برگزاری ۵۵ اُمین جلسه کاری گروه #راه_بیداری در منطقه صادقیه تهران. پنجاه و چهارمین #جلسه_کاری افراد آموزش دیده گروه #راه_بیداری ، چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ، در مسجد جامع امام سجاد علیه السلام واقع در فلکه دوم صادقیه برگزار شد. پس از قرائت قرآن و پخش کلیپ؛

در ابتدای جلسه آقای جباری فرمودند: مهم ترین اتفاقی که پیش رو داریم؛ و باید نسبت به آن برنامه¬ریزی و عکس العمل مناسب داشته باشیم؛ انتخابات است. رأی نهایی افراد شرکت کننده در انتخابات، نتیجه انتخابات را رقم میزند و عوارض این نتیجه بر کشور و مردم ،حتی بر انقلاب، دین و دنیای مردم اثر می¬گذارد. مثلاً با یک انتخاب اشتباه ، افرادی وارد مجلس، شورا، ریاست جمهوری می شوند که سبب منکرات زیادی می شوند، و بعدها برای اصلاح این منکرات باید هزینه و زمان زیادی صرف شود.

بطور مثال در ایام افزایش قیمت دلار، نمایندگان مجلس به جای اینکه از وزیر خرابکار درحوزه مسائل اقتصادی سؤال بپرسند، وزیر دیگری را استیضاح و برکنار می¬کنند. وزیر خرابکاری که در ایام وزارتش در زیر مجموعه های وزارت خانه اش،۷-۶ هزار ماشین خارجی بدون ضابطه وارد شده (با نرخ دلار دولتی)و این در حالی بود که کشور در شرایط بد اقتصادی به سر می برد(جنگ تمام عیار ارزی) و این واردات خودرو با نرخ دولتی ضربه محکمی به اقتصاد کشور وارد کرد و ارز بسیاری از کشور خارج شد و وزیر مربوطه تنها دلیلی که برای این خسران بزرگ آورد، هک شدن سایت وزارتخانه بود. در حالی که می بایست خودروها از بازار جمع¬آوری می شد و عاملان هک شدن سایت شناسایی می شدند. همچنین در ایام وزارت ایشان قضایای دیگری همچون افزایش قاچاق، افزایش بی رویه قیمت دلار و طلا و .. رخ داد. ایشان با این کارنامه ضعیف به عنوان وزیر وزارت خانه ای مجدداً رأی می آورد که زیرمجموعه آن سازمان تأمین اجتماعی و کارخانه ها و شرکت های وابسته به آن و … قراردارد که قبلاً در مورد آنها و مشکلاتشان صحبت کرده ایم. در این وزارتخانه چند میلیون فرد بیمه شده وجود دارد که حق بیمه پرداخت می کنند امّا خدمات خاصی دریافت نمی کنند. دولت از سازمان تأمین اجتماعی میلیاردها تومان قرض گرفته و پس نمی دهد و در مقابل،قشر زحمت کش کارگر که ماهیانه مبلغی به عنوان حق بیمه از آنها کسر می شود، بدون امکانات خدماتی و درمانی سپری می کنند.

ایشان با بیان مثالی دیگر اهمیت انتخابات را بازگو کردند : در ایام افزایش قیمت دلار که در اثر بی تدبیری مسئولین رخ داد و موجب افزایش قیمت ها شد، رئیس بانک مرکزی پس از استعفا به جای این که محاکمه شود به عنوان مشاور رئیس جمهور معرفی می شود. باز هم عوارض انتخاب غلط!

آقای جباری در ادامه فرمودند: انتخابات خیلی مهم است. متاسفانه در مجلس نماینده هایی وجود دارند که به فکر منافع شخصی و جناحی خود هستند و به مشکلات مردم اهمیتی نمی دهند و در میان نماینده ها می بینیم افرادی وجود دارند که با رزومه ضعیف (در حدچند سخنرانی و چند مقاله) وارد مجلس شده و به جای حمایت از حقوق مردم، از حقوق افراد نجومی بگیر (به عنوان خویشاوندانشان) حمایت می کنند. همه این قضایا به خاطر کم کاری در قضیه انتخابات می باشد. اگر می خواهیم در انتخابات مؤثر عمل کنیم بایستی اهم و مهم را یاد بگیریم.

