خبرگزاری آریا- فرمانده انتظامی استان قم در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان، گفت: کاهش تخلفات اجتماعی با امر به معروف و نهی از منکر محقق خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سردار ” کاظم مجتبایی” در این جلسه که با حضور آیت الله “سعیدی” تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و امام جمعه قم، دادستان قم و دیگر مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع گسترده، عمیق و پایدار است، لذا همواره باید پایش اجتماعی در سطح جامعه وجود داشته باشد.
وی افزود: در آموزه های دینی سه نوع نظارت وجود دارد که ابتدا نظارت پروردگار است و مصداق آن “اَلَم یَعلَم بِانُ الله یَری” می باشد، دوم نظارت ائمه اطهار (علیهم السلام) و در درجه سوم نظارت مردم که مصداق آن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: کاهش تخلفات جز با امر به معروف و نهی از منکر و مشارکت مردمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی محقق نمی شود.
سردار مجتبایی در ادامه سخنان خود به پیشرفت های استان در احیای این فریضه الهی اشاره کرد و عنوان داشت: این پیشرفت ها به جهت همکاری و فعالیت دستگاه های دیگر استانی از جمله ستاد احیاء، جامعه ناصحین، مجمع پیروان امر به معروف و نهی از منکر و نیز مردم قم با پلیس در اجرای این واجب الهی بوده است.
وی بر ضرورت و اهمیت تذکر لسانی به عنوان شاخص توسط گروه های مختلف امر به معروف و نهی از منکر استان و مردم قم تاکید کرد و گفت: این اقدامات که با حمایت و پشتیبانی پلیس و دستگاه قضایی صورت می پذیرد، آمار تخلفات اجتماعی را پائین آورده است.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به برگزاری چندین رزمایش امر به معروف و نهی از در سطح استان قم، خاطرنشان کرد: این رزمایش ها هم جنبه تبلیغی داشته و هم الگوی مناسبی را توسط دستگاه های دولتی و مردمی به نمایش گذاشته است.
در پایان این جلسه تعدادی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر استان مورد تقدیر مسئولان قرار گرفتند.

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

Avatar for مدیر سایت

شهید طهرانی مقدم

امکان ارسال نظر وجود ندارد!