برگزاری ۴۲ اُمین جلسه کاری گروه راه بیداری در منطقه صادقیه تهران.

چهل و دومین جلسه کاری افراد آموزش دیده گروه راه بیداری ، چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ، در مسجد جامع امام سجاد علیه السلام واقع در فلکه دوم صادقیه برگزار شد.

در این جلسه پس از قرائت قرآن و پخش کلیپ؛

آقای جباری فرمودند سوژه های منکراتی که در گروه به آن ها پرداخته می شود و پیگیری های اعضاء برای رسیدگی به این منکرات می تواند باعث جلوگیری از آن منکر شود و یا قانونی غلط را اصلاح کند. اما گاهی هم این پیگیری ها نتیجه آنی نمی دهد بلکه زمینه ساز شرایط آینده برای مقابله با این منکرات می شود( اصطلاحا کاشتِ بذر برای آیندگان)
ایشان یادآوری کردند که طبقِ مطالبِ دوره آموزشی، «اولین اثر امربه معروف و نهی از منکر، منکر ماندنِ منکرات، و معروف ماندنِ معروفات است»، بنابراین نباید اگر پیگیری هایمان، همان موقع نتیجه نداد ، سرخورده و ناامید شویم چرا که همین «منکر ماندن منکرات و معروف ماندن معروفات» خود یک تاثیر گذاری محسوب می شود.
لذا از عجله کردن در گرفتن نتیجه باید پرهیز کرد خصوصا در امربه معروف و نهی از منکر های بزرگ، نظیرِ منکر و معروفِ مسئولین.
ایشان فرمودند از شعار گروه « فکر مؤثر، کار مؤثر» فهمیده می شود، تا جایی که از دستمان کار موثری برآید، کار می کنیم اما در بسیاری مواقع برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید صبوری به خرج داد.
همان گونه که برخی از تذکرات رهبر انقلاب،(به مسئولین و ملت) ممکن است در همان دوران عملی نشود اما ایشان مدام گوشزد می کنند و پس از مدتی که حقایقی روشن شد ، برای همگان آن تذکرات روشن می شود. حال آن که اگر تذکرات گذشته رهبری نبود با وجود اتفاق افتادن بسیاری وقایع، آن مطالب برای افراد روشن نمی شد .( نظیر برجام، ضرورت عدم وابستگیِ اقتصاد به نفت و …)
ایشان ادامه دادند: امروزه سرعت اتفاقات بسیار بالاست و وضعیت پیش رو، وضع شفاف و روشنی نیست و باید با آمادگی لازم شروع به فعالیت( امربه معروف و نهی از منکر مسئولین) کرد. اولین قدم برای یک کار تشکیلاتی، رسیدن به اشتراک فکری اعضاء است. و گام بعدی هماهنگ شدن اعضاء با یکدیگر است برای کارهای اجرایی تشکیلات.
در ادامه آقای جباری با اشاره به وضع بد اقتصادی و اوضاع سخت معیشتی ( چند برابر شدن قیمت دلار و سکه و بالارفتن قیمت کالاهاو پایین بودن درآمد قشر کارمند و کارگر) و نگرانی زیاد مردم برای آینده کشور، فرمودند این وضع اقتصادی باعث هیچ اتفاقی نخواهد شد و هیچ خطری کشور را تهدید نخواهد کرد.
همانگونه که کشورهایی نظیر افغانستان و عراق با وجودی که چهل سال است درگیر جنگ می باشند و هیچ زیرساخت صنعتی ندارند ، ارزش پولشان پایین نیامده بلکه از پول ما نیز ارزشش بالاتر است و مردمشان در چنین شرایطی که کشور درگیر جنگ است، به روال عادی زندگی می کنند.
سوریه که ۸ سال است در چنین شرایط وخیم و سختی با جنگ دست و پنجه نرم می کند نیز ارزش پولشان تغییری نکرده است .روزانه کشته می دهند اما زندگیشان را می کنند، چرا که خداوند تضمین کرده است که خوراک و پوشش و سرپناه برای همه به دست اوست و او تأمین می کند . ایمان باید داشته باشیم که همان خدایی که عراق و افغانستان و سوریه را از قحطی و فروپاشی حکومت حفظ کرده است، ایران را نیز حفظ می کند و باید آرامش داشت.( ایمان یعنی اعتماد به وعده های الهی).چرا که اگر آرامش داشته باشیم هم راحتتر زندگی خواهیم کرد هم می توانیم به دیگران کمک کنیم و کاری برایشان انجام دهیم.
آقای جباری ادامه دادند: دشمن با جنگ روانی که راه انداخته، باور مردم را به سمتی سوق می دهد که فکر کنند همیشه بدبخت هستند و ریشه تمام بدبختیشان را در مشکلات اقتصادی ببینند. در حالیکه اگر به گذشته بنگریم، سطح رفاهی(خورد و خوراک – پوشاک- مسکن)در تمام نقاط کشور(کلان شهر ها، شهرستان ها و روستاها)نسبت به چند دهه قبل بالاتر رفته است.

باید بدانیم بسیاری از مشکلات کشور ما ارتباط مستقیم با اقتصاد، ندارد،اگر چه که اقتصاد بر آن مشکلات اثر می گذارد اما تعیین کننده نمی باشد، نظیر ازدواج در سنین پایین، فرزندآوری، آمار طلاق و …که مشاهده می کنیم در جنوب شهر، آمار ازدواج در سنین پایین، فرزند آوری و دوام زندگی ها بالاتر است و این در حالی است که مشکلات اقتصادی در جنوب شهر بیشتر است و تمام موارد ذکر شده در شمال شهر کمرنگتر است و این در حالی است که اوضاع اقتصادی در شمال شهر به مراتب بالاتر از جنوب شهر است. این آمارها گواه این مطلب است که وضع بد اقتصادی را نمی توان برای تمام قصوراتمان بهانه کنیم. اگر چه اقتصاد بر این ها اثر می گذارد اما نقش تعیین کننده ای ندارد.
در پایان جلسه به سوژه های منکرات مطرح شده در جلسات گذشته پرداخته شد.
آقای جباری در خلال آن این جمله اخیر رهبری را یادآوری کردند که اگر کسی سخن از انحلال دولت به میان آورد، کاری منافقانه است و در زمین دشمن بازی کرده است.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!