IMG_20180927_112201
????برگزاری ۴۵ اُمین جلسه کاری گروه راه بیداری در منطقه صادقیه تهران.
چهل و پنجمین جلسه کاری افراد آموزش دیده گروه راه بیداری ، چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ، در مسجد جامع امام سجاد علیه السلام واقع در فلکه دوم صادقیه برگزار شد.

در جلسه امروز پس از قرائت قرآن و پخش کلیپ؛
????آقای جباری ضمن اشاره به شرایط اخیر اقتصادی- معیشتی و اتفاقاتی که هر روز در زمینه سیاسی و در سطح اجتماع می افتد فرمودند: از چند منظر می توان به این اتفاقات نگریست؛ همانطور که در جلسات پیشین گفته شد، نباید نگران شد و باید حفظ آرامش کرد و یقین داشت که خداوند تأمین نیاز های اولیه بشر (خوراک، پوشش، سرپناه)را تضمین کرده است و شرایطی به مراتب سخت تر و وخیم تر از شرایط کشور ما، در دیگر کشور های مسلمان رقم خورده است اما سبب فروپاشی نظام آنها و قحطی نشده است.
????ایشان در ادامه، با بیان مضمون برخی روایات، نظیر: « اگر خدا بخواهد خیر کثیری را به گروهی برساند، ابتدا با حوادث دشوار، ابتلاء(آزمایش )شان می کند»یا در بیانی دیگر : «اگر وقایع تلخی اتفاق افتاد بدانید قرار است ،خیری به شما برسد.» اشاره داشتند این هم یک نگرش است در مقابل حوادثی که در کشور در حال رخ دادن است. باید این را به خاطر داشته باشیم که گاهی اوقات وقوعِ آن خیر، نزدیک نیست.
????در روزگار یکی از پیامبران اتفاقات بدی افتاد، نزد آن پیامبر آمدند که از او بپرسند آخر این اتفاقات چه خواهد شد؟ پیامبرشان پس از مناجات با خداوند به ایشان فرمود بروید هسته خرمایی را بکارید تا نخل شود و سپس خرما بدهد و از خرمایش بخورید و هسته اش را برای من بیاورید آن زمان خداوند به شما خبر خواهد داد، آنها این کار را کردند و پس از آوردن هستهٔ خرمایِ درخت نخلِ به ثمر نشسته، پیامبرشان که برای گرفتن جواب نزد خداوند رفت، خداوند بار دیگر همین فرمان را به او داد که قومش دوباره چنین کنند، و این اتفاق تا سه نوبت تکرار شد… این صبر زیادی می خواهد!!!!

????یکی از تحلیل ها (نگرش ها) درباره وضع موجود کشور( چند برابر شدن قیمت ارز، سکه و طلا، قحطی ظاهری برخی مواد خوراکی و …) که با توجه با آیات و روایات و علائم و نشانه ها می تواند تحلیل درستی باشد این است که این حوادث، آزمایشات پیش از ظهور است.

????آقای جباری ضمن یادآوری حوادث سال ۸۸، اشاره کردند بسیاری از افراد در خلال آن جریانات و به بهانه های مختلف، دین را کنار زدند ( برخی به لج بازی با این نظام ، نماز را کنار گذاشتند و .. )؛ در شرایط امروز نیز عده ای به انقلاب شک کرده اند و اظهار پشیمانی می کنند از اینکه انقلاب کرده اند !!! ( در شهر قم عده ای شعار دادند : ما اشتباه کردیم/ که انقلاب کردیم! ). بسیاری از مذهبیون و انقلابیون گذشته، در شرایط کنونی به دین و وعده های الهی شک کرده اند و باورهایشان سُست گشته است.
???? در روایات فراوان آمده است که مردم آخر الزمان بسیار سخت غربال می شوند ( غربالی که معدود افرادی از آن عبور می کنند).
ایشان یادآور شدند: البته با این روایات و وقوع این علائم و نشانه ها نمی توان زمان مشخصی برای امر ظهور( وقوعِ آن خیرِ کثیر) تعیین کرد(نظیر آن پیامبر و قومش که با به ثمر نشستنِ درخت خرما و رسیدن به آن علائم و نشانه ها،باز هم وعده الهی تحقق پیدا نمی کردو زمانش فرا نرسیده بود ).

