IMG_20190505_152735IMG_20190505_152742

 

????جلسه کاری شصت و هشتم #راه_بیداری ۲۱ فروردین ۹۸  در مسجد جامع امام سجاد علیه السلام برگزارشد

*محورهای صحبت علی اکبر جباری* دبیر تشکل #راه_بیداری :

۱️⃣ *ارتباط اتفاقات مهم عالم با ماه شعبان*
ماه شعبان ماه بسیار ماه عجیبی است. با ولادت حضرت حسین علیه السلام آغاز می شود، نیمه آن ولادت حضرت حجت (عج) و در انتها به ماه مهمانی خدا منتهی می شود. *تمام اتفاقات عالم هستی بر دو محور قیام امام حسین علیه السلام و ظهور حضرت حجت(عج) می باشد* و ولادت این دو امام در ماه شعبان قرار دارد.

۲️⃣ *سرعت بالای اتفاقات در آخر الزمان*
هرچه به پیش می رویم سرعت و حجم اتفاقات بیشتر می شود و این روند صعودی است. در اوج سختی های عجیب سال ۹۷ (چه از نظر سیاسی و چه اقتصادی) قصه سیل هم در ابعاد عجیب و غریبی اتفاق افتاد. بررسی نقشه ها نشان می دهد که سه رودخانه کرخه، دز و کارون در این سیل به حدی پر آب شده اند که تقریبا (با فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری) به هم رسیده اند. فقط در استان خوزستان ۴۰۰ هزار نفر از خانه و کاشانه خود آواره شده اند، یعنی حدود ۰٫۵ درصد جمعیت کشور. این آمار تنها مربوط به استان خوزستان است. در ۲۲ استان کشور مشکل سیل پیش آمده است. در ۳ استان خوزستان، لرستان و گلستان نزدیک به ۲٫۵ میلیون نفر خانه خود را از دست داده‌اند. یعنی حدود ۲٫۵ درصد جمعیت کشور. حجم آسیب ها به حدی زیاد است که زیرساخت ها در این مناطق از بین رفته اند و باید بازسازی شوند.

۳️⃣ *اتفاقات آخرالزمان – آزمایشات الهی*
باید به اتفاقات و حوادث عصر حاضر بیاندیشیم. این اتفاقات همان مشکلات و آزمایشات آخرالزمان هستند. همان طور که در روایات آمده، در شرایطی بنا می شود که بر قوم بنی اسرائیل بلایی نازل شود، اما آن ها با رحم به یکدیگر (ایجاد راه هایی از دیوار خانه هایشان به دیوار خانه های یکدیگر برای امداد رسانی به یکدیگر حین بلا)باعث شدند خداوند هم به آن ها رحم کند و از بلایشان صرف نظر کند. دقیقا مشابه کاری که مردم، با وقوع سیل در برخی مناطق کشور، در حال انجام دادنِ آن هستند؛ از سپاه و بسیج و ارتش گرفته تا مردم عادی. علاوه بر کمک های مردمی به هلال احمر و مساجد و دفتر حضرت آقا و …ما نیز اعلام کردیم که ظرف مدت دو روز، می خواهیم برای مناطق سیل زده کمک جمع کنیم؛ برآورد ما یک وانت کمک های مردمی بود؛ اما با دو روز اطلاع رسانی دو دستگاه خاور پر شد(!!!) این اتفاق تنها با یک اطلاع رسانی کوچک رخ داد(!!!)
*قوم بنی اسرائیل* به خانه های یکدیگر دسترسی دادند درحالی که *همه در خطر بودند* و به هم رحم کردند اما *در این جا افرادی برای کمک به سیل زدگان می شتابند، که خود در خطر سیل نیستند!!* از طرفی برخی از مردم از لحاظ شرایط اقتصادی خود نیازمند هستند ولی برای برطرف کردن نیاز هم وطنانشان از کمکی دریغ نکردند و بی شک در چنین شرایطی یاری رساندن *مقام بالاتری* دارد. اوضاع کمک ها(نقدی_غیرنقدی) در مناطق سیل زده به گونه ای است که می گویند مشکل نیروی انسانی و کالایی وجود ندارد و تنها سیستم توزیع مشکل دارد. *باید توجه داشت این ها محاسبات و آزمایشات الهی است برای آن که انسانها سنجیده شوند.*

