بسم الله الرحمن الرحیم
دومین جلسه دوره آموزش تکمیلی امر به معروف و نهی از منکر در شرق تهران برگزار شد.

روز یکشنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، دومین جلسه دوره “آموزش تکمیلی امر به معروف و نهی از منکر” و “هنر تذکر زبانی” در محله پیروزی واقع در شرق تهران برگزار شد.

در این جلسه که ساعت ۱۶ روز یکشنبه، در مسجد امام حسن علیه السلام محله پیروزی برقرار شد، استاد جباری به ادامه مبحث جلسه قبل، یعنی ضرورت انجام امر به معروف و نهی از منکر پرداختند.
ایشان اشاره کردند که جدای از دینداری انتخابی که جلسه پیش به آن پرداخته شد، حلالهایی نیز هستند که باعث دوری از سلوک میشوند و در زندگی ما نیز جاری هستند. از جمله خوردن و خندیدن که چون از حد گذشت، موجب بازماندن از عبادت و مردن دل میشود. و در کنار این حلالها، پرداختن به آنچه میخواهیم، نه آنچه خدا میخواهد، یعنی عابد بودن به جای عبد بودن، مانع دینداری صحیح ما میشود.
نتیجه این سه عامل این است که ما در دینداری مان احساس سختی نمیکنیم، در حالیکه در احادیث دینداری آخرالزمان به «نگه داشتن ذغال گداخته در کف دست» تعبیر شده است. یکی از این سختی ها، پرداختن به «واجب فراموش شده» یا همان امر به معروف و نهی از منکر است.
کسی که این فریضه را انجام دهد، جدای از آنکه به واجب دینی عمل کرده است، سبب اصلاح اخلاق و سلامت دین خودمان نیز میشود، چرا که وقتی ما به بقیه تذکر میدهیم، بقیه نیز جرأت تذکر به ما را پیدا میکنند و در نتیجه از اشتباهاتمان آگاه میشویم و حق الناسی هم گردنمان نخواهد آمد إن شاءالله.

در ادامه، استاد معینی به ارائه مبحث «اصول و قوانین کلی تذکر زبانی» پرداختند. در این مبحث، مطالبی چون اصول دوازده گانه ی امر به معروف و نهی از منکر گنجانیده شده که از جمله این اصول میتوان به مواردی چون خیرخواهی، صبر و عدم اصرار و … در امر به معروف اشاره کرد.
سپس مراحل اجرای کار از زمان روبرویی با ترک معروف یا ارتکاب منکر تا پاسخگویی به واکنش مخاطب بررسی شد. و در پایان به نوع برخورد با افراد در محیطهای مختلف اشاره شد.

پس از پایان جلسه، حضار در دومین دوره آموزش عملی این منطقه شرکت کردند.

این مراسم از ساعت ۱۶ تا ۱۸:۳۰، در مسجد امام حسن علیه السلام محله پیروزی تهران برقرار بود.

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

Avatar for مدیر سایت

شهید طهرانی مقدم

امکان ارسال نظر وجود ندارد!