برگزاری ۳۷ امین جلسه کاری گروه راه بیداری در منطقه صادقیه تهران.

سی و هفتمین جلسه کاری افراد آموزش دیده گروه #راه_بیداری ، چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ، در مسجد جامع امام سجاد علیه السلام واقع در فلکه دوم صادقیه برگزار شد.

در این جلسه پس از قرائت قرآن ؛
آقای جباری ابتدا اشاره مختصری به دوره های آموزشِ مقدماتیِ (جلسات پنجشنبه) گروه کرده و ضرورت آن را از بابِ هم فکر شدن اعضاء برای شروع یک کار تشکیلاتی بیان کردند.

در ادامه به وقایع اخیر اشاره داشتند که طلبه ای(سید مهدی صدرالساداتی)در فضای مجازی تصویری از مراسم عروسی مجلَّل پسرِ سفیرِ ایران در دانمارک درج کردند و این پرسش را مطرح کردند « نظر امام( ره) درباره چنین مراسمی چه می تواند باشد؟و از طرف دیگر شرکت برخی از مسئولین کشور و چهره های شناخته شده انقلاب در آن مجلس اشرافی را زیر سوال بردند.
(این طلبه با طرح سوالی به حق، مورد هجمه ها و تهدید ها قرار گرفتند.)
آقای جباری از اهمیت حمایت از چنین اشخاصی (سید مهدی صدرالساداتی)سخن گفتند که نهی از منکر مسئولین می کنند. زیرا امروزه نهی از منکر مسئولین، دشوار است و همچنین مهم ترین عرصه امربه معروف و نهی از منکر به شمار می رود.
ایشان ادامه دادند که باید هوشیار بود امروزه خیلی ها با لباس و نام دین، خلاف دین را تبلیغ و عمل می کنند.
مثلا با تبلیغ نوع خاصی از حجاب( اشاره به نوع فعالیت و پیج عروس سفیر ایران در دانمارک) تبرُّج را ترویج می دهند.(مسیح علی نژاد با برداشتن حجاب از سر زنان و خانم حسینی_ عروس سفیر_با تبلیغ نوع خاصی از حجاب هر دو مروِّج تبرُّج زنان هستند).
یکی از خطرهای در کمین جمهوری اسلامی، شکل گرفتنِ خاندان های سلطنتی مذهبی انقلابی است که ترکیب و تلفیقی نامیمون و ناهمگون از دین ، انقلاب ،تجمل ، تبرج ،اشرافیگری و ویژه خواری می باشند.
از عملکردهای آنان قِداست بخشی و توجیه کارهای غلط در قالب حجاب، دین و … می باشد که از ناحیه آنها سیلی محکم تری به دین زده می شود و سبب بدبینی مردم به دین و نظام دینی می شود.
جلوی چنین قشری را فقط مردم می توانند بگیرند زیرا عقلانی نیست که خودشان ، یکدیگر را نهی از منکر کنند.

در ادامه آقای جباری به این نکته مهم اشاره کردند که امروزه نوع مبارزه و میدان مبارزه عوض شده است و برای ایستادگی در چنین مبارزه ای باید میدان جدیدی را طراحی( تعریف) کرد « فضای مجازی».
دشمن از مقابله مستقیم نظامی با ما نا امید شده و توانایی جنگ مستقیم را ندارد.
جنگِ امروز ،جنگِ «اقتصادی، ایدئولوژیک، فرهنگی و …» است. دشمن از داخل و خارج این مرز و بوم کشور را دچار انحراف می کند و باید مقابل این انحرافات ایستادگی کرد .
واقعه عاشورا ثمره انحراف امت اسلامی از آرمانهای پیامبر( ساده زیستی، آخرت گرایی و …) بود، نظام ارزشی جامعه دگرگون شده بود و مسئولین و نخبگان جامعه( طبق نقل کتب تاریخی) که مسند اجرایی داشتند شب را در مجالس عیش و نوش صبح کرده و صبح بر مسندِ تدریس دین ،قضاوت و … تکیه می زدند!
در جامعه امروز هم بسیارند کسانی که به نام دین و با شعار دین به سمت اشرافیت گام بر می دارند و خانه های بسیاری به بهانه مرتب بودن و به روز بودن به کاخ های کوچک تبدیل شده اند و …

آقای جباری یادآوری کردند «در جامعه ای که در دلِ مردمانِ آن ،هم شوق گناه است و هم شوق امام، ظهور رخ نخواهد داد»، چرا که مردم تابِ عدل و دین داری حضرت را نخواهند داشت.
در ادامه جلسه ایشان به بیان راهکار پرداخته و فرمودند : باید گناه از ملأ عام و سطح جامعه برچیده شود و منتظران حقیقی برای دوران ظهور تمرین کنند مثلا تمرین «حرف شنوی» یا تمرین « برابری و یک کاسه شدن سفره ها و جیب ها» و …
سپس متذکر شدند که مبادا در این مسیر به دامِ «دینداری گزینشی» بیافتیم، زیرا امام در «زمان غیبت» نیازمند سربازانی هستند که با تشخیصِ درستِ تکلیف و عمل به آن، امر ظهور را تسریع کنند. امام در زمان غیبت بیشتر به سرباز نیاز دارند تا در «دوره ظهور» که حجاب ها کنار می روند !!
و این امید را دادند که هرچند گام برداشتن در مسیر «نهی از منکر مسئولین» سخت است و جاذبه کمتری دارد اما رشدِ آدمی در آن اموری است که برایش سختی و مشقت دارد.

در پایان جلسه هم به سوالات اعضاء پاسخ داده شد.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!