???? برگزاری ۶۰ اُمین جلسه کاری گروه #راه_بیداری در منطقه صادقیه تهران.
شصتمین #جلسه_کاری افراد آموزش دیده گروه #راه_بیداری ، چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ، در مسجد جامع امام سجاد علیه السلام واقع در فلکه دوم صادقیه برگزار شد.

⁦۱️⃣⁩ والعصر
خداوند متعال در سوره عصر می فرماید:« همه انسانها در خسران هستند؛ به جز کسانی که ایمان آورده اند و عمل صالح انجام می دهند و امر به معروف (تواصَوا بِالحَق) می کنند و صبر می نمایند. یعنی در آخرین مرحله سیر و سلوک باید صبر داشته باشیم و اگر سرعت کار کُند شد، باید تحمل کنیم.
⁦۲️⃣⁩ صبر و استقامت
آمار مطالبات گروه از ارگانها به شدت پایین آمده، به این علت که می گوییم فایده ندارد و این تصور درستی نیست که انتظار داریم تا مطالبه می کنیم، سریعا نتیجه بدهد. لذا توصیه می کنم که مطالبات گروهی را با حوصله پیگیری کنید و شنونده مطالبه ما، هرچه گفت، به آن عمل کنید(مثلاً گفت فکس کنید) حتما انجام دهید؛ مطمئن باشید اثر دارد؛ شاید اثر فوری و با چشم دیدنی نباشد اما خداوند اثر آن را بر قرار می کند «و ما رمیت اذ رمیت ولکن الله رمی» ما تیری را رها می کنیم و خداوند آن را هدایت می کند تا به هدف اصابت کند. برخی به کار ما ایراد می گیرند که عدم تنوع در سوژه ها، باعث ریزش می شود، درست است که *تعداد افراد* برای ما مهم است؛ اما برای انجام یک کار مهم و موثر نمی توانیم هر هفته چند تا سوژه را پیگیری کنیم ، بدون آنکه تأثیرش را در نظر بگیریم.
توان ما محدود است و کار به نقطه سخت که می رسد مقاومت بیشتری می‌طلبد و ان شاء الله گشایش حاصل می شود.حداقل فایده کار ما این است که تجربه ما در برخورد با منکرات زیاد می شود؛ همان گونه که تجربه اهل منکر زیاد شده است. وقتی آنها یک مرحله رشد می کنند؛ ما نیز باید یک مرحله رشد کنیم ، تا بتوانیم ان شاءالله کار را پیش ببریم.

⁦۳️⃣⁩ راهپیمایی ۲۲ بهمن
دوستان سعی کنند حتما جلسه ۱۷ بهمن، را جهت هماهنگی تبلیغات در ۲۲ بهمن شرکت فرمایند. ان شاءالله بتوانیم مردم بیشتری را با امر به معروف آشنا کنیم؛ تا بتوانیم توان خودمان را از نظر تعداد افزایش دهیم. ۲۲ بهمن روز تجمع متدینین انقلابی است و ما باید آنها را امر به امر به معروف کنیم. یکی از دلایلی که برای ما سخت است که امر به معروف کنیم این است که امر به معروف تبدیل به *گفتمان غالب* نشده است. هدف اولیه در این تبلیغات این است که افراد، بروشوری به اسم امر به معروف را ببینند و یا در مورد آن چیزی بشنود. در مرحله بعد هدف، *شرکت افراد در دوره آموزشی* است. اگر بتوانیم یک نفر را در مسیر همراه کنیم در تمامی ثوابهای او شریک هستیم و این سیستمی است که خداوند قرار داده است. یک وقت در مسیر، خودمان نمی توانیم به تنهایی حرکت کنیم اما با همراهی دیگران و به واسطه آنها، ما را نیز در مسیر می برند. لذا در روز ۲۲ بهمن با انگیزه در تکثیر و پخش تراکت ها کوشا باشیم، پلاکاردها، تراکت ها و شعارهای موثر همگی «رسانه» هستند.
