برگزاری ۴۴ اُمین جلسه کاری گروه راه بیداری در منطقه صادقیه تهران.

چهل و چهارمین جلسه کاری افراد آموزش دیده گروه #راه_بیداری ، چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ مصادف با عصرِ تاسوعای حسینی ، در حسینیه ای واقع در محله صادقیه برگزار شد.
در این جلسه پس از قرائت قرآن و کلیپ؛

آقای جباری مطلبی را در خصوص وقایع روز عاشورا ، برای حاضرین خواندند و ضمن آرزوی قبولی عزاداری ها، بیان کردند کاش بتوانیم ذره ای از این جان نثاری های ابا عبدالله را جبران کنیم و تسلّیٰ ای بر قلبِ محزونِ ولی عصر (عج) باشیم.
ایشان بر طبق مطالب جلسات پیش ، هدف قیام سید الشهدا و علت شهادتشان را، «احیای دین جدّشان»و « امربه معروف و نهی از منکر» بیان کردند.
آقای جباری همچنین عنوان کردند که با توجه به تاریخ، برخی از بزرگان بنی هاشم قصد داشتند حضرت را حین خروج از مدینه، از عزمشان منصرف کنند ، اما نتوانستند، چرا؟؟
عده ای می اندیشیدند که اصل، امام حسین ع و حفظ جان ایشان است اما حضرت سید الشهداء به خوبی می دانستند وقتی بحث محافظت از دینِ خدا به میان می آید ، باید جان برکف و به همراه اهل و عیال خویش برای این مهم جان فشانی کنند.
امروزه هم به نقطه ای رسیده ایم که « امر به معروف و نهی از منکر» در میان مردم مهجور شده و به نقلِ رهبری«واجب فراموش شده» نام گرفته اند! دو واجبی که به فرموده ائمه اطهار( امام باقر) ، شریف ترینِ فرائض است که به وسیله این دو دیگر واجبات الهی ، برپا می شوند ( بها تقام الفرائض).اگر این دو نباشند، نماز و روزه و … هم دیگر وجود نخواهد داشت.
ایشان ادامه دادند، غربت آن جایی است که امام حسین (ع) و یاران ایشان، با آن کیفیت و عظمت جان نثاری کردند وتا خون قلبشان را نیز در محضر خداوند هدیه کردند ( الذین بذلوا مهجهم دون الحسین) اما در مراسم عزای این بزرگواران و در دهه محرم، حرفی از علت کشته شدن و شهادت این عزیزان زده نمی شود!!
امروز اگر اینجا جمع شده ایم، نیامده ایم کاری کنیم، یا درباره کارهای گروه سخن بگوییم بلکه آمده ایم تا به یاد بیاوریم علت قیام و شهادت امام حسین ع چه بود؟
ایشان ادامه دادند، عده ای از ما مذهبیون تا حرف از امربه معروف و نهی از منکر می شود، می گویند می خواهیم عزاداری کنیم و وارد سیاست نمی شویم و …! مگر قیام امام حسین و نیمه تمام گذاشتن حجشان و بیعت نکردن با حاکم آن زمان، کاری سیاسی نبود؟!
آقای جباری اشاره کردند که اگر برای تبیین علت شهادت امام حسین زحمت بکشیم ، به جایی می رسیم که دهه اول محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر شناخته شود .
این درد بزرگی است که فردی برای هدفی بزرگ با آن کیفیت و با آن غربت و مظلومیت ، شهید بشود و هرساله به نام آن فرد تکیه ها و هیئت های عزا به پا شوند و در سایه این عزاداری شهر و کشور مملو از برکت و خیر شود اما حرفی از چرایی شهادت آن فرد به میان نیاید !!
ایشان ضمن بیان این نکته مهم «آن چه باید برایش گریست و غصّه دار شد، زخم های امام حسین و مصیبت های آن حضرت و خاندانشان نیست(البته آن غصه خوردن نیز بسیار با ارزش است اما حداقل کاری است که می توان کرد )، بلکه باید گریست چون حرفی از علت شهادت آن حضرت و چرایی تحمل آن مصیبت ها توسط خاندان حضرت، زده نمی شود!» اشاره کردند، ما نیز اگر پیرو امام حسین ع هستیم و می گوییم درختِ اسلام، با خون امام حسین ع احیاء شد،باید در راهی که ایشان برایش به شهادت رسیدند، جان فشانی کنیم ، یعنی راه «احیای دین خدا» ، و در این راه تا پایِ بذلِ جان، فدا کردن ناموس و … پیش برویم.