????آن چه اهمیت دارد این است که ما در مسیرِ رسیدن هستیم( مانند آن هسته خرما و به ثمر نشستن درخت نخل) و در این مسیرِ رسیدن،ممکن است عده ای کپک بزنند، پلاسیده شوند، کال بمانند و خراب شوند؛ باید تلاش کنیم تا برسیم و در این مسیر، به جامعه نیز برای رسیدن کمک کنیم، یکی از این راه ها برای کمک به رشد جامعه، «امر به معروف و نهی از منکر» است که باید در جامعه احیاء شود. در مسیر احیاء و عمل به این دو واجب، یک بخش از کار ما مقابله مستقیم با منکرات است و بخشی دیگر از بین بردن زمینه منکرات.

????آقای جباری با تکیه بر روایات، بیان کردند : مؤمنین در دروه آخر الزمان باید یاد بگیرند با هم باشند و با هم کار کنند ، پشت یکدیگر باشند؛ آن وقت با دیدن شرایط یکسان همدیگر، می توانند شرایط دشوار را تحمل کنند.

????ایشان با اشاره به چند تعبیری که در مفاهیم اسلامی آمده و توضیح مختصری در خصوص این تعابیر ( اهل انفاق: در کنار رفع نیاز خود، از اضافه مال خویش به دیگران می بخشد. اهل ایثار: خودشان ندارند که نیازشان را مرتفع کنند اما چون ببینند دیگران نیاز دارند، آنچه دارند به ایشان می بخشند. اهل مواسات : گروهی که دارایی دارند تا بتوانند ببخشند اما دستشان نمی رسد به عده ای کمک کنند، لذا برای همدردی با ایشان خود را نیز از آن دارایی محروم می کنند؛ مثلا دستش نمی رسد که از مالش برای کمک به یمنی ها بدهد اما برای هم دردی با ایشان زندگی را برخود سخت می گیرد، در جای راحت نمی خوابد و …) اشاره کردند اگر ما پیرو امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل(ع) هستیم، نه از اهل انفاق، نه از اهل ایثار، بلکه باید «اهل مواسات»باشیم. حضرت عباس ع در روز عاشورا لب نهر علقمه می توانستند آب بنوشند و رفع عطش کنند اما چون امام حسین و کودکانشان تشنه بودند، خود را از نوشیدن آب محروم کردند تا با برادرشان و اهل خیمه مواسات کرده باشند.
????آقای جباری ادامه دادند در دوره بسیار سختی هستیم که عده ای در نیاز روزمره خود مانده اند، در این دوره نباید تنها حواسمان معطوف به خودمان و خانواده مان باشد که سقوط نکنیم بلکه باید از افراد دیگر دستگیری کنیم تا از پرتگاه دینداری سقوط نکنند.
در چنین دوره ای که دشمن با تمام نیرو چنگ انداخته تا نظام و انقلابمان را به دست خودمان ریشه کن کند، یکی از مسئولیت های امروز قشر مذهبی و انقلابی تولید ثروت از طریق تولید ارزش افزوده است. عده ای از این مومنین به دنبال تولید و کمک به اقتصاد رفته اند و پس از رسیدن به سرمایه بسیار و سود فراوان،دیگر برنگشته اند تا از دیگران دستگیری کنند، عده ای هم که جیبشان خالی است و سرمایه اولیه ندارند، لذا نمی توان فردی تلاش کرد بلکه باید در قالب یک گروه کار موثر انجام داد.

