جلسه ۳۳ ام راه بیداری/ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

جام جهانی یا جنگ جهانی؟؟/ فریضتین نباید معطوف به زمان و مکانی خاص باشد بلکه باید تداوم داشته باشد/ موقعیت شناسی(بصیرت) با « جامعه شناسی» و « دشمن شناسی» صورت میگیرد./ میدان مبارزه عوض شده و ما امروزه در جنگ دائمی هستیم اما فهمیدن آنکه در صحنه نبرد هستیم نیازمند درک عمیق از شرایط است/ دشمن با دینداری فردی ما مشکلی ندارد ، مشکل دشمن با ظهور دین در سطح جامعه است/ امام زمان با وجود «خودخواهی ها و فرد گرایی ها» ظهور نخواهند کرد./ حق و باطل به هم آمیخته و فضا قبار آلود است، باید « گروهی» در صحنه نبرد حضور یابیم. /تبعیض تا کجا و سکوتی که چون سمّ مهلکی ما را از پا در می آورد./ ریشه تبعیض ها و مشکلات معیشتی چیست/ نفوذ منطقه ای ایران مسبب مشکلات کشور است؟؟

مباحث مطرح شده :
۱- حوادث منطقه ۲- هدف گروه ۳- جامعه شناسی ۴- دشمن شناسی

۱- حوادث منطقه
آیا دقت کرده ایم که همواره همزمان با یک جام جهانی، یک جنگ در جهان آغاز شده است(چرا که مردم سرگرم جام جهانی اند و اخبار جهان را (کمتر) دنبال می کنند)
کشتار وحشیانه شیعیان یمنی(زن و کودک و پیر و جوان)، در کنار قحطی و عدم وجود شرایط امداد رسانی به آنان، جنگی سخت و نابرابر را رقم زده است.
پول و تسلیحات لوکس عربستان و بحرین و امارات از یک سو و حمایتهای جنگی آمریکا و انگلیس و.. از سویی دیگر،این جنگ را به بی سابقه ترین جنگ بعد از تاریخ جنگ های جهانی تبدیل کرده است.

۲- هدف گروه
یادآوری « امربه معروف و نهی از منکر» به خودمان است. و پرداختن به این دو فریضه تنها نباید محدود به جلسات هفتگی باشد بلکه بیرون از جلسات هم اجرای این دو مهم باید تداوم داشته باشد.( در هر مکانی که حضور می یابیم هرمنکری میبینیم سکوت نکنیم و بی تفاوت رد نشویم).

۳- جامعه شناسی /دسته بندی افراد یک جامعه امری مهم در پیاده کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
باید بدانیم که در تمامی جوامع(در طول تاریخ) افراد سه دسته می شوند:
۱۰٪مومن ، ۱۰٪ معاند و ۸۰٪ مابقی خاکستری هستند و نظاره گر که باد به کدام جهت می وزد تا در آن مسیر قرارگیرند.
همواره نبرد بین این دو گروه ۱۰٪ ای بوده است و هر طرف چربتر باشد و پیروز شود ۸۰٪ مابقی پیروی از آن میکنند.( قشری که هم خدا را می خواهد هم خرما_ هم دلسوز بیکاریست هم مدام جنس چینی میخرد، هم کربلایش را می رود هم برای تفریح به آنتالیا می رود و …

پاسخ به شبهه ای رایج که در فضای مجازی هم بسیار دست به دست شد:

