IMG_20181011_061045

IMG_20181011_061040
????برگزاری ۴۷ اُمین جلسه کاری گروه راه بیداری در منطقه صادقیه تهران.
چهل و هفتمین جلسه کاری افراد آموزش دیده گروه راه بیداری ، چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ، در مسجد جامع امام سجاد علیه السلام واقع در فلکه دوم صادقیه برگزار شد.

در این جلسه پس از قرائت قرآن و پخش کلیپ؛

????آقای جباری ضمن بیانِ نادرست بودنِ تجمعِ مقابل ساختمان مجلس (برای جلوگیری از تصویب FATF) اشاره کردند: گاهی اوقات فرآیند یک کار، از نتیجه آن کار نیز مهم تر است. به عبارت دیگر، نتیجه کار در همان فرآیند کار نهفته است.
برخی از ما مبنایی برای انجام فعالیت هایمان نداریم و یا فعالیت هایمان برطبق مبانیِ ما نیست، یعنی در حین انجام فعالیت هایمان از «اصولِ کار» غافل می شویم.
⁦▪️⁩همه این را می دانیم که برای نتیجه گیری از تمام فعالیت هایمان ،باید طبق اصولِ قانونِ اساسی عمل کنیم. به طور مثال انقلاب اسلامی برای اهداف والایی صورت گرفت: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، عدالت و قسط، دوری از تبعیض و اختلاف طبقاتی و … و تعدادی نهاد (جهاد سازندگی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، برنامه های وزارت خانه ها و … ) هم برای رسیدن به این اهداف و آرمان ها برنامه هایی ارائه می کردند.نکته مهم این است که برنامه های این نهاد ها باید منطبق بر اصول قانون اساسی باشد و در مسیر رسیدن به این اهداف نباید اصول قانون اساسی زیرپا گذاشته شود.

????ایشان ضمن اشاره به این مهم که «اگر فردی در زندگی، اصولی نداشته باشد، نمی تواند کاری انجام دهد که به ثمر بنشیند» فرمودند: در گروه راه بیداری نیز ۱۰ اصل (۱۰قانون) وجود دارد و اهدافی(بلند مدت-میان مدت- کوتاه مدت) تعیین شده است که در مسیر رسیدن به این اهداف نباید هیچ یک از اصول گروه زیر پا گذاشته شود… از میان اصول گروه راه بیداری می توان به «تبعیت از قانون کشور» و «تبعیت از ولایت فقیه» اشاره کرد که برنامه ریزی های گروه بر اساس این مبانی و اصول انجام می شود.
⁦▪️⁩همانگونه که در انجام فرائض دینی خود باید دقت کنیم هیچ یک از اصول دین( توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت) نادیده گرفته نشود.
⁦▪️⁩خداوند نیز برای زندگی انسان برنامه مُدَوَّنی به اسم دین قرار داده است و هدف خلقت را این گونه در آیات خودش بیان می کند «و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون.۵۶-ذاریات» و اشاره دارد که من انسان و جنیان را جز برای «بندگی» نیافریدم، اما می بینیم که «بندگی» در میان اصول دین دیده نمی شود چرا که اصول دین، هدف انسان نیستند بلکه خط کشی هستند تا انسان، مدام اعمالش را در راه رسیدن به هدف (بندگی) با این خط کش بسنجد که مبادا به بی راهه رود.

????آقای جباری در ادامه در تعریف بندگی بیان کردند: بندگی یعنی آن چه خداوند بگوید نه آن چه دلمان می خواهد، به نام خدا انجام دهیم! این می شود همان «دینداری گزینشی» که مفصلا در دوره آموزش مقدماتی به آن پرداخته شد.
⁦▪️⁩یک فرد متدین باید اصولی داشته باشد که طبق آن فعالیت کند ،نه مطابق میل خودش، زیرا که در این صورت با تحریک احساساتش، حرکتی خلاف مبانی و اصولش انجام می دهد.
ایشان در ادامه با اشاره به کلام رهبری (در ماه رمضان سال جاری) “بنده با برگزاری تجمعات غیرقانونی و تنش زا برای آرمان خواهی مخالف هستم.” فرمودند: عده ای مدَّعی ولایت، به راحتی حرف ایشان را زیر پا می گذارند و از ولایت فقیه تبعیت نمی کنند، چون می خواهند آن طور که دوست دارند، امور را پیش ببرند. در صورتی که نتیجه اصلا مهم نیست بلکه مهم این است که بتوانیم در مسیر بندگی حرکت کنیم نه آن گونه که تمایل داریم!