ایشان در ادامه فرمودند: یکی از تأثیراتی که می توان در انتخابات گذاشت: بستن لیست های انتخاباتی (تعدد لیست) است که متأسفانه طیف انقلابی در آن ضعیف عمل کرده است که موجب شد کرسی های مجلس را کامل از دست بدهیم.
ما باید بتوانیم با ایجاد یک جریان قوی و مستقل ، در فرآیند معرفی کاندیدا تأثیر بگذاریم و پس از معرفی کاندیدا یا بیرون آمدن لیست؛تلاش کنیم که آن لیست رأی بیاورد.
متأسفانه در هر دو طیف اصلاح طلب و اصول گرا، مفاسدی چون رانت خواری، آقازادگی، اشرافی گری و .. وجود دارد و ما نیاز داریم جریان سومی وارد شود که به جایی متصل نباشد(مستقل عمل کند). نظیر انتخابات دوره قبل که فردی مستقل و به دور از جناح بازی ها در عرصه انتخابات وارد شد و با استقبال مردمی روبرو شد اما به دلیل بی دقتی ها و انحرافات این جریان ضربه خورد.
آقای جباری تأکید کردند: جریان سازی احتیاج به مجاهدت دارد، ما به افراد فعال در فضای مجازی نیاز داریم و اعلام کرده ایم، اما متأسفانه افرادی که بلدند اعلام همکاری نمی کنند و افرادی هم که بلد نیستند به دنبال یادگیری نیستند. باید بدانیم اکنون در دوران جنگ به سر می بریم – جنگ شناختی- و باید بتوانیم بیشتر روی شناخت افراد تأثیر بگذاریم و این با جریان سازی محقق می شود.
ایشان در تبیین اهمیت جریان سازی اشاره ای به مباحث پیشین و مرور تاریخ صدر اسلام داشتند؛ در دوره صدر اسلام، حضرت علی (ع) با آن سابقه درخشان ایمانی، دلاوری و نسبتی که با پیامبر داشتند، نتوانستند کاری پیش ببرند زیرا پشتوانه ای نداشتند و افرادی که از ایشان حمایت می کردند به قبیله بانفوذی در مدینه متصل نبودند و نفراتشان کم بود، در نتیجه حضرت با وجود سوابق بی نظیرشان نتوانستند اداره حکومت اسلامی را به دست گیرند.
از طرفی ابوسفیان و معاویه چون دارای جریان بودند با وجود سوابق تاریکشان (ابوسفیان تا پیش از فتح مکه از سران مشرکین بود) توانستند مؤثر واقع شوند و اداره مسلمین را به دست گیرند. اهمیت جریان داشتن را در طول تاریخ بسیار می توان مشاهده کرد؛ پس از فتنه قتل عثمان همه مردم به حضرت علی(ع) روی آوردند و ایشان به عنوان خلیفه انتخاب شدند.
آقای جباری ادامه دادند: در واقعه عاشورا، در کوفه ، همین اتفاق افتاد. ابن زیاد ملعون، به هریک از شیوخ کوفه که سران قبایل بودند ده ها کیلو طلا داد . (شیخ یعنی کسی که نفر و پول دارد و بالتبع رسانه هم دارد.) ابن زیاد از طریق پول و تهدید ، جریان ها را با خود همراه کرد و در یک صبح تا شب پشت مسلم خالی شد. در قیام مختار نیز همین اتفاق افتاد. مختار به همراه ابراهیم مالک(که دارای نفوذ در قبایل و جریان بود) پیروز شدند. اما به علت عدم همراهی ابراهیم مالک قیام مختار شکست خورد . لذا نفوذ و جریان داشتن بسیار مهم است و ما هم اگر بخواهیم مؤثر باشیم باید تبدیل به یک جریان شویم.

 

ایشان ضمن بیان مثالی دیگر ، اهمیت جریان را این گونه بیان نمودند؛ جریان رودخانه یک جریان دائمی و …

 ایشان ضمن بیان مثالی دیگر ، اهمیت جریان را این گونه بیان نمودند؛ جریان رودخانه یک جریان دائمی است و پشت بند دارد، هر کجا برود، آباد می‌کند و جریان دارد اما بعضی مواقع به جای جریان دائمی، رگباری می زند و باعث می شود رودخانه خشک و بدون آب، دو سه روزی آب داشته باشد اما چون پشت بند (ادامه) ندارد آبادانی به همراه ندارد. متاسفانه جبهه(جریان) مردمی و مستقل (رییس جمهور سابق) مثل رگبار بود لذا دوام نداشت.
دلیل موفقیت «حزب الله لبنان» این بود که توانست به جریان تبدیل شود. به هر دلیلی اگر یکی از سران حزب الله(خدایی نکرده) خیانت کند، اتفاقی برای حزب الله رخ نمی دهد، زیرا توانسته تبدیل به جریان شود و با کنار رفتن یک فرد یا افرادی، آن جبهه متوقف نمی شود. انقلاب اسلامی ایران هم نمونه بارز یک جریان بود که با تلاش امام (ره) بنیان گذاری شد و اکنون می‌بینیم تبدیل به جریان شده است و به بیرون مرزها نیز جاری شده است، اصلاً اهمیتی ندارد اطرافیان حضرت امام(ره) امروزه چه مسلکی دارند.
در مقابل جریان انقلاب، جریان های قوی در حال مقاومت هستند، که تلاش دارند به جای خشکاندن ریشه انقلاب ، آن را استحاله کنند برای مبارزه با چنین جریاناتی باید جریانی ایجاد کنیم. البته جریان سازی بسیار زحمت دارد و نیاز به تلاش مجاهدانه داریم. باید این نکته را بدانیم، بدون تلاش و مجاهدت اتفاقی نمی افتد. باید در این امر وقت بگذاریم و تنها با دعا و نیت خیر اتفاقی نمی افتد.

