???? برگزاری ۶۳ اُمین جلسه کاری گروه #راه_بیداری در منطقه صادقیه تهران.
شصت و سومین #جلسه_کاری افراد آموزش دیده گروه #راه_بیداری ، چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ، در مسجد جامع امام سجاد علیه السلام واقع در فلکه دوم صادقیه برگزار شد.

پس از قرائت قرآن و پخش کلیپ؛
در ابتدای جلسه ، آقای جباری با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند: خداوند را شاکریم که علیرغم تمام دشمنی‌های دشمنان در این ۴۰ سال خصوصاً یک سال اخیر، توانستیم چهلمین سالروز پیروزی انقلاب را ببینیم. این اتفاق *معجزه بزرگی* است.
تمام شبکه های رادیو- تلویزیونی ما(حدود صد و خرده ای شبکه) به اندازه یک دهم تعداد شبکه های بی‌بی‌سی نمی‌شود؛همچنین بودجه ای هم که به این شبکه ها اختصاص داده می شود چندین برابر بودجه کل شبکه های رادیو و تلویزیون ما می باشد. (BBC تنها یکی از هزاران رسانه فارسی زبان معاند می باشد)
در کل دوران دفاع مقدس، از ۱۸ کشور اسیر گرفتیم ؛ و همه امکانات دنیا در اختیار صدام بود.در آن ایام، حتی کسی به ما سلاح نمی فروخت. اما در نهایت به لطف الهی ما پیروز شدیم.
پس از جنگ، شدیدترین تحریم ها آغاز شد اما ما دوام آوردیم و به ۴۰ سالگی انقلاب رسیدیم. اگر کشور دیگری بود ۴۰ روز هم دوام نمی‌آورد. همه این ها معجزه و وعده الهی است در برابر تلاش عده قلیلی که در راه خدا گام بر می دارند. در حال حاضر از نظر نظامی کشورهای سوریه و عراق تحت نظارت ما اداره می شود و همچنین حزب الله لبنان _که در تمام لبنان نفوذ دارد_تحت نفوذ ماست. این ها همه از معجزات الهی است.
ایشان در ادامه فرمودند: انقلاب اسلامی توان عظیمی ایجاد کرده است ؛ که بعد از دوره هخامنشیان توانستیم به دریای مدیترانه و بعد از دوره صفویه به دریای سرخ دسترسی پیدا کنیم. اما مشکل این است که ما از این موقعیت ژئوپُلیتیکِ ایجاد شده به علت ساختارِ غلطِ دولت هایمان نمی توانیم استفاده کنیم. این وظیفه ماست که این ساختار غلط را اصلاح کنیم.
کشور عراق تحت حاکمیت نیروهای سپاه است اما در این کشور رایزن اقتصادی نداریم. در عوض کشور ترکیه که با عراق در حال جنگ است، بازارهای این کشور(عراق) را در اختیار دارد. متأسفانه مسئولین کشور، تنها به فکر تجارت با اروپا هستند؛ در حالی که ما با عراق ۳ برابر اروپا داد و ستد داریم اگر بتوانیم بازارهای عراق ، سوریه ، لبنان و افغانستان را در اختیار داشته باشیم مشکل بیکاری در کشور حل خواهد شد.

آقای جباری فرمودند: هر چند که با فشارهای دشمنان خصوصاً آمریکا به ۴۰ سالگی انقلاب رسیدیم؛ اما می‌بینیم، با همه فشارهای دشمنان، بازهم این *اقشار ضعیف* هستند که پای انقلاب ایستاده اند؛ و این یعنی معجزه!

