هفته چهارم ،جلسه ۷و۸
کلیپ: “انقلاب اسلامی ایران و دستاوردها، به مناسبت دهه فجر”
مبحث ساعت اول : آیات و روایات مربوط به امربه معروف
مبحث ساعت دوم: آثار و برکات انجام امر به معروف در جامعه

بسمه تعالی

خلاصه جلسه  هفتم و هشتم آموزش گروه راه بیداری– مسجد جامع امام سجاد علیه السلام

  1. طبق آیات ۱۰۴ و۱۱۴ سوره مبارکه آل عمران باید گروهی از مردم اقدام به امر به معروف و نهی از منکر کنند که این گروه رستگارند. همچنین رمز جزء بهترین امت بودن امربه معروف و نهی از منکر می باشد.
  2. طبق آیات ۱۶۳ تا۱۶۶ سوره مبارکه اعراف اگر منکری اتفاق بیافتد و تذکر دادن ونهی از منکر کردن در ظاهر فایده ای هم نداشته باشد حداقل اثری که دارد این است که در روز قیامت نزد پروردگار ناهیان از منکر عذری دارند که به وظیفه شان عمل کردند ولی اهل گناه گوش نکردند. همچنین در اثر گناه اگر عذابی اتفاق بیافتد, اهل گناه و مومنین ساکت در برابر گناه عذاب خواهند شد.
  3. طبق آیه ۱۱۲ سوره مبارکه توبه, از نشانه های مومن , امربه معروف و نهی از منکر است که با این کارش از حدود الهی حفاظت می کند.
  4. طبق آیات ۷۱ و۶۷ سوره مبارکه توبه مردان و زنان مومن دوست و ولی یکدیگر هستند و به همین دلیل یکدیگر را امر به معروف و نهی از منکر می کنند. همچنین مردان و زنان منافق نیز دوست و ولی یکدیگر هستند و به همین دلیل یکدیگر را امر به منکر و نهی از معروف می کنند.
  5. طبق آیه ۴۱ سوره مبارکه توبه مومنین وقتی در زمین مکنت و قدرتی پیدا می کنند اقامه نماز می کنند زکات می دهند و امر به معروف و نهی از منکر می کنند.
  6. از آثار امر به معروف و نهی از منکر:
  • انجام یک کار انسانی و انسان دوستانه – اثر در آینده (قیام سیدالشهداء علیه السلام) – کاهش شدت گناه – انجام تکلیف و عدم شراکت در گناه – مبارزه با نفس و تقوی – ثواب زیاد – زیاد شدن اعتماد به نفس – تذکر به خود من – آرامش وجدان- معروف , معروف باقی بماند و منکر, منکر- اصلاح لحظه ای- آخرت طلب و دنیاگریز میشویم.
  •                                                                                                                        گروه راه بیداری

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

Avatar for مدیر سایت

شهید طهرانی مقدم

امکان ارسال نظر وجود ندارد!