برگزاری ۴۱ اُمین جلسه کاری گروه راه بیداری در منطقه صادقیه تهران.

چهل و یکمین جلسه کاری افراد آموزش دیده گروه راه یداری ، چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ ، در مسجد جامع امام سجاد علیه السلام واقع در فلکه دوم صادقیه برگزار شد.

در ابتدای جلسه آقای جباری پس از تبریک عید سعید غدیرخم، فرازی از خطبه ۱۸۹ نهج البلاغه را بیان نمودند :
«إنَّ أَمْرَنَا صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لَا یَحْمِلُهُ إِلَّا عَبْدٌ مُۆْمِنٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِیمَانِ وَ لَا یَعِی حَدِیثَنَا إِلَّا صُدُورٌ أَمِینَهٌ وَ أَحْلَامٌ رَزِینَه»
«همانا امر(ولایت) ما،اهل بیت پیامبر(علیهم السلام)، سخت و تحمل آن دشوار است، که جز مومن دین دار که خدا او را آزموده، و ایمانش در دل استوار بوده، قدرت پذیرش و تحمل آن را ندارد، و حدیث ما را جز سینه های امانت پذیر و عقل های بردبار فرا نگیرد» و اشاره داشتند که ولایت « اطاعت بی چون و چرا از دستورات و سنت های الهی» است. هرچه مرتبه ایمان و علم بالاتر می رود، پیروی ، مشکل تر می شود، چرا که عمل به همه دانسته ها به دور از امیال و هوای نفسانی، کاری دشوار است.( مصداق بارز آن، حضرت ابراهیم(ع) می باشند). این درست خلاف آن دین داری گزینشی است که درخصوصش مفصلا صحبت کردیم.

در ادامه جلسه، ایشان به تحلیل متن منتشر شده از میرزا محمد غفاری قمی پرداختند:
«…. بنده همیشه به نقش مخرب مدرسه در آموزش علمی و تربیتی فرزندان و جگرگوشه‌هایمان واقف بودم و به حمد الله در سال گذشته با توجیه کردن فرزندانم آنها را ثبت نام نکردم و البته بنده آن قدر مطمئن هستم نه تنها برای دین فرزندانمان مدرسه امروزی مضر است بلکه حتی قصد دارند استعداد علمی کودکانمان را ازبین ببرند ….. اگر همه ملت بیدار شوند دیگر در مدارس فقط غربزدگان می مانند و خودشان و فرزندانشان که البته آن موقع آموزش سند ۲۰۳۰ کاملا برایشان مفید خواهد بود چون تماما فرهنگ غرب را دارند و برای همدیگر خطرناک خواهند بود …» ( مختصری از متن آقای غفاری)