ایشان فرمودند: ما باید تلاش کنیم تا با توده سرطانی که در بدنه دولت تشکیل شده و هم در آن افراد لیبرال هستند و هم افراد حزب‌اللهی، مقابله و مبارزه کنیم. باید *شعارهای اصیلِ انقلاب* را زنده کنیم.
از نشانه های انحراف در یک انقلاب این است که در جشن ۴۰ سالگی انقلاب، برخی با شعارهای اصیل انقلاب (که بدون هیچ گونه مصداقی بیان شد) مقابله کردند. شعارهایی از قبیل «نه به آقازادگی»، « نه به اشرافیت» و « نه به …».
مشکل اصلی انقلاب یک مشت *آقازاده بدون تخصص* هستند که بر گلوگاه های اصلی کشور مسلط می‌شوند؛ که در آن افراد با حقوق کارمندی توانسته اند کاخ های چند ده میلیاردی بنا کنند. مسلماً فرزندانشان به همان کاخ ها رضایت نمی‌دهند.

حکایت معروفی است که می گویند در قدیم نوجوانی با سیخی مشک آب فروشان را سوراخ می‌کرد، به مادرش شکایت بردند؛ گفت: تقصیر من است! در ایام بارداری این پسر ، باغ اناری دیدم و هوس انار کردم و به جای طلب رضایت از صاحب باغ، با سوزنی اناری را سوراخ کرده و جرعه ای از آب انار را مکیدم. در حکومت قبلی ایران آقازاده و غیره وجود داشت. انقلاب اسلامی برای مقابله با آن ها رخ داده است. قدم برداشتن در این راه بسیار سخت است. اما باید به شکرانه معجزات انقلاب، تلاش کنیم.
راه بیداری: آقای جباری در ادامه با تشکر از همکاری عزیزان در تبلیغات راهپیمایی ۲۲ بهمن، فرمودند: می توان آن را مصداق کار تمیز آتش به اختیار دانست. این کار ساده ای بود که از دست ما بر می آمد. منتها کار با فکر بود یعنی همان فکر مؤثر ، کار مؤثر. خدا هم کمک می کند« لیس للانسان الا ما سعی»

ایشان در ادامه فرمودند: در مورد انتخاب شعارها بسیار فکر شده بود که مؤثر ، کوتاه ، موجز و چشم گیر باشد؛ و مخالف وحدت نباشد. برخی از بنده در مورد نحوه کار گروه سوال می پرسند. در پاسخ به سؤال ایشان می گویم:« کار ما همانند طبخ غذا در آشپزی است می توانیم مواد غذایی را در قابلمه بریزیم و با دمای بالا و آب فراوان بگذاریم بجوشد تا بپزد اما کیفیت غذا پایین می‌آید و ممکن است بسوزد یا می توان همان غذا را در دمای مناسب با صرف وقت مناسب بخارپز کنیم در این صورت غذای با کیفیت تری خواهیم داشت ما نیز موضوعات را بخارپز می‌کنیم و اگر بخواهیم دما را بالا بکشیم به یک بار ضد خودش عمل می‌کند و ناگهان می بینیم کار غیرقانونی انجام داده ایم».
باید بدانیم همه این ها لطف الهی بوده که در *مجرای کار تشکیلاتی* انجام شده است. کارگروهی یعنی این که افراد وقت بگذارند؛ و از خودگذشتگی و ایثار داشته باشند. در این صورت، خداوند به هر ساعت فرد برکت می دهد و آن را صد برابر می کند. یک عنصر تشکیلاتی مثل *بمب* عمل می‌کند و با عضو عادی فرق می کند. در حقیقت عنصر تشکیلاتی، خود، یک تشکیلات است. وقتی بتوانیم *مبانی* کار تشکیلاتی را در خود پیاده کنیم ، با کمترین امکانات و سرمایه ، بزرگ ترین کارها را می توانیم انجام دهیم.

