی انقلاب، چشم انداز و تعیین تکلیف( برای سالهای بعد از این)ما به عنوان حافظان انقلاب می باشد . در ۴۰۰ سال اخیر در دنیا سه انقلاب رخ داده است؛ که دنیا را به شدت تحت تأثیر خود قرار داده است.
۱- انقلاب فرانسه که پایه‌های تمدن غرب از آنجا نشأت گرفته است.
۲- انقلاب اکتبر روسیه که بلشویک ها با شکست حکومت تزارها سر کار آمدند
۳- انقلاب اسلامی که در حال تبدیل شدن به مهم ترین اتفاق تاریخ در ۴۰۰ سال اخیر است.
در طول تاریخ بشریت سه نقطه عطف وجود دارد:
۱- بعثت پیامبر تا واقعه عاشورا
۲- انقلاب اسلامی ایران
۳- انقلاب حضرت صاحب الزمان(عج) و ظهور آن حضرت

به فرموده حضرت آقا، *مهمترین* معروف *ایجاد و حفظ حکومت اسلامی* است و *بزرگترین منکر* اتفاقاتی است که باعث *سست شدن حکومت اسلامی* می شود.

اتفاقاتی در تاریخ رخ داده که گواه این مدعاست. فعالیت مظلومانه حضرت زهرا(س) در راستای حمایت از ایجاد حکومت اسلامی بود و نه حمایت از همسر و امامت حضرت علی(ع) زیرا که عنوان امامت قابل غصب نیست. این که یک زن جوان ۱۸ ساله با آن شدت حیا در برابر لشکر مردان زورآزمایی فیزیکی انجام دادند از اهمیت ماجرا خبر می دهد. بزرگترین ضربه ای که منجر به شهادت حضرت زهرا(س) شد ؛ ماجرای فدک بود. این حادثه به خاطر یک باغ اتفاق نیفتاد ، بلکه به خاطر ایجاد حکومت اسلامی بود.
شاهد این مدعا این است که حضرت علی علیه السلام وقتی به حکومت رسیدند فدک را به فرزندان حضرت زهرا برنگرداندند. اصلا موضوع فدک نبود و موضوع حکومت بود. این آرمان در زمان ائمه دیگر نیز ادامه یافت.
در زمان امام کاظم علیه السلام هارون الرشید به ایشان گفت : محدوده فدک را مشخص کنید تا برگردانم. ایشان فرمودند: تو برنمی گردانی اما یک دیوار آن باغ سرزمین هندوستان است یک دیوارش آفریقاست یک دیوارش … و یک دیوار … است. هارون تعجب کرد و گفت: این که می شود همه محدوده حکومت اسلامی! یا زمانی که افرادی به امام صادق علیه السلام گفتند که از خراسان آمده ایم و آماده ایم با یارانمان به شما کمک کنیم تا قیام کنید؛ امام ضمن اشاره به گله گوسفندی که از آن جا می گذشت، فرمودند: اگر به تعداد گوسفندان این گله یار داشتم قیام می کردم . هنگامی که شمردند دیدند ۱۷ گوسفند بیشتر نیست این گونه نبوده که حضرات ائمه بنشینند، تا حضرت مهدی (عج) بیایند و همه چیز را درست کنند .