۴️⃣ *سیل امسال یکی از نعمات الهی*
سیل با تمام عوارض و صدماتی که داشت، در مجموع به نفع کشور ما شده است، چرا که چندی بود خطر خشک شدن دریاچه ها و منابع آبی، کشور را تهدید می کرد. به طور مثال پس از باران های اخیر، دریاچه ارومیه ۵۰ درصد آبگیری شده است درحالی که پیش از بارندگی های اخیر، خشک شدنِ آن، طوفان های نمکی برای ۵ استان مجاورش را در پی داشت. دولت که با شعار احیای دریاچه ارومیه روی کار آمده بود، با خرج میلیاردها تومان تنها توانسته بود، ۲ درصد آن را احیا کند. اما باران رحمت الهی سبب احیای ۵۰ درصدیِ این دریاچه گشت و این نعمت بزرگی است.

۵️⃣ *اصلاح دیدگاه مسئولین وظیفه ما در سال ۹۸*
با محاسبات انسانی اوضاع امسال از سال ۹۷ سخت تر است اما اگر با توکل به خدا سال ۹۸ را پشت سر بگذاریم ، سال ۹۹ در سرازیری خواهیم بود و خود به خود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. مسئولین لیبرال به دنبال آن هستند که سال ۹۸ را به نفع خود تغییر دهند و عملاً همه چیز را در کشور رها کرده‌اند. *مسئولین باید بتوانند در برابر مشکلات سال ۹۸ مقاومت کنند؛ زیرا مردم در گذشته بسیار نشان داده اند که اهل مقاومت هستند.* کار ما در سال ۹۸ سخت خواهد بود. باید بر روی *ذهن مسئولین* کار کنیم تا *دیدگاه ها و شناخت هایشان اصلاح شود* و بتوانند *مقاومت* کنند.
۶️⃣ *قلمداد کردن سپاه به عنوان سازمان تروریستی اتفاق مبارکی بود.*
تروریست قلمداد کردنِ سپاه توسط رییس جمهور آمریکا اتفاق مبارکی بود. اولین ثمره آن در این بود که نمایندگانی از مجلس که گاها مخالف اقدامات سپاه بودند، روز اول بعد از این سخنرانی رییس جمهور آمریکا، با لباس سپاه به مجلس آمدند و از سپاه دفاع کردند.
????اگر چه که برخی نگران سپاه شدند که حالا چگونه سپاه به خارج از کشور سفر کند و… ؟
در پاسخ باید گفت اولاً در چند سال اخیر تعداد زیادی از سپاهیان و دانشمندان ما در لیست تحریم ها قرار گرفته اند اما این تحریم ها آن ها را متوقف نساخته و کار خود را انجام می دهند. در سال ۲۰۰۳ آمریکا سپاه را سازمان حامی تروریست اعلام کرد و کل تحریم ها در سر راه سپاه قرار گرفت، لذا اکنون اتفاق جدیدی رخ نداده است. اتفاق اخیر درست زمانی رخ داد که سپاه و بسیج در گیر سیل هستند و مردم می بینند که سپاه و بسیج به آن ها کمک می کنند. *این لطف الهی بود.* خداوند می گوید یک قدم به سمت من بردارید و استقامت کنید، من کاری می کنم دشمن به *دست خودش* مفتضح شود.
????این تحریم به ضرر خود آمریکا است. در حال حاضر عراق و سوریه تحت کنترل سپاه ایران است. حتی اگر fatf تصویب شود، مشکلی پیش نمی آید (علت مخالفت رهبری و انقلابیون با fatf هم، مداخله(حرفِ زور) آمریکا است نه ترس از این لایحه). کمک های ایران به حزب الله لبنان از شبکه های ارتباطی رایج انجام نمی شود، اگر این گونه بود از طریق اینترنت به راحتی لو می رفت. در حقیقت تصویب fatf و سند ۲۰۳۰ و دیگر قراردادهای بین المللی شروع یک دومینو استعماری است که باید از سرچشمه جلوی آن را گرفت وگرنه استقلال کشور را خراب خواهد کرد.

