IMG_20181213_123044 IMG_20181213_123048 IMG_20181213_123049

برگزاری ۵۴ اُمین جلسه کاری گروه راه بیداری در منطقه صادقیه تهران.

پنجاه و چهارمین جلسه کاری افراد آموزش دیده گروه راه بیداری ، چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ، در مسجد جامع امام سجاد علیه السلام واقع در فلکه دوم صادقیه برگزار شد.

پس از قرائت قرآن و پخش کلیپ؛
???? در ابتدای جلسه به بررسی فعالیت های گروه در حوزه عفاف و حجاب پرداخته شد؛ سپس آقای جباری فرمودند:« هدف ما این است که در سطح کلان و به طور مؤثر از مسئولین مطالبه کنیم. پیگیری های فردی وظیفه تک تک ماست؛ اما در نهایت صرفاً با پیگیری های فردی اتفاق چشم گیری نمی افتد. بهتر است توان اصلی گروه برای یک مطالبه، مؤثر خرج شود. بهترین ابزار برای مطالبات گروه، اشاره به *قانون* است که به صراحت در آن وظایف تمام ارگان ها و مسئولین مشخص شده است و در مواردی که قانون مبهم است، باید اصلاح شود.

???? ایشان در ادامه به بیان شیوه های پیگیری و شکایت از افراد متخلف در ارگانها و ادارات پرداختند؛ شکایت از فرد خاطی با بیان تخلف و زمان و مکان تخلف قابل پیگیری می باشد و مسئولین دغدغه مند هنوز در ادارات وجود دارند.
اما برای پیگیری در سطح کلان، باید به جای این که از تک تک ارگانها و ادارات و … مطالبه داشته باشیم، از طریق ارگان های بالادستی که وظیفه قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین را برعهده دارند، مطالبه صورت گیرد تا مؤثرتر واقع شود.

???? ایشان در بیان اهمیت موضوع «عفاف و حجاب» فرمودند: حجاب اگرچه طبق بیانات مقام معظم رهبری(مدظله) اولویت دهم است ، اما همین که به عنوان اولویت نام برده شده، یعنی از اهمیت بالایی برخوردار است.
همچنین ادامه دادند: اگر ما وقت بگذاریم و به صورت فردی تذکر به رعایت حجاب بدهیم، می توانیم حداکثر روی صد نفر مؤثر باشیم اما با مطالبه از مسئولین و ارگان های قانون گذاری و ناظر بر اجرای قوانین و صرف توان در سطح کلان، می توانیم روی هشتاد میلیون نفر تأثیر بگذاریم. تذکر دادن به صورت فردی، یک کار نقطه ای است و فوایدی دارد اما زیاد به اعضای گروه توصیه نمی کنیم که تمام توانشان را صرف تذکرات فردی کنند زیرا توانمان تحلیل می رود و به مرور دلسرد خواهیم شد و از اهداف کلان تشکیلات باز خواهیم ماند.

???? آقای جباری در ادامه فرمودند: *مجلس* یکی از ارگان های *ناظر بر اجرای قوانین* است که مردم می توانند در حوزه های مختلف من جمله رعایت قوانین حجاب و عفاف از مجلس مطالبه نمایند.

 

???? ایشان در ادامه ضمن بیان این مهم که «هر کلمه سخن ما مؤثر است» فرمودند: بچه کوچکی به ما چیزی می گوید و به ما بر می خورد اما ممکن است به روی خود نیاوریم. اگر همین حرف توسط بزرگتری زده شود حتما به ما فشار می آید و به ما بر می خورد هرچند بگوییم حرف شما تأثیری ندارد!!

 

???? همچنین درخصوص اهمیت این قبیل مطالبات در سطح کلان فرمودند: مهم این است که در روز قیامت در برابر خداوند عذر داشته باشیم همان گونه که در قرآن در جریان اصحاب سَبت(آیه۱۶۳_۱۶۵ سوره اعراف) فرموده: قومی از آنها که نهی از منکر نمی کردند( بازداشتن از نافرمانی خداوند در روز شنبه) از عده ای دیگر که نهی از منکر می کردند، پرسیدند: چرا شما نهی از منکر می کنید در حالی که خدا این قوم_که نافرمانی می کنند _را عذاب می کند،در پاسخ می گفتند «معذرهً إلی ربِّکم» می خواهیم در برابر خداوند عذری داشته باشیم. لذا آنچه نزد خدا اهمیت دارد *عمل به تکلیف* است نه نتیجه و عاقبت کار ! زیرا دل ها دست خداوند است و اگر بخواهد اراده می کند که دگرگون شوند. باید بدانیم خداوند صحنه را به گونه ای طراحی کرده است تا چشم بسته و بدون آگاهی از نتیجه کار، به حرف خدا گوش دهیم و رشد کنیم وگرنه اگر نتیجه برایمان روشن می شد که دیگر عمل به تکلیف آسان می شد و سختی نداشت !!

???? آقای جباری در پایان بیانات خود به امضای «معاهده پاریس» اشاره کردند و فرمودند: نظام اسلامی مدتی است توسط برخی مسئولین، در کارهای انجام شده و تنش زا قرار می گیرد. از ابتدای انقلاب تاکنون ۴۵ معاهده بین المللی توسط کشور پذیرفته شده که ۳۲ معاهده آن در چند سال اخیر بوده است یعنی حدود ۷۰٪ !! متاسفانه این قبیل معاهدات پس از پذیرش برای اجرا در کشور، برای تصویب به مجلس می رود. این مسائل باعث می شود وقت مجلس به میزان زیادی تلف شود و نتواند به حل مشکلات اصلی کشور از قبیل بیکاری و فقر و فساد و … بپردازد. از طرفی مشکلات (معیشتی و اقتصادی) کشور روی مؤلفه فرهنگی کشور تأثیر می گذارد و موجب می شود عده ای نظام اسلامی را کم اثر (ناکار آمد)جلوه دهند و عده ای دین را ناکار آمد بدانند.

???? حال آن که مجلس وظیفه دارد وقت خود را صرف اصلاح قوانین قدیمی( دهه ۳۰ و ۴۰) کند تا جلوی این فسادها و رانت ها و حقوق های نجومی (به اسم قانون) گرفته شود.

 

???? همچنین باید هوشیار بود معاهده پاریس، توسط قدرت هایی به کشورها تحمیل شده است که ۳۰۰ سال تولید کننده اصلی گاز دی اکسید کربن بوده اند و اکنون می خواهند با تحمیل این معاهده به دیگر کشورها جبران این ۳۰۰ سال آلودگی را دیگر کشورها به دوش بکشند. لذا پذیرفتن چنین معاهده ای توسط هر کشوری،نشان دهنده خودباختگی آن کشور می باشد.

 

 

امکان ارسال نظر وجود ندارد!