برگزاری ۴۰ اُمین جلسه کاری گروه راه بیداری در منطقه صادقیه تهران.

چهلمین جلسه کاری افراد آموزش دیده گروه راه بیداری ، چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ، در مسجد جامع امام سجاد علیه السلام واقع در فلکه دوم صادقیه برگزار شد.

در این جلسه پس از قرائت قرآن و پخش کلیپ؛
گروه های اجرایی دور هم جمع شده و به بررسی سوژه های منکر مطرح شده در جلسه پیش،پرداخته شد.
پیش از شروع فعالیت گروه ها، آقای جباری چند نکته مهم را عنوان کردند و با تاکید برعدم غیبت در جلسات (مگر در شرایط اضطرار)، حضور منظم سرگروه ها، پاسخگویی منظم و پیگیری همیشگی اعضاء در قبال مسئولیت هایشان و لزوم فرمانبرداری از تصمیمات شورای گروه، این موارد را لازمه کار تشکیلاتی مؤثر معرفی کردند.
سپس اشاره کردند ما در یک تشکیلاتی قرار داریم که درصدد است مشکلات بزرگ جامعه را برطرف کند و با منکرات بزرگ مسئولین مواجه شود و این مهم «دغدغه مندی و مسئولیت پذیری» تک تک اعضاء را می طلبد.
سپس ادامه دادند : نمی شود آرمانگرایانه صحبت کنیم و دغدغه هایمان را با صدای بلند فریاد بزنیم و از همه چیز انتقاد کنیم و بگوییم «باید اینطور بشود یا نباید فلان شود»، اما وقت کار و پذیرفتن مسئولیت ها که می رسد، به امید یکدیگر باشیم تا کارها حل بشود و خودمان حاضر به پذیرفتن مسئولیتی نشویم !
در کار تشکیلاتی باید تشکُّلی شکل بگیرد از افراد هم فکر و هم سو، و این با حضور دست و پا شکسته و نامنظم در جلسات ، محقق نمی شود!
آقای جباری در ادامه جلسه اشاره داشتند که لحظه جنگ و شروع عملیات جای طرح سؤال و اِعمال نظرِ شخصی نمی باشد بلکه باید به موارد از پیش تعیین شده عمل کرد و بعد از جنگ، سوال ها را مطرح کرد؛ سپس اِقناع کرد و یا اقناع شد.

در ادامه به فعالیت های گروه پرداخته شد و هر یک از اعضاء موظف بود، سوژه منکری را که در جلسه گذشته مطرح کرده،در این جلسه گزارشات خود را حول آن منکر ارائه دهد.
ابتدا در خصوص جایگاه آن منکر در جامعه و اهمیت آن باید صحبت می کردند و سپس اَهم و مهم کردن آن سوژه نسبت به سایر منکرات موجود در جامعه (اولویت بندی). در انتها اگر سوژه حائز اهمیت بالایی بود باید راهکار مقابله با آن منکر را پیشنهاد می دادند.
در ادامه گزارشات اعضاء و اولویت بندی منکرات، سوژه«جلوگیری از خروج مدیران دوتابعیتی» که از اهمیت بالاتری (نسبت به سه سوژه مطرح شده) برخوردار بود، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و راهکار مقابله با آن عنوان شد و اعضاء درخصوص راهکارها با یکدیگر هم فکری کردند.
در ادامه آقای جباری عنوان کردند که موضوعاتی که توسط گروه پیگیری می شود نباید آن قدر کلی باشد که نتوان آنها را پیگیری کرد( قابل اندازه گیری باشد و بتوان برای حل آن به ارگانی و شماره تلفنی رجوع کرد). ایشان ادامه دادند حداقل اثر پیگیری های تشکیلاتی این است که معروف و منکر جایشان عوض نمی شود و حرکت ما زمینه ساز حرکات بعدی در آینده خواهد شد و حساسیت ها نسبت به برخی منکرات بالا می رود و کمپین ها و جریاناتی برای مقابله با آن منکرات شکل می گیرد.
آقای جباری بار دیگر تاکید کردند که در این گروه و این جایگاهی که هستیم ، جای آرمانگرایی و بیان دغدغه های بی سر و ته و شعار دادن نیست بلکه جمع شده ایم تا با «فکر مؤثر و کار مؤثر» به مقابله با منکرات بپردازیم و تبدیل به تشکیلاتی مؤثرِ پرکار و پر جمعیت شویم .
ایشان در ادامه جلسه ضمن تاکید بر لزوم شرکت در دوره های آموزش مقدماتی (برای افراد آموزش ندیده)، عنوان کردند که در دوره های آموزش مقدماتی، تلاش بر این بوده که نظریات و دیدگاه های کلی گروه به حاضران شناسانده شود و لذا حضور در این جلسات برای فعالیت های گروهی الزامی می باشد .
در پایان جلسه نیز به دیگر فعالیت های سپرده شده به «گروه های اجرایی» پرداخته شد و بررسی سایر سوژه های منکرات به جلسه بعد موکول شد .

امکان ارسال نظر وجود ندارد!