آقای جباری در پاسخ به این متن چند نکته را مطرح کردند :
۱- ما در حکومت اسلامی زندگی می کنیم و اگر مسئله ای به نظرمان اشتباه است باید آن را اصلاح کنیم نه که از آن رویگردان شویم!
۲- فرزند پسر را تا چه سنی می توان در خانه( ایزوله) تحت تعلیم و تربیت نگه داشت؟ مگر نمی خواهد دانشگاه رود؟ دانشگاه نه، سر کار نمی خواهد برود؟؟
۳- بر اساس کدام منطق ، همه خانواده ها فرزندانشان را از مدارس خارج می کنند و مدارس جایگاه غرب گرایانِ سکولار می شود!؟(ضمن اینکه اگر آ.غفاری ایمان دارند که این کار درست است و باید این اتفاق بیفتد و مدارس خالی از اقشار مذهبی شود، باید شروع به اقناع سازی کنند نه اینکه با دادن یک بیانیه کنار بنشینند)
۴- به فرض هم که این اتفاق بیفتد آیا همه خانواده ها توانایی آموزش به فرزندان خود در منزل را دارند؟
۵- چنین نظریه هایی که خلاف سیر طبیعی جامعه است، ناشی از سهل انگاری و جهل است و سبب ضربه به نظام و ریزش می شود)
ایشان پس از بیان این نکات عرضه داشتند که بنا به قول رهبری سند ۲۰۳۰ ازین جهت خطرناک است که حمله به استقلال فکری و فرهنگی کشور است که عده ای آن سر دنیا بنشینند و برای کشورها نسخه تربیتی بپیچند! وگرنه برای اجرایی شدنش اصلا آموزش و پرورش توان اجرای آن سند را ندارد.(تجربه ناموفق اجباری شدن استخر در زنگ ورزش و طرحهای دیگر)
آقای جباری همچنین اشاره کردند، خانواده ها به جای چنین کار غیر منطقی که تبعات روحی و اجتماعی برای فرزندان دارد(غیر عادی شدن فرزندان در بسیاری موارد)، باید مطالبه گری صحیح و به حق را یاد بگیرند.
همچنین آقای جباری هشدار دادند که این تفکرات،نتیجه خودخواهی در دین داری ها می باشد و این طرز تفکرات جاهلانه، همچون موریانه ای به جان نظام اسلامی می افتد و بدنه نظام را تضعیف می کند.
آن چه که نظام آموزشی ما به آن احتیاج دارد که باید این نیاز هرچه سریعتر مرتفع شود، نسخه عملیاتی دستورات تربیتی اسلام است که به نقل از یک متخصص، همت ۱۰ ساله اساتید حوزه و دانشگاه را می طلبد.(در سند تحول آموزش و پرورش کشور، تنها مجموعه ای از اهداف بسیار کلی آموزش و پرورش قید شده)
سپس آقای جباری به رویدادهای اخیر اقتصادی در ترکیه اشاره کردند که فرصت مناسبی برای روشنگری و بیدار کردن اذهان عمومی بود.
ایشان در ادامه گوشزد کردند، هنگامی که دشمن از نظر نظامی و اقتصادی برای مقابله با ما به بن بست رسید، تلاش می کند که از نظر فرهنگی،اذهان و افکار عمومی را متحول کند، تا جایی که مردم باورشان می شود که اگر برجام اتفاق بیفتد مشکلات کشور حل خواهد شد ، با وجودی که مردم می بینند که مشکلاتشون روز به روز چند برابر می شود و سایر باورهای غلط !!
این موضوع در طول تاریخ هم اتفاق افتاده، زمانی که معاویه زورش به امیر المومنین ع نرسید، تصمیم گرفت شناخت ها و باورهای مردم را دست کاری کند، امروزه هم دشمن برای مقابله با ما، باورهای افراد را تغییر می دهد. لذا جنگِ امروز، جنگِ دیدگاه ها و شناخت هاست.
بسیاری از غرب گرایانِ سکولارِ وطنی، ترکیه و کشورهای در حال توسعه شرق آسیا( اندونزی، مالزی، سنگاپور و …) را بر سر جریان انقلابی می کوبیدند که این کشورها در عین مسلمان بودنشان، توسعه یافته و مدرن اند، چرا ما نمی توانیم هم دین دار باشیم و هم پیشرفت کنیم!
همین امر سبب ایجاد دو قطبی«دین داری _ رفاه» و «انقلابیگری و دفاع از مستضعفین پیرو آرمان های امام (ره)» در کشور شد.( البته ما معتقدیم اگر مسئولین کشور انقلابی باشند کشور تدریجا پیشرفت خواهد کرد و به رفاه نیز خواهد رسید، اما انقلابی گری هزینه دارد)
سال ۱۹۹۶ در کشور ترکیه حزب رفاه به رهبری آقای نجم الدین اربکان روی کار آمدند که حزبی اسلامگرا بودند،پس از ۱-۲ سال فعالیت، زندانی شدند… (نطفه داعش در سال های ۲۰۰۳-۲۰۰۲ بسته شد و سال ۲۰۱۰ بود که متولد شد و بروز کرد). پس از اربکان دوباره لائیک ها روی کار آمدند و در دوره بعد مردم ترکیه به اردوغان(حزب عدالت و توسعه)،رأی دادند تا سر کار بیایند.حزب اردوغان نیز اسلامگرا بود و شعارهای ضد اسراییلی داشت، وی( اردوغان) برای پیشرفت کشور و رسیدگی به ظاهر شهرهای ترکیه،( اصلاحات رو بنایی و بدون زیرساخت های صنعتی)، وام هایی سنگین گرفت و در این امر آمریکا و غرب به اردوغان کمک کردند ، چرا که در صدد بودند از ترکیه الگویی بسازند که ضمن اسلامگرایی، در حال توسعه و پیشرفت است تا بر سر ملت ایران بزنند و مردم را از انقلابیگری بازداشته و انقلابمان را از معنا تهی کنند.
اما در ترکیه بالاخره آن بدهی های سنگین و ناتوانی در ایجاد ارزش افزوده(با زیرساخت های صنعتی) به دلیل دستگاه های وارداتی برای تولید، سبب زلزله وحشتناک اقتصادی و افت شدید ارزش لیر شد. آن الگوی موفق اسلامی و مدرن که لیبرال ها بر سر انقلابیون ایران،می کوبیدند، اکنون دچار سقوطِ اقتصادی شده است.
در کشور ما( سال های ۷۶_۶۸) دولت سازندگی روی کار بود و آن زمان کشمکشی بین « انقلابیونِ طرفدار مستضعفین» و « غرب گرایانِ به دنبال توسعه» وجود داشت.کارگزاران غربگرا معتقد بودند اگر چه در راه توسعه کشور عده ای مستضعف زیر چرخ های توسعه له شوند اما کشور بعد از ۲۰ سال، پیشرفت و توسعه ای چشم گیر خواهد داشت.( علیرغم آرمان های امام و آموزه قرآن که زندگی و حیات هر فرد به اندازه کل ابناء بشر با ارزش است)
در کشور های شرق آسیا ( سنگاپور و اندونزی و …)هم، برای توسعه و پیشرفتشان، غرب اندکی در اقتصادشان سرمایه گذاری کرده بود، که حدود ۱۰ سال گذشته با یک دفاع کوچک از مردم فلسطین، سهام هایشان به شدت افت کرد و اقتصادشان ضربه سنگینی خورد.(غرب سرمایه اش را از اقتصادشان بیرون کشید) دیگر صدایی برای دفاع از فلسطین از مالزی و کشورهای شرق آسیا، شنیده نشد. این الگو هم نیز الگوی موفقی نشد که بتوانند به رخِ جبهه مقاومت ایران بکشند.