⁦۴️⃣⁩ کار و زندگی تشکیلاتی
در روایات ما تأکید شده است که در دوره آخرالزمان همه احساس تنهایی می‌کنند و علت آن سبک زندگی غلط و گستردگی شهرها و … می باشد یعنی برای دیدار اعضای خانواده باید از قبل،برنامه‌ریزی مفصلی شود. رهبر معظم انقلاب در بیانات خود فرمودند: «بزرگترین معروف *ایجاد و حفظ حکومت اسلامی* است» که برای آن ۱۲ مصداق را مطرح نموده اند که یکی از آنها *تولید نسل* است اما به علت سبک زندگی غلط ، همین الان اگر خداوند به کسی فرزند عطا کند، با وجود برادر و خواهر و دیگر اعضای فامیل،او کسی را برای کمک ندارد. در گذشته، مثلا حدود سی سال قبل تلفن در همه منازل موجود نبود ؛ خانم های خانه دار از صبح زود خانه را تمیز می کردند با این احتمال که امکان دارد میهمان بیاید اما الان وجود تکنولوژی باعث جدایی شده چرا که همه انتظار دارند برای یک مهمانی ساده از چند روز قبل یا تلفنی خبر دهند یا پیامک بفرستند. دلیل اینکه در آخرالزمان این همه بلا نازل می شود،دوری افراد از هم می باشد که یکی از دلایل این دوری، رشد بدون قاعده تکنولوژی است که از نتایجش آسیب دیدن اعتقادات بر اثر تنهایی و تک افتادن ها می باشد. اگر فرد با خانواده رفت و آمد داشته باشد، دچار این مشکلات نمی شود و یا اگر دچار شد، در خانواده اصلاح می شود.
یکی از بزرگ‌ترین معروف ها *ترویج زندگی گروهی* است اما در ابتدا باید بدانیم زندگی گروهی یعنی چه و بعد دنبالِ تجربه کردنِ آن باشیم و در صورت موفقیت، تجربه مان را تبدیل به بسته پیشنهادی کرده و به دیگران عرضه کنیم.
آقای پناهیان (در محرم امسال) اشاره داشتند که «اگر مؤمنین با هم جمع شوند می توانند کمپین حمایت از محصولات کارخانه‌ای(داخلی) را راه اندازی کنند و یا با حمایت نکردن از کارخانه‌ ای دیگر(محصولات خارجی)، سبب تعطیلی آن شوند» در این مورد متاسفانه الگویی نداریم و عملیاتی نشده است. می خواهیم دوره آموزشی *سبک زندگی* را برگزار کنیم تا به این الگو برسیم. توصیه اکید دارم که آقایان به عنوان مسئول خانواده در دوره شرکت کنند. سبک زندگی تشکیلاتی ابعاد مختلفی دارد و در ذهن ما خرید تشکیلاتی شکل گرفته است. این امر تنها ۵ درصد کار را در بر گرفته و ۹۵ درصد کار، فعالیت های دیگر است. لذا باید ابتدا در خصوص زندگی گروهی مومنین، کسب آگاهی و سپس برنامه ریزی انجام دهیم تا بتوانیم به همگان، آن را ارائه دهیم؛ در این صورت از ابتلائات دوره آخرالزمان در امان هستیم.
راه بیداری: ⁦۵️⃣⁩ فرم های سبک زندگی
هفته آینده فرم هایی توزیع می‌شود که شامل سوالاتی در مورد سبک زندگی است. توانایی ها و خدماتی که می توانید ارائه دهید پرسیده می شود. به طور مثال: بنده معلم هستم یا هنرمند یا توانایی هایی مانند پخت کیک ، آشپزی و… دارم و هر چه که قابل ارائه باشد؛ سپس در کانال پیام رسان قرار داده می شود تا بقیه هم گروهی ها ببینند و بتواند از این خدمات استفاده کنند. سپس کار را گسترش داده این خدمات را به سایر افراد مومن ارائه می‌کنیم .البته این یک ایده درون گروهی است و هدف اول گروه، همان امر به معروف است و باید بتوانیم با برنامه ریزی قشر خاکستری را جذب کنیم.