آقای جباری فرمودند امام با وجود علم شان به عاقبت این سفر( کربلا)، با خانواده ( زن و بچه و ..) قصدِ این مسیر را کردند تا به ما بفهمانند « همه ما در برابر حفظِ دین خدا مسئولیم و همه مان از دستمان کاری بر می آید، از طفل ۶ ماهه تا پیرمرد نود و چند ساله !
آقای جباری در ادامه این هشدار را دادند که برخی از ما راه و هدف را گم کرده ایم؛ عالم و مجتهدی که می گوید مبادا پای منبر امام حسین، به سیاست بپردازیم نمی داند که هیئت امام حسین سکولار نیست!؟ (تذکر مستقیمِ رهبری به ایشان)
سیاسی بودن با سیاست بازی متفاوت است، سیاسی بودن وظیفه هر مؤمنِ دینداری است.
در هر دقیقه در جهان، عده ای در راه اسلام شهید می شوند، بعد ما می گوییم در هیئات حرفی جز از خود سید الشهداء نزنیم…عده ای فقط با نام سید الشهداء کاسبی می کنند، کاسبی فقط در کسب درآمد نیست، گاهی آبرو بدست می آوری، گاهی جایگاهی پیدا میکنی و …
ایشان ادامه دادند: اگر خودمان را پیرو کشته مظلوم و غریب کربلا می دانیم بایستی به دنبال هدفش برویم که «احیای دین» و «امر به معروف و نهی از منکر» بود…
با قرآن و احکام خوانیِ پای منبر، دینِ خدا احیاء نمی شود، در لشکرِ ابن زیاد هم روزه و نماز برپا بود (اهل توحید بودند) … داعشیانِ امروزی نیز اهل قرآن و نماز و … هستند.آن چه باید نشانگرِ تمایزِ ما با این گروه باشد،پیرویِ از امام حسین و هدفِ قیامِ ایشان است( اِحیای دین جدّشان با شعارِ امربه معروف و نهی از منکر). مگر مسلمانان آن زمان اهل نماز و روزه و … نبودند؟ پس چه دینی باید احیاء می شد؟نماز و روزه جزو دینِ جدّشان بودند اما همهٔ دینِ رسول خدا، نماز و روزه، نبود!
امروزه برخی هیئت های سید الشهداء سکولار شده اند، پرچم هیئت به نام امام حسین است اما رنگ و بویی از امام در هیئت دیده نمی شود! سازمان مجاهدین خلق و منافقان ملعون نیز در این ایام برای امام حسین مجلس عزا می گیرند ، اما کدام حسین!؟ این است که مهم است.
در موضوع « دینداری گزینشی»، اشاره شد که بسیاری از افراد، خدایی بابِ میلشان می سازند و آن را می پرستند و اطاعت می کنند نه خدای حقیقی را! عده ای نیز امام حسینی که خود می تراشند، پیروی می کنند و هدف از قیام او را چیز دیگری مطرح می کنند و آن هدف را دنبال می کنند ، غافل از اینکه هدف اصلی قیام سید الشهداء احیای دین جدشان و امر به معروف و نهی از منکر بوده است.
مؤمن حقیقی، امام حسینِ حقیقی را پیروی می کند نه آنچه خودش دوست دارد به نام امام حسین!
آقای جباری ادامه دادند، امروزه،کارِ بر زمین مانده بسیار است، هر روز در جامعه یک اتفاقِ مهم می افتد ، آن وقت ما ، وقت بسیاری را صرفِ امورِ دلخواهمان می کنیم.( زیارت، مسافرت و …). مهم ترین امر بر زمین مانده، «مسئله ظهور» است. باید زحمت بکشیم برای تعجیل در ظهور و تحققِ ظهور.
تا ما بیدار نشویم، امام،ظهور نمی کند، لذا حضرت به سرباز در دوران غیبت بیش از سرباز در دوران ظهور نیاز دارند.