آمریکا که با جنگ نظامی و اقتصادی نتوانسته بود با جبهه مقاومت کشورمان مقابله کند، تصمیم گرفت با همان شعارها و فرهنگ مقاومت( شهادت و جهاد) و با شمشیری عین شمشیر خودمان، با ما روبرو شود و داعش را به وجود آورد.

آقای جباری پس از این توضیحات فرمودند « این را باید بدانیم، نمی شود هم خدا را داشت و هم خرما را، بی آن که هزینه ای بدهیم»، هم حرف از اسلام باشد،هم ساحل های کثیف ترکیه و مالزی و … به راه باشد !
ایشان ادامه دادند«برای بهره بردن از چنین وقایع تاریخی برای روشنگریِ اذهان عمومی، باید تشکیلاتی سازماندهی شده داشت. چرا که با تشکیلات می توان ،کارِ کم و پر نفوذ کرد و عمیق اثر گذاشت.»
در ادامه ایشان اشاره به تجمع اخیر در فیضیه قم داشتند که در اعتراض به فساد ها و مفسدان اقتصادی بود. که با یک پلاکارد اشتباه( استخر فرح ) باعث سوء استفاده برخی سودجویان شد و این حرکت بسیار خوب وارد حواشی دیگری شد و اصل حرکت نادیده گرفته شد، و نخبگان، هزینه و زمان زیادی صرف کردند تا سوء استفاده پیش آمده را برطرف کنند.
در پایان جلسه هم به بررسی ادامه سوژه های منکر مطرح شده در جلسات گذشته پرداخته شد .

امکان ارسال نظر وجود ندارد!