ایشان در ادامه فرمودند: انقلاب اسلامی ایران بعد از حکومت امیرالمؤمنین اولین حکومت است که *قانون اساسی آن مُرّ قرآن و فقه شیعه و اسلام* است؛ اما متاسفانه این قوانین اجرا نمی شود و برای اجرایی شدن آن ها باید امر به معروف کرد و با دعا و آرزو نمی توان به هدف والای انقلاب یعنی زمینه سازی ظهور دست یافت.
هنگامی که حضرت آقا به عنوان نایب امام زمان صحبتی می فرمایند، مهم است که آن را جدی بگیریم و سریع اجرا کنیم. باید ابتدا آن را تبیین کنیم و سپس تبدیل به برنامه عملیاتی شود.
ما که ادعای سربازی حضرت حجت(عج) را در دوره غیبت داریم و سربازی ایشان را در این دوره مهم تر از دوره ظهورمی دانیم، باید بتوانیم شرایط را برای ظهور حضرت آماده کنیم. لذا باید تلاش کنیم و در حد توان خویش زحمت بکشیم. خداوند شاهد بر اعمال ما هستند. وقتی ببینند عده‌ای به حرف نایب امام زمان گوش می‌دهند، شرایط را مهیا می‌بیند و دردانه اش(حضرت مهدی عج) را می فرستد در این ایام (زمان غیبت) ما در حال تمرین هستیم و خدا می بیند ما چه مقدار در این راه از راحتی کار، زندگی ، آبرو ، جان و مال خود می گذریم؛ و اگر ببیند ما در ادعای مان صادق هستیم حتما ظهور اتفاق می افتد.
مهم این است وقتی نایب امام زمان فرمایش مهمی را انجام دادند شرایط اجرای آن را فراهم کنیم نه آن که صبر کنیم شرایط فراهم شود تا آن را اجرا کنیم.
راه بیداری: آقای جباری در ادامه فرمودند: فرمایشات حضرت آقا چهار محور داشت:
⁦۱️⃣⁩ ویژگی های جمهوری اسلامی
⁦۲️⃣⁩ درس هایی که انقلاب اسلامی ایجاد کرد
⁦۳️⃣⁩ ثمرات گام اول انقلاب
⁦۴️⃣⁩ مأموریت‌های نسل جوان برای برداشتن گام دوم انقلاب

ایشان ضمن طرح این سوال که جوان یعنی چه محدوده سنی؟فرمودند: در صحرای کربلا جوان از شش ماه تا نود و سه سال حضور داشت اما پیرمرد های سی چهل ساله بودند که امام حسین(ع) را کمک نکردند.آنها می‌خواستند به عبادت و خانه و زندگی خود و … بپردازند. منظور حضرت آقا در بیانیه از پیر به سن و سال نیست. منظور کسی است که دچار راحت‌طلبی و تن پروری شده است.

متاسفانه ، در بین اصولگرایان این طیف بیشتر است که خود این افراد از موانع ظهور هستند. در ظاهر انقلابی هستند اما در باطن نمی‌گذارند کار پیش رود و آدرس غلط می‌دهند. این افراد در همه نهادها هستند از دولت و قوه قضائیه و … . این افراد کاسبند یعنی هم دوست دارند سجاده شان پهن باشد و هم بازارشان باز باشد. مثلا در مجمع تشخیص مصلحت که اکثراً منصوبین رهبری هستند دو سه روز مانده به رآی گیری در مورد لوایح fatf شماره تلفن ها و ایمیل ها از روی سایت مجمع حذف می شود. مسلما این کار غربزده ها نیست بلکه کار نفوذی ها در طیف اصولگرا می باشد.

ایشان در پاسخ به سوال یکی از اعضا در مورد طرح استیضاح رئیس جمهور فرمودند: با استیضاح ما خیلی راحت و آبرومندانه آن شخص را از پاسخ گویی حذف می کنیم و آن ها هم هزاران رسانه دارد که از آب گل آلود ماهی می گیرند و می گویند انقلابی ها نمی‌گذارند دولت کار کند! عده ای از انقلابیون هم که حرف از برکناری و عزل می زنند باید توجهشان را به این سخن حضرت آقا جلب کنم که به صراحت فرمودند: آن هایی که حرف از عزل و استیضاح می زنند، خائن اند.
راه بیداری: آقای جباری در تبیین ویژگی های جمهوری اسلامی در بیانیه دوم انقلاب فرمودند: ویژگی های جمهوری اسلامی مربوط به بُعد انسانی است. هر انسانی با هر دینی آن را می پذیرد. این کتاب (قرآن) تاریخ مصرف ندارد یعنی بی نهایت است. در انقلاب های دیگر شعارهایی داده شد که تاریخ مصرف آن ها به پایان رسید.
شعار انقلاب اکتبر روسیه « برادری، برابری و حکومت کارگری» بود. انقلاب بلشویک ها سه لایه داشت : لایه اعتقادی آن کمونیست‌ها بودند که اعتقاد داشتند، خدا وجود ندارد. در لایه اجتماعی آن سوسیالیست ها با شعار برابری اجتماعی بودند، یعنی حقوق یک جراح با حقوق یک کارگر یکی باشد. در لایه اقتصادی آن مارکسیست‌ها بودند که با نظریه اقتصاد دولتی بر سر کار آمدند. طبق نظر آنها، همه مردم باید کارگر دولت باشد و هرکس مقاومت می کرد او را می کشتند. ادعای اصلی مارکسیست‌ها، برپایی قسط و عدل بود؛ اما به بن بست رسید.