متن شبهه
محمد صلاح٢۵ساله بازیکن تیم ملی مصر و باشگاه لیورپول است.
مصری ها به او لقب پادشاه مصر را دادن و در انتخابات ریاست جمهورى مصر على رغم کاندیدا نبودنش خیلى ها به محمد صلاح راى دادن، هر چند راى شان راى باطله محسوب میشد.
مسلمان است و خیلى هارا مسلمان کرده.
هواداراى باشگاه لیورپول شعاری بر وزن آهنگ ساختند با این مضمون که “اگر تو به گل زدن ادامه بدهى من هم مسلمان خواهم شد و چون به مسجد میروى من هم میروم”
نه رشته تحصیلی اش علوم دینی است ونه سازمانى براى تبلیغ اسلام دارد.نه تا به حال هم سخنرانى داشته. اما اثر سجده هاى طلایى اش بعد از گل از هر خطابه اى بیشتر است.
چند روز پیش قبل از بازى فینال رئال مادرید و لیورپول خبرنگارى از او پرسید: فینال روزه میگیرید؟
میگه بله ،من براى کسى که منو تا به اینجا رسونده همیشه روزه میگیرم.
یک مربى مصرى جایى گفته بود که : او قبل از همه مسابقه ها وضو میگیره و ٢ آیه از سوره یس میخونه و بعد از هر مسابقه ٢ رکعت نماز میخونه …
( اطلاعاتی مربوط به دستمزد و پنالتی دقیقه ۹۵ اش حذف شد)
مسلمانی که وقتى خانه پدرى اش را دزد غارت میکند نه تنها می بخشد بلکه اون را صاحب کار و درآمد هم میکند تا بتواند زندگیش رو بچرخاند.مگر انسانیت جز این است؟
یکى از گران ترین بازیکن هاى حال حاضر دنیا، یک ستاره مسلمان است که در کارش موفق ترین است و به همین واسطه دارد خیلى ها را با اسلام آشنا می کند.
او در دل اروپا بدون فیلتر، بدون امر به معروف، با قدرت عشق میخواهد خیلی ها را به بهشت ببرد.
انگار پدر و مادرِ محمد میدونستن سالها بعد محمد به روش خودش قرار است مُبلّغ اسلام باشد و اسمش را محمد گذاشتند. این صلاح محمد بود.
وتاکنون هیچ رهبرِ اسلامی نتوانسته است در میان مردم تا این حد، جذب به اسلام داشته باشد.

پاسخ به شبهه
– اخبار دقیقی وجود ندارد که نام او در انتخابات مصر برده شده باشد و این دروغی بیش نیست که آراء کثیری به او اختصاص یافته است .
– :آماری وجود ندارد که ایشان کسی را مسلمان کرده باشد و فردی بخاطر او شهادتین بر زبان جاری کرده باشد و اهل نماز و روزه شده باشد.
– طبیعیست که هواداران یک تیم در بمب احساساتی که هستند شعاری را بدهند و عقلانیست که اگر روزی صلاح گُل نزد، آنها نیز از احساساتشان نسبت به او بازگردند ، پس شعارهای آنان حین تماشای فوتبال دلیلی بر گرایش هواداران به اسلام ندارد بلکه صرفا از علاقه آنها به بازیکن محبوبشان حکایت میکند ! چرا که آماری وجود ندارد که حتی یک نفر از هواداران،بعد از تماشای بازی های صلاح مسلمان شده و به مسجد رفته است.
– در مصاحبه ای که قبل از بازی با او انجام شد ، صراحتا در جواب خبرنگار گفت: خیر من روزه نیستم.
–  وضو و تلاوت ۲ آیه از یس و ۲ رکعت نماز، هم که معلوم نیست از کدام منبع است و جز انگاره های نویسنده صحت دیگری ندارد.( همش استفاده از عدد ۲ …)
– داستان مربوط به غارت خانه پدری اش هم منبع رسمی ندارد!
– اینکه او بدون فیلتر و امر به معروف و با قدرت عشق میخواهد عده ای را هدایت کند ، پس یعنی فیلترینگ و نهی از منکر در طول تاریخ نیازی نبوده است؟ اگر همه مردم قدرت تشخیص خوب از بد را داشته اند و همگی راه درست را انتخاب میکنند پس هدف از آمدن قرآن و ۱۲۴۰۰۰ پیامبر چه بوده است!!(همان هایی که معتقدند با زور نمی شود مردم را بهشتی کرد، خودشان با زور میخواهند مردم را جهنمی کنند !!)
پس ادعای عده ای از متدینین که «اگر ما خوب باشیم، جامعه هم اصلاح خواهد شد با این جواب رد است» چون از معصومین و پیامبران علیهم السلام بهتر هم مگر در تاریخ وجود داشته؟
انگاره بی اساس نویسنده برای علت نامگذاری« محمد» توسط پدر و مادرش!

