آخرین مطالب

عضویت در سامانه پیامکی با ارسال «عضویت» به 09199380946

سواد رسانه ای: بخش ۱٫۲٫ زبان اقناع چیست؟

سواد رسانه ای: بخش ۱٫۲٫ زبان اقناع چیست؟

سواد رسانه ای: 

مبحث دوم: اقناع مخاطب و تکنیکهای آن
بخش ۱٫۲٫ زبان اقناع چیست؟
هدف اغلب رسانه ها این است که مخاطبان خود را قانع کنند که به چیزی اعتقاد پیدا کنند و یا کاری را انجام دهند. بنابراین سعی میکنند با هرروشی پیام هایی تولید کنند که قانع کننده باشد.
فیلمهای هالیوودی با هزینه های سنگین میخواهند بیننده را قانع کنند که آنچه میبیند واقعی است.
رسانه های خبری میخواهند بیننده را قانع کنند که رویداد دقیقا همانطوری رخ داده که آنها روایت می کنند.
تبلیغات تجاری سعی دارند ما را قانع کنند تا کالای مورد نظر را خریداری کنیم.

️بنابراین از روشهای گوناگون برای:
۱٫ جلب توجه ما
۲٫ پدید آوردن اعتماد و اعتبار برای خودشان
۳٫ شبیه سازی آرزوهای خودشان در وجود ما
۴٫ تحریک ما برای انجام یک عمل .و در مجموع قانع کردن ما استفاده میکنند. به این روشهای گوناگون زبان اقناع می گویند.
#سواد_رسانه_ای
گزیده ای از دوره آموزشی راه بیداری (دکتر مدرسی)

با ما همراه شوید

بله:
ble.im/join/YjIzYzU0N2
سروش:
sapp.ir/rahe_bidari
ایتا:
https://eitaa.com/rahe_bidari
اینستاگرام:
instagram.com/rahebidari_ir
سایت:
www.rahebidari.ir

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*


− 3 = 6

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>