????ایشان در ادامه گوشزد کردند : اگر مردم را رها کنیم و تنها از خودمان در مقابل گزند ها ( گرانی، قحطی و ..) مراقبت کنیم، فجایع عصر عاشورا رخ می دهد. آن عده ای که به خیمه های امام(ع) حمله کردند عده ای گرسنه بودند که اصلا برای جنگ با امام نیامده بودند بلکه برای جمع کردن غنایم به میدان آمدند و به حریم امام زمانشان دست درازی کردند. فقر اگر از حدی بگذرد افراد را به شقاوت می رساند، که باید از رسیدن مردم به چنین مرحله ای جلوگیری کرد.
از طرفی اگر ما کم کاری کنیم و به فکر قشر مستضعف جامعه نباشیم، این همه خیریه هایی که در مناطق مختلف کشور (خصوصا مناطق محروم)در حال فعالیت هستند (بسیاری از این خیریه ها بهایی هستند و پای بند به رعایت دین نیستند و تنها عقیده دارند باید مهربان بود و … و جلساتشان مختلط و بدون رعایت موازین شرعی برگزار می شود) ،این قشر مستضعف را با تأمین نیاز هایشان به خود و اعتقادات انحرافی خود جذب می کنند . ( در بسیاری موارد این خیریه ها برای فرار از مالیات دولتی برپا می شوند چرا که مکان هایی که با هزینه خیریه ها ساخته می شوند، از پرداخت مالیات معاف هستند، هم درآمد زایی می کنند هم مالیاتشان زیر دست خودشان باز می گردد.)
????آقای جباری در ادامه ضمن اشاره به ابتلائات آخر الزمان فرمودند: اگر ما در شرایط سخت آخر الزمان تلاش نکنیم و زحمت نکشیم، حکومت به دست معاویه ها خواهد افتاد و از اداره علی(ع) خارج می شود. این آزمایشات سبب توانمند شدن ما در یک کار گروهی و در قالب تشکیلات است.
◾به طور مثال یکی از مواردی که زمینه ساز بسیاری منکرات در حوزه اقتصادی می شوند که باید مقابل آن ها بإیستیم، قوانین تجارت و بازرگانی کشور است که مربوط به سال ۱۳۳۷ می باشد و در بسیاری موارد غلط است و سد راه تولید کننده می باشد. در حال حاضر بخش اعظمی از مشکلات کشور ما مربوط به مشکلات اقتصادی است و در حوزه اقتصاد آنچه مشکل گشایی می کند، وام های کلان در جهت تولید مکرر نیست!! بلکه برطرف کردن موانع تجارت و بازرگانی( فروش محصولات) است. اگر این قسمت حل بشود تولید کننده خودش هر طور شده هزینه تولیدش را جور می کند، اما اگر مشکل فروش تولیدات برطرف نشود،با دادنِ وام های مکرر برای تولید، تولید انبوه صورت می گیرد اما چون بازار مطمئنی برای فروش این تولیدات فراهم نشده است، تولید کننده نمی تواند تولیداتش را به فروش برساند و با سررسیدن موعد اقساط وامش نمی تواند از پس آن ها برآید و ورشکست می شود،همین امر سبب تعطیل شدن بسیاری شهرک های صنعتی در اطراف شهر ها شده است.
◾مثال دیگری از قوانین اشتباه در کشور، قوانین مربوط به بیمه هاست. «حق بیمه کارگران» از موانع سر راه تولید کنندگان می باشد،چرا که به قدری بیمه هزینه بالایی برای هر کارگر دریافت می کند که تولیدکنندگان ترجیح می دهند با بستن قرار داد های یک ماهه و تمدید آنها از پرداخت حق بیمه کارگر فرار می کنند یا اگر منصف باشند و بخواهند پرداخت کنند هزینه بسیاری را باید به حق بیمه کارگران اختصاص دهند.

