جلسه بیست و هشتم راه بیداری – ۱۹/۰۲/۱۳۹۷

دینداری گزینشی مومنین از اصلی ترین موانع ظهور است /  روایت داریم که دینداری در آخرالزمان مثل نگه داشتن ذغال گداخته در دست است ،ولی ما کجا چنین سختی ای را درک کرده ایم؟/ چون امور واجبی که برایمان زحمت دارد را به بهانه سخت بودن رها کرده ایم و به کارهای مستحبی که نفس مان دوست دارد میپردازیم! / مومن با چنین طرز تفکر قطعا امام زمانش را تنها خواهد گذاشت/ امر به معروف و نهی از منکر دو امر واجب خداست که چون برایمان سخت است آن را به بهانه های مختلف ترک میکنیم!/ و دل خوش میکنیم به انجام مستحبات!/ اینگونه میخواهیم سرباز امام باشیم؟/ سربازی در دوره غیبت ارزشمندتر از زمانیست که پرده ها کنار میره/ شرکت مستمر در کلاسهای هفتگی گروه برای احیای جامع امر به معروف و نهی از منکر است، این کار واجبیست که روی زمین مانده و اگر به درستی انجام شود زمینه ظهور امام فراهم میشود.

مباحث مطرح شده :
۱- هدف از جلسات هفتگی مداوم و لزوم آن .
۲- موقعیت شناسی و مسئولیت پذیری اعضاء.

۱- هدف از جلسات هفتگی مداوم و لزوم آن :
اگر هر هفته اینجا جمع می شویم برای این است که به خودمان یادآوری کنیم دو واجب فراموش شده اسلام را که در بسیاری از رسانه ها و مَنابِر مهجور است .

این جلسات هفتگی را دست کم نگیریم! چون در طول هفته این یک ساعتی که برای “ترویج و اجرای واجب الهی” اختصاص داده ایم بسیار ارزشمندتر از بسیاری کلاسهای مستحبی مان ( مثل تفسیر قرآن، نهج البلاغه)  است،
بسیاری از امور خیر و مستحبی هستند که خیلی ها از پس انجامش بر می آیند، دردسری ندارد و از آن لذت هم میبریم (مثل هم زدن شله زرد نذری)

ممکن است شرکت در این جلسات هفتگی و کار برای احیای امر به معروف و نهی از منکر ظاهرا برای مان لذت بخش نباشد و چه بسا سخت و با دردسر هم باشد ،
ولی دقت کنیم
طبق روایت حفظ دین در دوره آخر الزمان مانند نگهداشتن زغال گذاخته در دست است.
راه سنجش میزان دینداری مان: ببینیم چه میزان سختی و فشار برای رضای خدا و اجرای امر الهی متحمل می شویم .

لذا اومدن ما هر هفته موضوعیت داره : سربازی در دوره غیبت ارزشمندتر از زمانیست که پرده ها کنار میره.
و اگر در این عصر و زمان حضور داریم بی شک کاری از دستمون بر می اومده که هستیم( روز عاشورا از طفل چند ماهه تا پیرمرد نود و چند ساله هرکدام کاری برای امامشان کردند) هر کسی به اندازه وسع خودش تکلیفی دارد.( اگرچه آن کار کوچک باشد)
کار را که برای رضای خدا انجام دهیم ، خداوند آنرا اثر می بخشد و بزرگش می کند و اگر برای رضای خدا نباشد، خودمان را بکُشیم باز هم اتفاقی نمی افتد.
مهم ترین تکلیف ما اکنون برطرف کردن موانع غیبت امام عصر(عج) است.

ما هم تلاش میکنیم تا اسم مان جزو خریداران یوسف زهرا نوشته شود.
از شعار دادن برای امور خیر نترسیم، شیطان مارا می ترساند، اما تا شعاری نباشد ، حرکتی هم صورت نمی گیرد. مسلمانِ مؤمنِ پاک که منصف باشد به شعاری که می دهد عمل خواهد کرد.

بعضی از موانع ظهور:

عدم آمادگی مردم برای پذیرش معارف ناب الهی/ امام هم بیاید اورا خواهند کشت!( مانند دیگر ائمه).

اهمیت جان ولی خدا ، نزد خداوند، نسبت به جان تمام ابناء بشر بالاتر است( خداوند باید مطمئن شود که ولی اش را تنها نمی گذارند)

راهکار برطرف کردن موانع ظهور :

ترویج و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر باعث میشود گناه از جامعه برچیده شود و فضای جامعه آماده پذیرش امام باشد.
در نتیجه دلتنگ امام می شویم و خواسته های حقیقی از امام آغاز می شود .

چند نکته :
– فریضتین باید در تمامی عرصه ها اجرا شود( خانواده، دوستان، محیط کار، اجتماع و …)
– وقتی امر به معروف و نهی از منکر انجام دهیم دیگران نیز مراقب اعمالمان خواهند شد( آقا شما که تذکر میدادی خودت چرا اینجوری عمل کردی؟) و این نامه اعمالمان را تا حدودی سبک میکند .

۲- موقعیت شناسی و مسئولیت پذیری اعضاء:

کاری که روی زمین مانده لشکرسازی برای امام زمان و تسریع در ظهور حضرت است ولو یک ثانیه!
– هر جلسه یک تا چند نفر را با خود بیاوریم . (برای امام زمان لشکر درست کنیم)

آمادگی برای ظهور:
ما چقدر برای ظهور حضرت منتظر حقیقی هستیم؟ چند جمعه به شوق تحقق ظهور برایمان سپری شده؟ چند صبح جمعه نگران از خواب بیدار شدیم که اماممان امده یا نه؟ منتظر حقیقی هر لحظه شوق تحقق ظهور را دارد و هر لحظه برای محقق شدن ظهور گام بر می دارد.