در طول تاریخ امت های بسیاری عاشق رفتار و گفتار( ایدئولوژی) امام خمینی، امام موسی صدر، سید حسن نصر الله ، امام خامنه ای شده اند ، و گسترش اسلام و صدور اسلام به جهان با نام این بزرگواران عجین است( آمارهای تاریخی گواه این مطلب هستند)
مطلب آخری که باید به آن توجه کنیم اینست که چرا رسانه های غربی و رسانه های انگلیس خبیث که پدر و مادر استکبار جهانیست به تبلیغ گسترده این بازیکن مسلمان پرداخته اند؟ آیا واقعا دغدغه نشر اسلام در جهان را دارند و دلشان برای اسلام سوخته؟
یا به دنبال تبلیغ چیز دیگری از جمله « دینداری گزینشی» هستند؟

۴- دشمن شناسی
امروزه زمین بازی عوض شده است و در جنگی متفاوت هستیم، نبردی که دیگر با سلاح به سراغمان نمی آیند بلکه همانطور که در جلسات قبل عنوان شد، ذره ذره با سمّ مارا از پای در می آورند.
مشکل اصلی دشمن با ما سر«تبلیغ نماز و روزه » نیست، کما اینکه هرساله رییس جمهورهای جانی غرب در ماه رمضان افطاری میدهند !! ( آمریکا_ انگلیس و …)
در همان جوامعی که دم از آزادی اندیشه زده می شود و به اسم آزادی اندیشه ، خدا و تمام مقدساتشان را به سخره میگیرند، اگر فردی بخواهد با حجاب وارد دانشگاه شود، قوانینی تصویب میکنند که مانع او شود .چون با ارزش های لیبرالی شان در تضاد است.
آنها از اسلام فردی و دین فردی ما نمی ترسند، هراس آنها از گسترش و ظهور احکام اسلام در جامعه است.
لذا دشمن تمام تمرکز خود را در پیاده نشدن احکام اجتماعی اسلام قرار داده و در تمام رسانه هایشان طمع و خودخواهی را ترویج می دهند. زیرا افرادی که خودخواه باشند هرچند که دیندار هم باشند باز دینداری شان گزینشی است (هم دین را میخواهند و هم دنیا را)
دشمن در میدان جنگ امروز، باطل را در زر ورقی از حق به خوردمان می دهد و قدرت تمیز آن بسیار سخت شده و در چنین میدانی نمیتوان « خودخواهانه و به تنهایی» پیروز شد بلکه باید گروهی به مبارزه رفت ( ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر…_ آیه ۱۰۴ آل عمران)

پاسخ به شبهه ای رایج:

نفوذ منطقه ای ایران (برای صدور انقلاب به بیرون از مرزها )، باعث بسیاری از مشکلات جامعه ما است، مشکلات معیشتی، بیکاری جوانان و … ناشی از کمک های ایران به سوریه، عراق، لبنان و یمن است.

پاسخ به شبهه
از آنجا که بسیاری از افراد با دلایل ایدئولوژیک ( اسلام و مسلمانی محدود به مرزها نیست، شیعیان عراق و یمن و … با ما هیچ فرقی ندارند، امام زمان آیا از ما میپذیرند که شیعیانشان در یمن در آتش و خون باشند و ما دغدغه کمی کوچک تر شدن سفره مان را داشته باشیم؟سخن حضرت علی در خصوص کشیدن خلخال از پای زنی یهودی) قانع نمی شوند به این شبهه با دلایل غیر ایدئولوژیک پاسخ داده شده :

مسئولین کشور اعم از ریاست جمهور، معاون اول رییس جمهور ، وزیر امور خارجه، وزیر نیرو( آب_ برق _ گاز) ، وزیر نفت ، وزیر تعاون، وزیر کار و صنعت، وزیر بهداشت و ….که وظیفه برطرف کردن مشکلات کشور را دارند به راستی چقدر از دغدغه ذهنشان مسائل مربوط به یمن و سوریه و عراق بوده یا هست؟ که این دغدغه ها مانع شان شود که برای برطرف شدن مشکلات کشور قدم بردارند…

آیا رییس جمهور ۹ سخنرانی از ۱۰ سخنرانیشان در خصوص مشکلات یمن و سوریه و … است؟ آیا وزیر امورخارجه برای خاتمه یافتن جنگ در این کشورها مذاکره ای کرده است؟؟
آیا وزیر بهداشت در حال چاره اندیشی برای درمان هرچه بیشترِ آوارگان و زخمیان یمنی است؟
آیا وزیر نیرو ما برای تأمین آب و برق وسایر تسهیلات کشورهای همسایه برنامه ریزی کرده است؟
سازمان برنامه و بودجه در تقسیم بندی بودجه ها آیا بودجه جداگانه ای به مردم یمن و سوریه اختصاص داده است؟؟
خیر!! همه مان به خوبی می دانیم این مشکلات معیشتی و بیکاری ها ناشی از :x:عدم نظارت:x: است.