◾ایشان در ادامه بیان کردند: از مصادیق بی عدالتی و تبعیض در کشور ما، بیمه قشر کارگر است که ماهانه ۳۰٪ حقوقشان برای بیمه تامین اجتماعی می رود اما تنها بیمارستان مجهزی که برای درمان این قشر ساخته شده است بیمارستان میلاد است. از طرفی دولت هم تا کسری بودجه می آورد از صندوق تأمین اجتماعی برمی دارد و صرف پروژه های دولتی و آقازادگان می کند. آن وقت صندوق بیمه خالی می شود و از هزینه کردن برای پروژه های درمانی نظیر ساخت بیمارستان و تامین هزینه درمان کارگران باز می ماند. لذا کارگر بیچاره برای درمان،مجبور است به بیمارستان میلاد مراجعه کند که برای چند ماهه دیگر به او نوبت دهند یا مجبور است به مراکز دیگر درمانی رجوع کند که بیمه تنها ۲۵٪ از کل هزینه درمانش را به او بر می گرداند.( دولت دهم با شعار عدالت در پایان دوره اش، ۵۵هزار میلیارد تومان و دولت یازدهم ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی به صندوق تامین اجتماعی داشته اند)
بنابراین با وجود این مشکلات بسیار جدی در کشور، ما موظفیم توانمند شویم و انرژی و وقتمان را صرف موضوعات عمیق تر کنیم.
◾آقای جباری در ادامه اشاره مختصری به خیانت بزرگ شرکت ترکیه ای مولفیکس داشتند( ۵۰_۱۰۰ میلیون دلار ارز دولتی گرفت تا با وارد کردن مواد اولیه و تولید محصول، نیاز کشور را در حوزه محصولات سلولزی تأمین کند، اما پس از تولید، افزایش چند برابری قیمت محصولاتش همه را شوکه کرد) و تأکید کردند ما مکلفیم چنین مواردی که ضربات بزرگ اقتصادی به کشور می زنند تحریم کرده و از آنها خرید نکنیم و دیگران را نیز آگاه سازیم.

????ایشان پس از تبیین چند مثال بالا، اشاره کردند این مسائل ریشه در ناتوانی افراد انقلابی در زمینه اقتصادی دارد. مؤمنین انقلابی باید در قالب یک تشکیلات به حدی از «توانمندی اقتصادی» برسند که بتوانند روی تولیدات و فروش بازار اثرات مثبتی بگذارند و بازار مسلمین را رونق بخشند.
????تا زمانی که تشکیلات، سازمان درستی پیدا نکند و زیرساخت محکمی نداشته باشد نمی توان برنامه های متعددی روی آن بنا کرد. پیشرفت برنامه های یک تشکیلات بسته به «تعهد اعضای آن به امور تشکیلات و سازماندهی آن تشکیلات» دارد، اگر سازماندهی وجود داشته باشد اما اعضاء کم باشند بسیاری امور را نمی توان پیگیری کرد و اگر اعضاء منظم حضور داشته باشند اما سازماندهی درستی نداشته باشد، فعالیت ها به ثمر نمی نشینند.
????آقای جباری در ادامه جلسه یادآوری کردند در کار تشکیلاتی اعضاء باید متعهد به فعالیت های تشکیلات باشند و باید بتوانند میان فعالیت ها اهم و مهم کنند و اولویتشان فعالیت های گروهی باشد. گروه راه بیداری که فعالیت هایش با محوریت امر به معروف و نهی از منکر است، چه طور می تواند در ایام محرم و اربعین تنها مشغول عزاداری باشد و به تبیین هدف قیام سید الشهداء که «احیای دین خدا و امر به معروف و نهی از منکر بود»، نپردازد!
ایام اربعین و محرم مرتبط ترین ایام با کار گروه راه بیداری است و در این ایام می توان بسیار مؤثر برای زمینه سازی ظهور فعالیت کرد. چرا که هم دل ها عزادار سید الشهداء است هم قصه ظهور به هدف قیام سید الشهداء پیوند خورده است (پرچم حضرت مهدی(عج) خون خواهی جد مطهرشان است) .
????در پایان جلسه آقای جباری به اهمیت پیاده روی اربعین و تبلیغ برای تقویت این پیاده روی بزرگ اشاره کردند و یادآور شدند هرکسی در این پیاده روی حضور می یابد باید قدمی برای احیای دین خدا و تعجیل در ظهور بردارد و هدف دار در این پیاده روی شرکت کند.(تبیین هدف قیام سیدالشهداء،کمک به رونق بازار مسلمین، کمک به اقتصاد کشور از طریق مبادلات با متدینین عراقی و …). در ادامه نیز به فعالیت های گروه پرداخته شد.

 

امکان ارسال نظر وجود ندارد!