تپش قلب ایرانی برای رسول مهربانی/ سفیر فرانسه را اخراج کنید/ نام خیابان نوفل لوشاتو تغییر کرد

به گزارش شبکه خبر دانشجویان البرز(اسنا)، فاجعه هتک حرمت بی‌شرمانه نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر رأفت حضرت محمد مصطفی(ص) در روزهای اخیر، دل یک و نیم میلیارد مسلمان اعم از شیعه و سنی در کشورهای مختلف دنیا را جریحه دار کرد به طوریکه جمعیت مسلمانان برای محکومیت این اقدام شنیع، به هر نحوی اقدام کردند.برخی در فضای مجازی کمپین تشکیل دادند، عده‌ای بیانیه صادر کردند و برخی در تجمع‌های اعتراضی این اقدام را محکوم کردند.دانشجویان و مردم انقلابی تهران نیز بعداز ظهر امروز به به دعوت بسیج دانشجویی، در تجمع اعتراضی مقابل سفارت فرانسه حاضر شدند تا موجی باشند در دریای بیکران مسلمانانی که این روزها بیش از هر زمان دیگری نام پیامبر بزرگ اسلام(ص) را بر لب و در قلب دارند و پیوسته فریاد «لبیک یا رسول‌الله» سر می‌دهند.

هنوز ساعاتی به زمانی که برای آغاز تجمع اعلام شده بود باقی مانده بود، خیابان‌های منتهی به خیابان نوفل لوشاتو محل سفارت فرانسه و برگزاری تجمع بسیار شلوغ‌تر از همیشه بود. هر کس که یک بار این خیابان‌ها را در ظهر یک روز کاری دیده بود متوجه می‌شد که امروز جمعیت حاضر در خیابان‌های مرکزی پایتخت حال و هوای دیگری دارد.

زمزمه «یا رسول‌الله» در زیر لب مردمی که فوج فوج به سمت خیابان نوفل لوشاتو می‌رفتند قابل شنیدن بود.

ساعت ۱۵، خیابان نوفل لوشاتو پر از جمعیت است. تجمع اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در اعتراض به توهین نشریه فرانسوی «شارلی‌ابدو» به پیامبر گرامی اسلام در مقابل سفارت فرانسه آغاز شد.

مراسم با تلاوت آیات قرآن کریم آغاز شد و بعد از آن مجری تجمع گفت: مسلمانان هیچ وقت به خاطر منافع سکوت نمی‌کنند، این تجمع به سه هدف اعتراض به اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام، اجبار کشف حجاب زنان، حمایت آشکار آمریکا و انگلیس از اقداماتی که علیه مسلمانان انجام می‌شود و عدم واکنش مسئولان دیپلماسی کشور به این اقدامات برگزار شده‌است.

* حاضران در این همایش پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی در دست داشتند که اقدام نشریه «شارلی‌ابدو» را به شدت محکوم می‌کرد و روی آن شعارهایی مانند « اسلام دین صلح و دوستی است، ما عاشق محمد (ص) هستیم، سکوت هر مسلمان خیانت است به قزآن» نوشته شده بود تجمع کنندگان همچنین شعارهایی مانند« داعش، شارلی پیوندتان مبارک، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر فرانسه، ما عشق محمدیم فدائیان رهبریم» سر دادند.

دانشجویان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس از حمایت‌های دولت‌های غربی از اقدام نشریه شارلی‌ابدو انتقاد کردند و خواستار اخراج حامیان تروریسم از کشور شدند.

* عبدی: لزوم برخورد انقلابی مسئولان با کشورهای اهانت‌کننده به پیامبر اسلام

نمایندگان دانشجویان و مسئولان کشور برای مردم سخنرانی کردند، ابتدا علی عبدی عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان از لزوم برخورد شایسته و انقلابی مسئولان با کشورهای اهانت‌کننده به پیامبر اسلام گفت.

عبدی گفت: امروز اینجا جمع شده‌ایم که اتفاقات مکرری که از دولت‌های غربی سر زده و قلوب ملت‌های مسلمان را آزرده کرده است را پاسخ دهیم و این اقدامات را محکوم کنیم.

وی افزود: توهین به مقدسات اسلام سابقه ۱۴۰۰ ساله دارد اما امروز به برکت پیروزی انقلاب و قدرتمند شدن آن توهین به مقدسات اسلام خصوصا در مکان‌هایی که دولت‌های غربی نفوذ بیشتری دارد، شدت گرفته است.

وی ادامه داد: اگر بخواهند نور اسلام را خاموش کنند نه تنها به نتیجه نخواهند رسید بلکه به همت نفس قدسی پیامبر اسلام روز به روز گسترش بیشتری خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد:‌ این توهین‌ها زیر چتر حمایتی مفهومی مضحک آزادی بیان مطرح می‌شود. در حالی که پوشش حجاب بانوان در کشورهایی مانند فرانسه محدود و غیرقانونی اعلام شده است، حال چطور در چنین کشوری توهین به دین را آزاد اعلام و پوشش حجاب ممنوع می‌شود.

وی تصریح کرد: چرا کشورهایی که خود را مدعی آزادی بیان می‌دانند کشیدن کاریکاتور پیامبر اسلام را آزاد ولی ساختن مسجد را ممنوع می‌کند. چرا در این کشورها اجازه بیان مباحثی پیرامون هولوکاست و اهانت به رژیم صهیونیستی را نمی‌دهند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه یکی از شعارهای انتخاباتی روحانی بحث افزای

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

Avatar for مدیر سایت

شهید طهرانی مقدم

امکان ارسال نظر وجود ندارد!