ایشان با بیان قضیه غصب خلافت حضرت علی(ع) توسط معاویه فرمودند: اگر زحمت نکشیم، در جایگاه امام معصوم، معاویه(رئیس مشترکین) می نشیند. امروز هم اگر موفقیت‌هایی حاصل شده به علت مجاهدت و تلاش و از خودگذشتگی عده ای بوده است.

همچنین ضمن اشاره به ناراحتی آقای حاتمی کیا در جشنواره فیلم فجر فرمودند: ناراحتی ایشان از این بود که «چرا جشنواره ای که با هدف انتقال پیام انقلاب تاسیس شده است، پیام انقلاب را منتقل نمی کند.» زیرا سینمای ما در دست جریان غرب زده است و کسی نمی تواند برخلاف جریان صحبت کند. متاسفانه در این جشنواره با بی توجهی ممکن است از افرادی تجلیل شود که مخالف حکومت اسلامی و انقلاب هستند. لذا با وجود افراد حزب اللهی در ریاست این سازمان ها، چون جریان دست طیف مقابل است ، کسی جرات ندارد برخلاف جریان حرفی بزند. مثلاً در جشنواره فیلم فجر سال ۸۸ به دو نفر از هنرمندانی که از محکومین فتنه ۸۸ بودند و مدتی در حبس بودند، جایزه داده شد. این اتفاق به خوبی نشان می دهد که همه چیز دست طیف غرب گراست، تا حدی که مسئولین حزب اللهی هم مقهور آنها هستند.

آقای جباری اشاره ای به تفکر اشتباه برخی انقلابیون در مورد رسانه داشتند که با تعابیر منفی از رسانه (نجس افزار صهیونیستی)، خود را از جبهه های مختلف بیرون کشیده اند و آن را به دشمن واگذار کرده اند. آنها هم قشر خاکستری (بی طرف و بدون تعصب) که حدود ۸۰ درصد مردم هستند را جذب کرده‌اند(در انتخابات ادوار مختلف، تاثیر این قشر خاکستری را دیده ایم). قشر خاکستری در انتخابات ۷۶ و ۸۰ به جبهه ای رای دادند و در انتخابات ۸۴ و ۸۸ ورق را برگرداندند و دقیقا به جبهه ای مخالف جبهه گذشته (دولت قبلی) رای دادند. متاسفانه ما این قشر را رها کرده ایم و طیف مقابل که هم رسانه و هم سرمایه و هم فیلم سازی در دست آن هاست، را جذب کرده‌اند.

 

آقای جباری در ادامه فرمودند: نیروهای مستقل مردمی پول و رسانه ندارند اما می‌توانند از توان بالای …

آقای جباری در ادامه فرمودند: نیروهای مستقل مردمی پول و رسانه ندارند اما می‌توانند از توان بالای نیروی انسانی خود کمک بگیرند.( اشاره به مثالی که بارها زده شده: با حداقل ۱۰۰۰ نفر نیروی مجاهد و با برنامه ریزی صحیح و سازماندهی مناسب، می توان روی ۴ میلیون نفر یا بیشتر به طور مستقیم و غیر مستقیم موثر باشیم) این امر یک کار تشکیلاتی قوی می طلبد. البته افرادی که قبول مسئولیت می‌کنند، باید کار را در وقت خود و به نحو احسن انجام دهند و اگر از آسمان سنگ هم ببارد ، مسئولیتشان را رها نکنند.

ایشان در ادامه فرمودند: وضعیت ما در حال حاضر بهتر از لبنان و حتی دوره شاه (خفقان)در ایران است. باید روحیه مجاهدانه داشته باشیم تنها با آرزو و امید و دعا کار پیش نمی‌رود ما باید بتوانیم برای زمان انتخابات هزار نفر را سازماندهی کنیم و برای این هدف نیاز به فعالیت درفضای مجازی داریم که متاسفانه اعضاء اعلام آمادگی نمی کنند.

آقای جباری با اشاره به مجاهدت شهید طهرانی‌ مقدم فرمودند: ایشان با مجاهدت و تلاش شبانه روزی توانست صنعت موشکی ایران را راه اندازی کند. ما باید با جدیت تلاش کنیم، در غیر این صورت کار موثری اتفاق نمی افتد. اگر بتوانیم بر جهت دهی آراء (در انتخابات) تاثیر بگذاریم خواهیم دید که تعداد زیادی از مشکلات کشور که باید به صورت جزئی رسیدگی شود، حل خواهد شد.
لذا باید در دو زمینه مجاهدانه تلاش کنیم:
۱- افزایش و جذب افراد
۲- حفظ افراد حاضر در گروه
جلسات چهارشنبه ها تمرین برای در کنار هم بودن در بزنگاه ‌ها می باشد. این جلسات را جدی بگیریم و برای شرکت در آنها برنامه‌ریزی کنیم و همچنین برای یک هدف بزرگ، به هم کمک کنیم.
در ادامه جلسه به بررسی فعالیت گروه در زمینه حجاب پرداخته شد.

 

 

امکان ارسال نظر وجود ندارد!