????ایشان در بیان «ارتباط یک تجمع با موضوع بندگی» فرمودند: بی شک بحث و اختلاف نظر ما بر سر موضوعاتی چون نماز و روزه نیست، که داعشیون و مجاهدین خلق و آل سعود نیز به امثال این موارد پایبند هستند، نماز یکی از نشانه های بندگی است نه همه نشانه ها! بحث و اختلاف نظر ما بر سر «اطاعت پذیری» است. اعتقاد ما این است که باید از ولی فقیهِ زمان خود تبعیت کنیم، لذا اگر ایشان با چنین تجمعاتی مخالفند دیگر جای تردید نیست که در چنین تجمعاتی باید شرکت کرد یا خیر!
اما عده ای تا جایی عدم تصویب FATF برایشان مهم شده است که از اصل «اطاعت پذیری از ولایت فقیه» غافل شده اند و در جواب سوال مصاحبه کننده ‌که_ اگر رهبری می فرمودند” با تصویب این لایحه موافقند شما چه می کردید؟”_ می گویند :در این صورت، ایشان از ولایت ساقط اند!!!!
( یعنی تشخیص ولایتِ رهبری به عهده امثال بنده و این آقاست؟!! به همین سادگی!!!).
نتیجه چنین طرز تفکری، این می شود که ما این حق را به خودمان می دهیم که به جای تطبیق نظراتمان با نظر رهبری ، می خواهیم ایشان نظراتشان را با امیال ما تنظیم کنند، اگر مطابق میل مان بود برایشان جان فدا می کنیم! اگر مخالف امیال ما بود از ولایت ساقط می شوند!! (دین داری با فرماندهی هوای نفس)

????آقای جباری در ادامه بیان کردند : مهم، تصویب یا عدم تصویب FATF نیست بلکه مهم این است که خواستِ خداوند محقق شود و خواست خدا اطاعت پذیری از خودش، پیامبر، ائمه اطهار و ولی فقیه ( طبق کلام معصومین)است. تصور ما از فقیه این است که فقط بگوید شراب نخور و یا نماز بخوان و ما بگوییم چشم! در حالی که، اصل تبعیت آن جایی می باشد که کارد به استخوان رسیده و نگران موضوعی باشیم و بخواهیم در راستای آن موضوع کاری کنیم اما خودمان را ملزم به تبعیت از ولی فقیه ببینیم!

????ایشان در ادامه با اشاره به مسئله مهم نفوذ و نفوذی فرمودند: این تفکر که نفوذی ها افراد شاخصی هستند که تنها در میان لیبرال ها نفوذ می کنند و … اشتباه است! اتفاقا نفوذی در میان انقلابیون وارد می شود تا نفعی برده باشد و از آن ها نیز بهره گیری کند و ایشان را در جهت مقاصد خود به کار گیرد! مثلا برخی توجیهات و شعار هایی که بر زبان انقلابیون پر شور جاری می شود، کار دشمن است و ما را به دست خودمان بازی می دهند!!
⁦▪️⁩ مؤمن باید کَیِّس باشد و هر چه به دستش می رسد و هر فعالیتی می خواهد انجام دهد ابتدا با اصولش بسنجد سپس عمل کند و نتیجه را به خدا واگذارد! تصویب و عدم تصویب FATF مهم نیست، خدا اگر بخواهد نتیجه را تغییر می دهد اما مهم ما هستیم که از امتحان الهی سربلند بیرون آییم. (خداوند همه را یک جور امتحان نمی کند و کسی از آزمونش اطلاعی ندارد وگرنه می شود یک امتحان لو رفته!)

????آقای جباری فرمودند گاهی اوقات ما به قدری یک مسئله را داغ و حیثیتی می کنیم که سبب عملکرد عجولانه و بدون فکر ما می شود و هر چیزی که سرعت مارا از حد مجاز بالاتر ببرد یا از جهل خودمان است یا توطئه دشمن! در شتابزدگی نمی توان اگر لازم شد نمی توان عکس العمل مناسبی نشان داد و به در و دیوار برخورد می کنیم و یا ترمزی می گیریم که منجر می شود، از پشت به ما بزنند!
لذا باید دانست تجمعات غیرقانونی برای اعتراض به یک قانون، خلاف نظر رهبری است و باید به دنبال راه حل های جایگزین بود.
⁦▪️⁩یکی از این راهکار ها که رهبر انقلاب نیز در دیدار با دانشجویان به آن اشاره کردند «روشنگری و آگاهی بخشی به مردم» است. مردم را در محلی نظیر حسینیه، مسجد و .. جمع کرده و برایشان اتفاقات کشور و عواقب برخی تصمیمات مسئولین را شرح دهیم… عده ای مخالف نظیر این فعالیت ها هستند زیرا هم زحمت دارد هم باب میلشان نیست( مزه نمی دهد). کار فرهنگی و فکری که تأثیر بر ذهن مردم بگذارد بسیار سخت است…!!!

