معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مرکز گفت: در سال ۹۴ هسته‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر را با حضور داوطلبانه مردم سازماندهی می‌کنیم تا امر به معروف و نهی از منکر به روش تذکر لسانی تحقق یابد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جلسه شورای مرکزی امر به معروف و نهی از منکر اصناف، با هدف بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه‌های سال ۹۴ و اقدامات اجرایی شورای اصناف در ایام فاطمیه و نوروز و با حضور نمایندگان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر سازمان‌ها برگزار شد.

در این نشست، سیدمهدی امینی، معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیا، با اشاره به تهدیدات نرم دشمن که تمام توان خود را صرف بی تفاوت کردن جامعه نسبت به ارزش‌ها کرده است، گفت: در سال ۹۴ هسته‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر را سازماندهی می‌کنیم تا فعالیت آنها صرفا تذکر لسانی باشد.

وی در ادامه با بیان این‌که «هسته‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر در ۶ حوزه معاونت تشکل‌های مردمی با حمایت شورای امر به معروف و نهی از منکر مربوط، راه‌اندازی خواهد شد» به حمایت این شوراها از سوی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر اشاره و بر آموزش آنها تاکید کرد.

او اظهار کرد: موضوع تبلیغات و جذب نیرو از سوی شوراهای امر به معروف، اهمیت زیادی دارد و سازماندهی هسته‌های مردمی ۱۰ نفره که در حوزه کاری اصناف، فعالیت خواهند کرد از دیگر موضوعات مهم مد نظر است و با این اقدامات می‌توانیم در تحقق ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاثیرگذار باشیم. به امید اینکه در سال آینده برنامه‌های سازمان یافته حوزه معاونت، پیاده سازی شده و در جهت تحقق برنامه با همکاری اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر فعالیت اثرگذار در جامعه داشته باشیم.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در پایان، به تشریح مصوبات این نشست پرداخت و خاطرنشان کرد: تمامی سازمان‌ها و مجموعه‌های ذیربط، فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که در طول سال، در ارتباط با فریضتین انجام داده‌اند را با ذکر عناوین آن اقدامات در فهرستی برای ستاد احیاء ارسال کنند.

همچنین در سال ۹۴ اگر در زیر مجموعه‌هایشان، شورای امر به معروف و نهی از منکر راه اندازی نشده، این شوراها را تشکیل دهند و شوراهای موجود را تقویت کنند.

علاوه بر آن، از ظرفیت صدا و سیما برای توسعه فرهنگ فریضتین استفاده کنند و در میزگردها، نشست‌ها و گفت‌وگوها از کارشناسان در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرده و در پایان برنامه، سوالاتی برای بینندگان طرح کرده و برای پاسخ سوالات ارسال شده جوایزی در نظر بگیرند.

همچنین مقرر شد اتحادیه‌های صنفی حسب وظایف و اختیارات خود در ارتباط با مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در صنف مربوط نسبت به تهیه فیلم‌های کوتاه آموزشی اقدام و برای پخش، در اختیار صدا و سیما قرار دهند.

و نیز موضوع اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری بر آن تاکید شده است حسب مورد در چارچوب وظایف و اختیارات صنف مربوطه و مشارکت مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی که اولین صرفه‌جویی و جلوگیری از اسراف در جامعه خواهد بود، اجرایی شود.

در این نشست، نمایندگانی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج صدا و سیما، حوزه ریاست قوه قضائیه، اتاق اصناف ایران، اداره کل اماکن ناجا، انجمن اسلامی اصناف و بازار، وزارت صنعت معدن و تجارت، ستاد صیانت وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور داشتند و هر یک به بیان برنامه‌های سال آینده حوزه سازمان‌های متبوع خود پرداختند.

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

Avatar for مدیر سایت

شهید طهرانی مقدم

امکان ارسال نظر وجود ندارد!