ایشان در تبیین کارایی فرم ها فرمودند: به طور مثال بنده مهمان دارم اما فرصت طبخ غذا ندارم؛ به جای خرید غذا از تهیه غذای بیرون به گروه مراجعه می کنم و به هم گروهیِ خود سفارش می دهم. هم کیفیت غذا و هم طیب و طاهر بودن غذا و هم مؤمن بودن آشپز و … فراهم است. ما در اردوهای جهادی این کار را انجام دادیم. مثلا به جای تهیه نان یا غذا از بیرون ، آرد و مواد اولیه را به خانواده های نیازمند روستایی مؤمن می دادیم و نان و غذای با کیفیت و طیب و طاهر تهیه می‌کردیم. از طرفی آن خانواده نیازمند نیز به پول با عزت به جای پول بلاعوض می‌رسیدند.
در این طرح فرد اعلام می کند که به غذا نیاز دارد، از آن طرف ، بزرگوار دیگری می تواند به تعداد مورد نیاز غذا تهیه کند و در اختیار شخص اول قرار دهد؛ و موارد دیگر…
ایشان در ادامه فرمودند: مشکل اشتغال با چند حرکت ساده حل می شود. مثلاً ما در ذیل اردوهای جهادی با چند تن از طلاب آشنا شدیم آن بزرگواران زمانی که به مشکلات مالی برخورد می‌کردند ، به آنها پیشنهاد دادیم به جای گرفتن وام ، هنگام اعزام جهت تبلیغ ، محصولی از شهر محل تبلیغ را برای ما بفرستند و ما بفروشیم. از این طریق صاحب شغل نیمه وقت می شدند و هم به درس و تبلیغ خود می رسیدند. همین الگو را در مورد مناطق محروم پیاده کردیم و به جای کمک بلاعوض از آن ها محصولی را خریدیم، که باعث شد آنها بتوانند بدون کمک بلاعوض، صاحب پول با عزت شوند و توسط بازاریابی خوب شغل خود را گسترش دهند. این مدل ها را می‌توان در گروه به کار بست. هم کمک به اشتغال می شود و هم تولید و هم کمک به محرومین.
ایشان در ادامه فرمودند: آیات و روایات ما از طرف یک حکیم علیم نازل شده ، لذا اگر ما دقیقا مُرّ دین را اجرا کنیم در دنیا بهترین زندگی را خواهیم داشت.
آقای جباری در ادامه تبیین طرح های گروه فرمودند: می توانیم روی طرح‌های اشتغال زایی کار کنیم. مثلا از طرح پرورش گیاهان در روی دیوار خانه ها به نام هیدروپونیک استفاده کنیم و درآمد زایی داشته باشیم. البته همه این ها در ضمن گروه شکل می‌گیرد و شما تولیداتی که دارید اگر نتوانید بفروشید، به خاطر قصه تنهایی، مشکل در جای خود باقی است. اما در قالب گروه و تشکیلات صدها کار فرهنگی سیاسی اقتصادی و غیره می توانیم انجام دهیم. البته زندگی تشکیلاتی با زندگی در اجتماع دو بحث متفاوت هستند. مومنین نباید خود را از صحنه اجتماع کنار بکشند. به طور مثال ، متدینین باید به همه رستوران ها بروند تا بقیه هم آنها را ببینند. در ۸۰ درصد موارد خودشان را جمع می کنند ؛ نه این که میدان را کاملاً به طرف مقابل واگذار کنیم. اگر جامعه را رها کنیم، در آینده که فرزندان ما وارد جامعه می شوند ، معلوم نیست به کجا بروند. از طرف دیگر باید در سطح جامعه حضور داشته باشیم و از یک طرف دیگر کار گروهی تشکیلاتی انجام دهیم.
در بدنه دولت یک توده فاسد سرطانی شکل گرفته است که با همه طیف‌ها چه اصولگرا چه اصلاح‌طلب و چه انقلابی در ارتباط است و با هر یک با ابزار خودشان برخورد می‌کنند. یک تشکیلات محکم باید شکل بگیرد تا بتواند با این توده فاسد مقابله کند، خود دولت به تنهایی نمی تواند این افراد را از بدنه خود جدا کند. این افراد در سیاست‌گذاری‌های کلان کشور و هر کجا پول های کلان در میان است، اجازه ورود غیر را نمی دهند. مثلا بنیاد سینمایی فارابی از اول انقلاب دست افراد بی‌ربط بوده است و اجازه نفوذ افراد انقلابی را نمی دهند. تنها راه مقابله با این توده سرطانی *جریان سازی* است. مثلا افراد انقلابی با حمایت کردن یا نکردن از فیلم ها، فیلم سازها را به سمت تولید فیلم های سینمایی با محتوای مناسب مجبور می کنند.