امام خمینی(ره) چهار سال قبل از فروپاشی شوروی به گورباچف نوشت:« زین پس باید اندیشه های کمونیست را در زباله دان های تاریخ جستجو کنیم. یعنی چهار سال قبل از فروپاشی یک ابر قدرت به زعم خودشان حضرت امام پیش‌بینی فرمودند. آن روز ، شوروی در اوج قدرت بود و امام فرمود همین الان محکوم به شکست است. اما شعار برابری و برادری در اسلام خیلی فرق دارد. اسلام مالکیت را به رسمیت می شناسد و مخالف تولید ثروت نیست.

ایشان در ادامه فرمودند: شعارهای انقلاب فرانسه «آزادی بیان ، دموکراسی و اصالت انسان» بود. چهل سال است که این شعارها منتضی شده است. آمریکا در مورد حضورش در خاورمیانه می گوید می خواهیم در خاورمیانه آزادی دموکراسی و حقوق بشر را به ارمغان بیاوریم آن گونه که خودمان می پسندیم و احدی حق دخالت ندارد. این یعنی قانون جنگل ! می گویند زورمان می‌رسد پس زور می گوییم. در ایران بیش از ۴۰ انتخابات برگزار شده است و شخصی که علناً مورد حمایت غرب بوده و در تعارض با آرمان های انقلاب، رأی آورده است. آن وقت آن ها دموکراسی رابر سر ما می زنند؛ اما عربستانی که حقوق بشر در آن معنایی ندارد و آل سعود فقط بواسطه ثروتشان حکومت پادشاهی تشکیل داده اند و انتخاباتی برگزار نمی شود، مورد حمایت مدعیان آزادی و حقوق بشر (آمریکا)هستند.

ایشان در ادامه فرمودند: در مورد انقلاب فرانسه مطالعه کنید و ببینید به اسم آزادی چقدر آدم بی گناه کشته شده و در نهایت به پادشاهی(!!!) ناپلئون منجر شد. آنها بر خلاف شعارهایشان عمل کردند و از قتل گرفته تا تخریب سرمایه های عمومی از هیچ یک فروگذاری نکردند. بنده بسیار تأکید می کنم، انقلاب فرانسه را مطالعه کنید . جنگ عراق ، سوریه ، یمن، ویتنام ،جنگ جهانی اول و دوم، دوری مردم از اخلاق و معنویت، سستی بنیان خانواده، افسردگی ، خودکشی و … از نتایج لیبرال دموکراسی بوده است. کشور انگلستان به اندازه کشور ما مساحت دارد، اما هندوستان با پنج برابر مساحت را بلعیده است. رسما در خانه انگلیسی ها ۵ تا هندی به عنوان برده کار می کردند. ۱۸۰ سال انگلیس هند را دوشیدند بدون آن که آن ها را انسان حساب کند. همینطور در این ۳۰۰ سال چقدر از سیاه پوست های آفریقا را به عنوان برده به آمریکا بردند.

کتاب ریشه ها – که مقام معظم رهبری توصیه به مطالعه آن نموده‌اند – سرگذشت یکی از همین خانواده‌های آفریقایی است. این ها همه نتایج شعارهای آزادی و لیبرال دموکراسی بوده است.
راه بیداری: ایشان در ادامه فرمودند: در فضای مجازی یا هر جای دیگری که می خواهید بحث کنید، بحث را به دعواهای سیاسی و جناحی تنزل ندهید. ما اول باید با مردم خاکستری خودمان تعامل کنیم ، بعد با مردم دنیا . در تمام دنیا انسان های منصف هستند که باید آن ها را همراه کنیم و شعارهای اصیل انقلاب را به گوش آنها برسانیم.