کابینه دولت و مسئولان که بسیار به خود می رسند و حقوق های آنچنانی و حق فراغت و بیمه طلایی و نقره ای و بیمارستان خصوصی و … ، اما کارگر بیچاره که ماهانه بخشی از حقوقش بابت بیمه کسر می شود تا درصندوق تأمین اجتماعی رود و برایش بیمارستان بسازند و خرج درمان بیماری هایش کنند ، همین دولت و مسئولین هرجا پول کم آوردند دست در جیب تأمین اجتماعی کرده و حق کارگر را پایمال کردند ( بدهی ۱۱۰ هزار میلیاردی دولت فعلی به تأمین اجتماعی برای چیست؟)آنوقت کارگر بیچاره فقط یک بیمارستان میلاد بهش اختصاص دارد! که همواره شلوغ است و کارگر بیچاره مدام در صف نوبت دهی باشد.
با ۱۱۰ هزار میلیارد چند بیمارستان میلاد میتوان ساخت؟؟

دخل و خرج های سالانه کشور خداروشکر معلوم است و چندسالیست روی سایتها قرار میگیرد، اما در آن برخی مبالغ ذکر نمی شود یا اشتباها وبه دروغ ذکر میشود:
بطور مثال نوشته شده اختصاص بودجه ۵۰ میلیاردی به فلان مرکز فرهنگی، اما تنها ۲ میلیارد به آن مرکز فرهنگی اختصاص یافته!! و این کلاه بزرگیست که سر ملت میگذارند.
و رسانه ملی هم بی شک نمی تواند به این موارد بپردازد زیرا محکوم به وصل بودن به ارگان های کشور است!

چرا با قاچاق که اینگونه ارز را از کشور خارج میکند و یا با افزایش شدید قیمت دلار( بوجود آمدن دلال دلار) مبارزه نمی شود و جلوی کانتینرهای وارداتی به کشور گرفته نمیشود تا کارگر بدبخت از «نون خوردن» نیفتد!!!

چرا دادستان کل کشور از محکومین نام نمیبرد تا مردم آنها را بشناسند؟؟؟ (احمدی نژاد هم که مدام حرف از لیست زد که تهش هم یک اسم بیشتر نگفت!!)

اینهاست که سبب تبعیض و بروز مشکلات در جامعه شده و باید جلوی این منکرات در این سطوح، گرفته شود:x:

اگر به بودجه های اختصاص یافته کشور مراجعه کنیم، میبینیم ۱۸٪ کل بودجه کشور صرف موارد دفاعی میشود که از همین بودجه خرج کمک به یمن و سوریه و عراق شده است و دخل و تصرفی در بودجه های دیگر کشور نبوده( اگر کاری صورت نگرفته از نبود بودجه نیست از کم کاری مسئولین است)
که این بودجه نظامی( دفاعی) در تمامی کشورهای دنیا( طبق آمار) بین ۱۵_۲۵ ٪ است.
و کل مبلغی که از بودجه دفاعیمان طی این سالها برای عراق و یمن و سوریه صرف شده، ۷٪ بوده است و میبینیم که مبلغ زیادی نیست .

اما هربار که مشکلی در کشور رخ میدهد، اعم از گرانی، بیکاری، تعطیلی کارخانه ها، تغییر نرخ ارز و طلا و … پیش از آنکه مردم به بی کفایتی مسئولین پی ببرند، مسئله یمن و سوریه را مطرح میکنند تا دهن ها بسته و مشکلات گردنِ فرمانده کل قوا بیفتد و این وظیفه ماست که در این زمینه ها روشنگری کنیم.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!