از موانع موقعیت شناسی و آمادگی برای ظهور :دینداری گزینشی ما است.

ماه رمضان، شبهای قدر، دهه محرم، عید فطر و از همه مهم تر نیمه شعبان اوقات کلیدی و طلاییست( چون دلها بسیار اماده هستند) که باید اوج کار گروه باشد اما ما کجاییم؟ تعطیل کردیم رفتیم دنبال جشن خودمون و یا شرکت در عزاداری هایی که خودمون دوسداریم! حکایتمان مثال رستورانهاییست که دم ظهر میگن گشنه مون هست و میبندن و میگن ساعت ۴ باز میکنیم یه کبابی میدیم دست مردم! اما خب چه فایده!
اگر خود امام حسین هم بیان بگن بابا بیاین اینکارا مونده.. ما بازم میگیم نه اول مجلس عزاداری!!!
حتی برای جشن نیمه شعبان هم اونجوری شادی میکنیم که خودمون دوست داریم و بهمون خوش میگذره! و این یعنی دینداری گزینشی!

نتیجه گیری از دو مقدمه ذکر شده :

۱- حضور در جلسات هفتگی ( حتی خشک و خالی) قلب امام زمان را شاد میکند.
نقل از آیت الله جاودان : اگر یک عارف ۷۰ سال مراقبه می کند و اگر موفق شود یک لبخند امام زمان رو میبیند، یک آمر و ناهی با هربار تذکرکه میدهد، لبخند را بر چهره مبارک حضرت ولی عصر می نشاند.
چون عارف یک عمر برای خود سازی و دور نگهداشتن خود از آتش تلاش کرده اما آمر و ناهی برای دور نگهداشتن یکی از فرزاندان امام(ع) از آتش تلاش کرده ولو یک لحظه در جهنمی شدن فرد تاخیر انداخته باشد. و این خوشنودی امام را در پی خواهد داشت، چون امام دلسوز همگان هستند، نه فقط شیعه!

۲- امروزه شرایط سختی در جامعه پدید آمده به جهت معیشتی و حفظ اعتقادات و … اما همواره باید ایمان داشت که امور تحت اراده خداوند هستند.
ایمان یعنی اعتماد به وعده های خداوند
عده ای که در زمان انقلاب حضور داشتند و در جبهه ها شرکت کردند اکنون هم اوضاع زندگیشان متوسط است و غُر میزنند که والا زمان شاه بهتر بود، اینان باید بدانند ما انقلاب نکردیم که جایشان راحتت و خوراکشان چرب تر شود!
البته این چیزی از وظایف مسئولین کم نمی کند!

(تلخ ترین اتفاق تاریخ روز عاشورا رقم خورد، تمام حق با ۷۲ نفر در مقابل تمام باطل سی هزار نفر ، ولی معتقد بودند چون خداوند میبیند کافیست .)
یا آن روز که در جنگ احد خبر پیچید که پیامبر(ص) کشته شدند،که مسلمانان تصمیم گرفتند عقب نشینی کنند که این آیه نازل شد« وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ ۚ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِکُمْ ۚ وَمَن یَنقَلِبْ عَلَىٰ عَقِبَیْهِ فَلَن یَضُرَّ اللَّهَ شَیْئًا ۗ وَسَیَجْزِی اللَّهُ الشَّاکِرِینَ. ۱۴۴-آل عمران»
معنی: «محمد نیست مگر رسولی مانند رسولان قبل از او، اگر بمیرد یا کشته شود آیا به گذشته جاهلی خود باز میگردید؟ و هرکس به پیشینه خویش بازگردد هیچ ضرری به خداوند نمیرسد و به زودی سپاسگزاران را پاداش خواهیم داد.»

اما وظایف ما چه می شود؟

۱- توکل و ایمان به خدا و عدم نا امیدی از اتفاقات تلخ پیش رو (اگر ما بخواهیم نا امید باشیم پس شیعیان لبنان و سوریه و ترکیه چی بگن؟ که حکومتشون اسلامی نیست! اما از حرکت ننشسته اند).
۲- یاد بگیریم با مخالفان عقیدتی-سیاسی خود وارد گفت گو شویم و بتوانیم اقناع شان کنیم. ( به دور از توهین، نیش و کنایه که این دست گفتگو ها تفرقه افکنی و دو دستگی پدید می آورد) حرف حق باید به نحوی درست و در جای خودش زده شود.
۳- هوشیاری و بصیرت در دشمن شناسی و آگاهی رسانی به مردم

امام خامنه ای بارها فرمودند: دشمن به جهت نظامی و حتی اقتصادی زورش به ما نمی رسد اما آنچه خطرناک است استهاله فکری – فرهنگی مردم است . ( یعنی آخوندی به جایگاه قدرت بنشیند که لباس پیغمبر به تن دارد اما غربزده و غرب پرست (سکولار) است!)

راهکار جلوگیری از استهاله فکری –فرهنگی :
باید با مطالبه از مسئولین ذهن مردم را حساس کنیم.
یکی از مطالبه های مهم از مسئولین باید حمایت از کالای ایرانی و شکایت از فروشگاه ها و مراکزی باشند که کالای خارجی عرضه میکنند با وجود نمونه های داخلی با کیفیت.
خداوند همه مارا در برطرف کردن موانع ظهور یاری کند.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!