خلیفه دوم ۷۰ بار گفت : «اگر علی نبود عُمر هلاک می شد». با آن که حکومت به حق حضرت را غصب کرده بود اما حضرت متعهد بودند چون حکومت اسلامی است، باید آن را حفظ کنند. حفظ حکومت اسلامی به حدی مهم است که حضرت علی علیه السلام با آن سه نفر همکاری کردند. ما نیز باید مثل حضرت عمل کنیم. ما باید شعارهای اصیل انقلاب را به مردم خود و بعد به مردم دنیا برسانیم. ما باید کاری کنیم که شعارهای اصیل انقلاب بدرخشند؛ می‌خواهیم تبلیغات کنیم یا در فضای مجازی پست بگذاریم یا بحث کنیم باید حواسمان باشد، یک سری شعار داریم که نباید به دعواهای جناحی و سیاسی آلوده شود تا یکسری افراد به ظاهر انقلابی از آن سوء استفاده کنند و به مجلس و جاهای دیگر وارد شوند. ما باید این پیام را به نحو احسن منتشر کنیم.

ایشان در ادامه فرمودند: از امام خمینی (ره) پرسیدند آیا به دولت شاه مالیات بدهیم؟ ایشان فرمودند:« بله مملکت خرج دارد.» این نگاهی کسی است که می‌خواهد در جایی انقلاب کند و مخالف حکومت شاهنشاهی می باشد. ایشان ۱۵ سال صبر کردند و نفرمودند بروید پالایشگاه آتش بزنید. تا آخرین لحظه فرمودند: اموال بیت المال را حفظ کنیم و حتی فرمودند مالیات هم بدهید.چرا که به هر قیمتی قرار نیست کار پیش برود.

ایشان در ادامه بازخوانی خلاصه بیانیه گام دوم انقلاب(قسمت دستاورها) در تبیین عبارت « پدیده‌ای زنده و بااراده، همواره دارای انعطاف»فرمودند: تا یکی نقد می کند به او ضد انقلاب می گوییم درصورتی که باید فضا را برای نقد باز گذاشته تا اگر زمانی خواستند به سمت ما بیایند بتوانند و بدانند ما شنونده نقدشان هستیم.

آقای جباری در تبیین عبارت «جمهوری اسلامی آماده تصحیح خطاهای خویش است» فرمودند: وقتی رهبر می گوید آماده تصحیح خطاهای خویش هستیم ، ما هم باید همینطور باشیم. ما که عقل کل و معصوم نیستیم. به طور مثال حضرت آقا در مورد تنظیم خانواده فرمودند: ما اشتباه کردیم و اصلا هم نگفتند تکنوکراتهای دولت سازندگی این کار را کردند. فقط فرمودند ما اشتباه کردیم و بعد از این کسی حق ندارد این سیاست‌ها را پیگیری کند. البته نباید به انفعال هم بیفتیم که به اسم جذب حداکثری از اصول خود کنار بکشیم.

همچنین در تبیین عبارت « جمهوری اسلامی، متحجّر و در برابر پدیده‌ها و موقعیّت های نو به نو، فاقد احساس و ادراک نیست» فرمودند به طور مثال بسیج برکات زیادی داشته است اما مشکل این است که با سیستم دهه شصت اداره می شود. حتی در فرم و اجرای برنامه ها! واین به این خاطر است که آدم های دهه شصت آن را مدیریت می‌کنند و به روز نشده اند. حتی خود ما در برابر فضای مجازی و رسانه مقاومت می کنیم. این اشتباه است و باید اصلاح شود.

آقای جباری در تبیین بند ۵ بیانیه فرمودند: منفعل نیست یعنی در یک هفته دو هزار نفر از منافقین را اعدام کرده و کار درستی انجام داده است.

در پایان جلسه مختصری در مورد فعالیت‌های گروه و دوره های تکمیلی توضیح داده شد.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!