IMAG0258_2

بسمه تعالی
جلسه پنجم  آموزشی “واجب فراموش شده” غرب تهران، در مسجد جامع امام سجاد علیه السلام ،روز سه شنبه ۷بهمن  ماه ۱۳۹۳ در ساعت ۱۴:۳۰ با پخش قرآن و سرود ملی و کلیپ : “از صحبتهای استاد پناهیان، در مورد علایم ظهور ”  اغاز شد.
مبحث ضرورت اجتماعی امر به معروف (حفظ حکومت اسلامی) مطرح شد.
بعد از ۱۵ دقیقه زمان پذیرایی و پخش کلیپ، جلسه چهارم آموزش، ساعت ۱۵:۴۵ آعاز شد .
مبحث ضرورت اجتماعی امر به معروف (آماده سازی شرایط ظهور، ان شاءالله) مطرح شد.
ساعت ۱۶:۳۰ کلاس به پایان رسید.

 

بسمه تعالی

خلاصه جلسه پنجم و ششم  آموزش گروه راه بیداری– مسجد جامع امام سجاد علیه السلام

  1. اگر در مسائل شرعی و دینداری ما فقط در حیطه مسائل فردی متمرکز شویم و در وظایف اجتماعی کوتاهی کنیم, تبعات و آفات این کوتاهی دامن وظایف فردی را نیز خواهد گرفت. و ان شاءالله اگر ظهور اتفاق بیافتاد آمادگی یاری حضرت را نخواهیم داشت.
  2. تا شرایط و زمینه های ظهور فراهم نشود, صرف بروز علائم , خداوند اجازه ظهور را نخواهد داد. به دلیل اینکه علت اصلی غیبت عدم آمادگی مردم برای پذیرش امام معصوم ع و خلیفه خدا در جامعه بود.به همین دلیل فرموده اند اگر شرایط آماده نشود غیبت طولانی میشود حتی اگر کار به آخرین روز کره زمین برسد, غیبت تا آخرین روز ادامه پیدا خواهد کرد. پس امر ظهور متوقف و معطل نشانه ها نیست.
  3. یکی از دلایل مطرح شدن نشانه های ظهور این است که مردم از امر فرج ناامید نشوند, و همه مطالب مربوط به نشانه های ظهور که در منابع معتبر قید شده ,درست است و برخی از آنها نیز رخ داده است.
  4. امر به معروف یکی از جامع ترین راه ها برای پاک کردن جامعه از آلودگی و آماده سازی ظرف وجودی مردم برای پذیرش امام معصوم ع می باشد.
  5. بزرگترین معروف حفظ حکومت اسلام می باشد .یکی از ابزارهای قدرتمند جهت آماده سازی جامعه و پیاده سازی احکام نورانی اسلام حکومت اسلامی می باشد.
  6. یکی از مهمترین دلایل وضعیت نابسامان فرهنگی در امروز این است که حکومت اسلامی در آغاز کار به دلیل کارشکنی و توطئه های بسیار دشمن نتوانست برای مردمی که تازه از دام طاغوت رها شده بودند کار عمیق فرهنگی انجام دهد و دین را در وجود مردم نهادینه کند. همچنین شور جهاد در دوره ۸سال دفاع مقدس تا حدودی نقاط ضعف اعتقادی و فرهنگی را پوشاند. به همین دلیل برخی مسئولین تصور کردند که وضعیت فرهنگی مطلوب است و کار عمیقی انجام نشد.
  7. پیامبر اعظم صلی ا… علیه و آله وسلم و امیرالمومنین علیه السلام و حضرت سیدالشهدا علیه السلام یک یار اصلی داشتند برای پیشبرد کارهایشان, آیا در دوره غیبت ,امام زمان عج ا… تعالی فرجه الشریف آن یک یار رادارند؟

آیا ما می توانیم آن  یک نفر یار اصلی حضرت باشیم…..

 

گروه راه بیداری

 

 

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

Avatar for مدیر سایت

شهید طهرانی مقدم

امکان ارسال نظر وجود ندارد!