۷️⃣ *تغییر دیدگاه مردم (استحاله فرهنگی_فکری) خطرناک است.*
با تغییر دیدگاه مسئولین نباید نگران شد، اگر چه که باید با امر به معروف و نهی از منکر جلوی آن را گرفت، اما *نگرانی در جایی است که دیدگاه مردم تغییر کند و این امر تعیین کننده است.* تغییر ذائقه مردم نباید صورت گیرد. این که قبلاً در مورد فردی می‌گفتند لیبرال است و مردم به او رای نمی دادند اما الان خود فرد می‌گوید من لیبرال هستم و مردم می‌گویند ما هم همین را می‌خواهیم و سپس با *استدلالی غلط «مسئول اشرافی چشم و دل سیر است، هم خود می‌خورد و هم به مردم می رساند» خود را توجیه می کنند.* غافل از این که کسی که به دنبال دنیا بیفتد، هر چه بخورد تشنه تر می شود تا جایی که *حاضر است مملکت را بفروشد اما منافع خود را حفظ کند.*

۸️⃣ *در مبادلات تجاری بین کشورها پول مهم است نه طرف قرار داد که اروپایی باشد*
استدلال مسئولین اشرافی برای اصرارشان به ارتباط با اروپا این است، که می گویند کشورهای پیشرفته و مدرن هستند و ارتباط با آن ها، برای کشور، کلاس و شأن می آورد!! در حالی که *کل مبادلات تجاری ما با اروپا در طول یک سال معادل یک روز مبادلات تجاری ما با عراق است.* (عراق تنها یکی از این کشورهاست.) بر اثر این دیدگاه غلط مسئولین در مبادلات تجاری: ۱- بعد از گذشت ۶ سال، دولت تازه برای ایجاد روابط تجاری با عراق اقدام کرده است. ۲- تبادلات با کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقایی متوقف شده است؛ در حالی که *درآمد کشور مهم است و مهم نیست این درآمد از کدام کشور بیاید.*
۹️⃣ *امسال باید بسیار تلاش کنیم*
نمایندگانِ ناکارآمد مجلس برای انتخابات ۹۸ برنامه دارند تا بتوانند بدون کارنامه و عملکرد به مجلس بروند. اتفاقات اقتصادی این ایام هم به نوعی گروکشی از مردم است. آن ها حتی برای دوران پس از حضرت آقا برنامه دارند تا بتوانند نظام را در دست بگیرند. از نهادها و مسئولین انقلابی نیز توقعی نمی‌رود. مثلاً در مجمع تشخیص با آن که اکثریت افراد انقلابی و منسوبین حضرت آقا هستند و با fatf مخالف اند اما قضیه عدم تصویب fatf تاکنون ادامه یافته است!!!

???? *تصفیه مومنین خالص در آخر الزمان*
در روایات آمده است که در آخرالزمان خداوند امتحانات سختی می گیرد تا جمعیت مومنین خالص شود و بیشترین ریزش ها در گروه متدینین است. خداوند کاری می کند تا هرکسی ناخالصی دارد جدا شود و ما نیز باید دعا کنیم خداوند ما را در این امتحانات حفظ کند، زیرا هیچ تضمینی در نجات کسی از این بلایا و فتنه ها نیست.

* ۱۱_در کار تشکیلاتی باید نتیجه را از هدف جدا ببینیم.*
چند سال قبل آسیب شناسی در مورد «چرایی عدم دوام جمع های انقلابی» انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که تشکل ها باید همواره حرکتشان در راستای یک *رویکرد و هدف* باشد، در کنار حرکت به سوی آن هدف، نتایج دیگر، خود، حاصل می شود؛ اما *اگر نتایج، جایگزین اصل و هدف حرکت شود، هدف به حاشیه رفته و با شکست در نتایج، تشکل از هم می پاشد.* به طور مثال در گروه راه بیداری، *هدف احیا و اقامه امر به معروف و نهی از منکر است* که از *نتایج آن* پرداختن به کارهای خیر دیگر یا خرید تشکیلاتی نیز می باشد. اما باید توجه داشت که گروه راه بیداری یک خیریه یا بنگاه اقتصادی و … نیست، بلکه این موارد از نتایج کار ماست.* اگر این موارد،اصل و هدف تشکل قرار گیرد، اگر مشکلی در خلال این امور خیر و یا خرید تشکیلاتی و … به وجود آید، تشکل ما از بین خواهد رفت.
لذا این که تنها با خرید تشکیلاتی و پرداختن به امور خیر و … ارتباط اعضای تشکل را مستحکم کنیم،اشتباه است و می تواند از جمله آسیب های عدم دوام تشکل شمرده شود.

????راه بیداری????
????
????
????@rahe_bidari
????????????????????????????????

 

امکان ارسال نظر وجود ندارد!