آقای جباری در ادامه بیان کردند: بسیاری از ما خواهانِ فدا شدن برای امام حسین هستیم، اما تعبیر بنده این است که «امام حسین فدا شدند تا زمینه سازِ ظهورِ فرزندشان باشند.»
مگر نه اینکه ما امام حسین را وارث آدم صفوه الله و … می دانیم.امام عصر (عج) وارث تمام انبیا، اولیاء و ائمه اطهار هستند…امام زمان به محض ظهور، خودشان را با نام جدشان امام حسین معرفی می کنند و از طرفی پرچم سید الشهداء، امر به معروف و نهی از منکر بود و پرچم مهدی موعود عج،خون خواهی امام حسین است.
لذا ما معتقدیم یکی از مواردی که زمینه ساز ظهور مهدی موعود است احیای امربه معروف و سپس اقامه این دو واجب است.
تا وقتی ظرفِ جامعه پاک نشود خداوند ناب ترین معرفتش( مهدی موعود) را در آن جامعه قرار نمی دهد، باید تلاش کنیم تا ظاهر شهر اصلاح شود( گناه از سطح جامعه برچیده شود) و بهترین ایام برای تحقق این مهم و احیای امربه معروف و نهی از منکر، ایام محرم است.
کارها در این زمینه بسیار است و باید روحیه مجاهدانه داشته باشیم، نمی شود هم خدا را داشت هم خرما را( طبق روال قبلمان زندگی کنیم و در عین حال امر به معروف و نهی از منکر نیز احیا شود).
ایشان یادآور شدند، تنهاترین، مظلوم ترین و غریب ترین فرد عالَم اکنون امام زمان است، ایشان بیش از هزار سال است که در میان شیعیان خودشان هستند اما تنها می باشند و منتظرند تا زمانِ ظهور فرا رسد.
تا زمانی که تمام فکر و ذهنمان معطوف به امربه معروف و نهی از منکر نشود، نمی توانیم برای احیای آن، مجاهدانه تلاش کنیم. ما حتی زمانی که می خواهیم برای امرِ ظهور هزینه ای کنیم ، آن طور که میلمان می کشد، هزینه می کنیم و این همان دینداری با فرماندهیِ هوای نفس است.
آقای جباری در ادامه با اشاره به سخن امام علی ع : « دشمن ترین، دشمن تو، همان نفس درون توست» بیان کردند که باید در تمامِ امور،حواسمان به بزرگترین دشمن مان باشد، البته هرچه مرتبه ایمان بالاتر می رود، شیطانِ درونمان، سر سخت تر خواهد شد.
یکی از این امور که نفس اماره مانع انجام آن می شود « امر به معروف و نهی از منکر» است، چرا که نفس، دنبالِ خوشی و فرار از سختی است.
ایشان در ادامه جلسه، ضمن اشاره به زمان باقی مانده تا اربعین(۴۰ روز) ، بیان کردند می توانیم در این فرصت، با امام حسین عهدی ببندیم که هر روز با یک نفر در خصوص هدف قیام سید الشهدا ع سخن بگوییم( ترجیحا حضوری ، اگر مقدور نشد تلفنی، گاهی با دعوت به صرف شام یا نهار و …) و این حرکتمان را نذر ابا عبدالله کنیم.
با این کار، به احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمک کرده ایم و به مرور این فریضه توسط همگان در جامعه اقامه و اجرا می شود و نهایتا زمینه سازِ ظهور خواهد شد.

آقای جباری این نکته را گوشزد کردند که در تلاش هایمان، اگر کاری که انجام می دهیم بدون سختی و باب میلمان باشد، در آن کار ، برای ما رشدی نخواهد بود و بی شک ،توانِ ما بیشتر از آن کار بوده و می توانیم فعالیت بیشتری را انجام دهیم.
ایشان در پایان جلسه فرمودند : در مسیر گام برداشتن برای فراهم سازی زمینه ظهور، با امام زمانمان نجوا کنیم « ای یوسف زهرا! اگرچه ما نمی توانیم برای تحقق امر ظهور، کاری انجام دهیم اما همین امور کوچکی که از دستمان بر می آید برای دلگرمی شماست و این که بدانید شیعیانتان شما را تنها نگذاشته اند…»

امکان ارسال نظر وجود ندارد!