???? لزوم تذکر به زیرمجموعه های مرتبط به رهبری در صورت بروز فساد ????
در پاسخ به سوال یکی از اعضاء در مورد فساد موجود در برخی زیرمجموعه های تحت نظارت رهبری گفته شد: این توده فاسد است که در بدنه شکل گرفته و هر کس در هر جا قرار گیرد سعی می کنند او را مثل خودشان کنند (چند سال قبل یکی از پاسداران به سمت رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا در شهر قم منصوب می شود. مفسدان اقتصادی آن شهر با پیشنهاداتی که می دادند از جمله ریختن پول به حساب یا خرید خودرو گران قیمت و … می خواستند ایشان را با خود همراه کنند اما ایشان بسیار محکم ایستاد. از طریق خانواده ایشان سعی در تجملاتی کردن زندگی ایشان داشتند اما آن شخص با مقاومت و زیر بار نرفتن بعد از یک سال که زندگی ایشان توسط همسرش سخت شده بود، خود را بازنشسته کرد و تسلیم آنها نشد. وقتی فرهنگ امر به معروف در جامعه تعطیل باشد، هنگامی که فردی در ارگانی از حساب مالی، مبلغی بیشتر بر می دارد و من به عنوان همکار سکوت می کنم، این منکر همینطور ادامه می یابد زیرا پول حرام و قدرت در این دنیا زیر زبان بسیاری مزه می‌کند. مثلاً همین سلاطینی که اخیراً اعدام شدند، در سن جوانی گردش مالی ۵ هزار میلیارد تومان داشتند. اگر ما به این وظیفه خود عمل نکنیم ، ولی فقیه جامعه تنها می شود. همان گونه که امیرالمومنین در چند ماه آخر حکومت خود، تنها بر کوفه و چند روستای اطراف حکومت می کردند. یکی از استاندارهای ایشان بر سر سفره اشرافی مهمان شده بود که حضرت به او نامه نوشتند و به او تاختند که چرا به آن مهمانی رفته است. حال مسئولین ما چقدر از این مهمانی ها را می روند؟؟ حضرت امیر (ع) خیلی از مناطق را به خاطر مسئولین بی کفایت، از دست دادند. به علت این که نیرو (جریان) نداشتند. دو نفر از آدم های ایشان ابن زیاد و زیاد بن ابیه بودند. زیاد ابن ابیه – که پدرش معلوم نبود چه کسی است- استاندار فارس بود یعنی نصف ایران (فعلی)!! چرا حضرت امیر (ع) او را به کار گرفت؟! چون کار بلد بود و حضرت فرد دیگری نداشتند.
به طور مثال، نیروگاه شهر را می توانیم به یک آدم نماز شب خوان حزب اللهی درجه یک _که بلد نیست آن را اداره کند_ بدهند و هرشب خاموشی داشته باشیم یا به یک آدم مشروب خور مهندس بدهیم که یک سال هم خاموشی نمی دهد. مسلما به نفر دوم می دهیم زیرا مهم است چراغ خانه مردم روشن باشد و این اصلا شوخی بردار نیست. درست است که باید مسئولین متعهد انقلابی داشته باشیم اما وقتی نیروی متخصص انقلابی نداریم، با مشکل مواجه می شویم. رهبر انقلاب نیز در این انتخاب ها قرار می گیرند و این وظیفه ماست که امر به معروف را زنده کنیم تا نیروهای متخصص و متعهد خراب نشوند که دست ولی جامعه خالی شود. هر جا پول باشد بدون نظارت همین اتفاق می افتد اما هر جا که پول باشد و امر به معروف و نهی از منکر هم باشد، بی شک، رشد رخ می دهد و انشاءالله ظهور محقق می شود.
در پایان جلسه به تشریح فعالیت گروه پرداخته شد.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!