????ایشان در پاسخ به سوال یکی از حضار در خصوص موضوع «بصیرت» و «آتش به اختیار» در کلام رهبری این گونه توضیح دادند که منظور از بصیرت این است که در نبود رهبر و امام و در شرایط خاصِ بحرانی به نحوی تصمیم گرفته و عمل کنی که اگر امام و رهبر هم حضور داشت، همان تصمیم را می گرفت و همان کار را انجام می داد. آتش به اختیار هم که طبق کلام رهبری یعنی «کار فرهنگی تمیز»! منظور از تمیز بودن این است که در جریان آن کار، قانونی زیر پا گذاشته نشود، هوچی گری نباشد و یا بهانه ای دست دیگران ندهد مثل یک پلاکارد اشتباه «استخرِ فرح …» که یک مطالبه به حق و موثر را ،به حاشیه برد. «بصیرت» یعنی وقتی امام حسن(ع) صلح می کنند، سکوت کنی و وقتی امام حسین(ع) قیام می کنند پشت مسلم بایستی (مانند توابین پشت نماینده امام را خالی نکنی)!
✅ بصیرت این نیست که ما کاری را که دوست داریم به اسم رهبر و امام انجام دهیم. بصیرت یعنی اگر رهبر با تجمعات غیر قانونی مخالفند و تو نمی توانی مجوز تجمع قانونی بگیری، برای آرمان خواهی و دفاع از حق، به جای تجمع، شیوه ات را عوض کنی!

????آقای جباری در ادامه فرمودند: عده ای از مذهبیون، مسلکِ اخباری گری دارند( انتشار بدون تفکر)، در صورتی که باید هر مطلبی به دستمان می رسد ابتدا با اصولمان بسنجیم و بعد نتیجه گیری کنیم. آیات قرآن نیز محکم و متشابه دارند(طبق آیه۶_آل عمران) خداوند در این آیه فرموده برخی از مردم که قلب هایشان بیمار است از متشابهات پیروی می کنند و به گمراهی می رسند! ( ما نیز در برخی موارد اصول انقلاب و اصل تبعیت از ولایت فقیه که محکمات هستند رها کرده ایم، در نتیجه در ارائه راهکار،دچار اشتباه می شویم). آیات قرآن، احادیث، کلام رهبری و .. هم محکمات دارند هم متشابهات ،که برای فهم متشابهات باید به «راویان سخن» رجوع کنیم.( طبق کلام امام عصر(عج) : و أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَهُ فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَی رُوَاهِ حَدِیثِنَا)
✅ باید بدانیم «تبعیت از حق» کار دشواری است، لذا در روایات آمده حفظ دین در آخر الزمان همچون حفظ گلوله ای از آتش، در دست است، چرا که تشخیص حق ، سخت می شود. حتما در میان نخبگان انقلابی نیز نفوذی وجود دارد. لذا فقط اخباری گری نکنیم و سخنان را با اصول اصلی مان بسنجیم . برخی برای رسیدن به اهواء نفسانی خود به هر راهی ولو کذب و شایعه پراکنی دست می زنند و یک لباس به ظاهر حق به آن می پوشانند… لذا باید هوشیار بود و به دور از شتابزدگی عمل کرد.
????در پایان جلسه آقای جباری به بیان مطالبی در خصوص پیاده روی اربعین پرداختند :
✅ اولین وظیفه ما این است که در جهت پر شور تر و پررنگ تر برگزار شدن این پیاده روی قدم برداریم و تا می توانیم کمک کنیم تا افراد بیشتری بتوانند در این حرکت عظیم شرکت کنند.
✅دیگر آن که به موکب های ایرانی که محقَّر تر می باشند ( موکب های لب مرز ایران) کمک رسانی کنیم .( نقاط مرزی کشور به شدت تحت تبلیغ وهابیت می باشند)
✅در آخر تا می توانیم با عراقی ها ارتباط بگیریم و در جهت تقویت پیوند (اجتماعی- اقتصادی- سیاسی و …) میان عراق و ایران قدم برداریم.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!