در ادامه در مورد فعالیت‌های گروه اندکی توضیح داده شد.
سپس آقای جباری فرمودند: در راستای ورود به ۴۰ امین بهار انقلاب اسلامی،حضرت آقا بیانیه مهمی صادر کردند(گام دوم انقلاب) که عملیاتی شدن آن بیانات تنها در قالب کار تشکیلاتی میسر است. اگر این بیانیه پیاده شود باعث *رشد معنوی و مادی* همه مردم کشور می شود.
راه بیداری: ایشان ضمن بازخوانی خلاصه ای از بیانیه گام دوم انقلاب ، در توضیح عبارت «به نقد ها حساسیت مثبت نشان می دهد اما به هیچ بهانه‌ای از ارزش هایش، فاصله نمی گیرد انعطاف پذیر و آماده تصحیح خطاهای خویش است…» فرمودند: این که رهبر بارها فرمودند:« اولویت اول امر به معروف و نهی از منکر، مسئولین هستند، یعنی بیایید و ما را نقد کنید. در مسیر نقد البته باید هزینه پرداخت. در بالاترین سطوح حکومت ، نفوذی هایی هستند که اجازه نمی‌دهند این مسیر نقد به درستی طی شود و گاها در مسیر مطالبات مردمی کارشکنی می کنند.
همچنین در ادامه این بازخوانی در توضیح عبارت«به اصول خود به شدّت پایبند و به مرزبندی‌های خود با رقیبان و دشمنان بشدّت حسّاس است.» اشاره داشتند: در سال ۸۸ اتفاقی که رخ داد، به این علت بود که آن افراد مرزهای خود را با دشمنان مشخص نکردند. ممکن است شعار های ما از رسانه های دشمن پخش شود و عده ای بگویند شعارهای شما را دشمن هم می زند. اما دشمن یک نیت دارد و ما نیت دیگر. دشمن اگر هم کلمه ای حق می گوید، از آن کلمه اراده باطل دارد و ممکن است از ما حمایت کند و این ما هستیم که باید مرزبندی خود را با دشمن مشخص کنیم. اگر نتوانیم مرزبندی خود را مشخص کنیم، حتی بهترین شعار ها نیز کارایی ندارد.

ایشان در توضیح عبارت «در هیچ معرکه‌ای حتّی با آمریکا و صدّام، گلوله‌ی اوّل را شلّیک نکرده و در همه‌ی موارد، پس ‌از حمله‌ی دشمن از خود دفاع کرده و البتّه ضربت متقابل را محکم فرود آورده است.» بیان کردند: مهم این است که ما به دنبال خونریزی نیستیم در جنگ صفین ۱۳۰ هزار نفر کشته شدند اما با این که دو طرف متخاصم، مسلمان بودند، حضرت علی علیه السلام راه چاره ای به جز جنگ نداشتند. حضرت علی علیه السلام که فرد خونریزی نبودند؛ بلکه ایشان منفعل نبوده و برای کار خود دلیل داشتند. پس از انقلاب ، در ایران اسلامی اولین بار بود که جنگ می شد اما سرزمینی را از دست ندادیم. محمدرضا پهلوی دو جزیره به امارات بخشید و بحرین را به انگلیسی ها داد. این‌جزایر هرکدام به تنهایی به اندازه ایران مشغول صادرات نفت هستند یعنی صادرات نفتی ایران یک سوم شد! شاهان گذشته از زمان قاجار تا زمان انقلاب همگی بخش‌هایی از کشور را بخشیدند.

همچنین در ادامه بیانیه، عبارت «موتور پیشران کشور در عرصه‌ی علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی»را این گونه تشریح نمودند: در کشور این همه پیشرفت رخ داده است و این ها همه ظرفیت‌هایی بوده که انقلاب اسلامی توانسته ایجاد کند.
و عبارت دیگری از بیانیه را «ارتقاء شگفت‌آور بینش سیاسی آحاد مردم » این گونه توضیح فرمودند: قبل از انقلاب ارتش ایران در جنگ ویتنام، اعراب- اسرائیل و سرکوب مردم عُمان حضور داشتند به گونه ای که در ایام حج به ایرانی ها اخ الیهود (برادر یهود) می گفتند اما بعد از انقلاب چه شد؟
آقای جباری در پایان فرمودند: امیدوارم بتوانیم به خاطر شعارهای اصیل انقلاب که خون میلیون ها شهید بر زمین ریخته است به درستی تلاش کنیم تا این انقلاب بتواند به کل جهان بشریت برسد.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!