باید چندتن از ناجا هنگام امر به معروف، کنار ناهیان منکر حضور داشته باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که باید افراد به صورت گروهی برای نهی از منکر آموزش داده شوند، گفت: به همراه این افراد باید چند تن از نیروهای انتظامی حضور داشته باشند تا چنان چه ناهیان منکر مورد هجوم افراد ناباب قرار گرفتند با آنان برخورد شود.

به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله موحدی کرمانی در اجلاس هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد عفاف و حجاب کشور افزود: زن مظلوم واقع شده است و در تفکرات غرب این سوال مطرح می‌شود که آیا حقوق زن و مرد یکی است یا خیر؟ این در حالی است که با این تفکرات حرمتی که خداوند برای زن قائل شده هم در ماهیت و هم در حقوق آنان از بین می‌رود.

او یکی از مشکلات موجود در امر عفاف و حجاب را تفکرات یاس‌آمیز دانست و با تاکید بر ای اینکه چنین تفکراتی خطرناک است، اظهار کرد: به امام حسین (ع) می‌گفتند در مقابل دشمنان اسلام نمی‌شود کاری کرد، در حالی که ایشان توانستند در مقابل حکومتی ننگین قیام کنند. هم‌چنین به امام خمینی (ره) مطالب یاس‌آمیزی از ناتوانی در این انقلاب می‌گفتند اما ایشان می‌فرمودند که هم شاه و هم آمریکا رفتنی هستند و همین هم شد.

امام جمعه موقت تهران اظهارات برخی مسئولان و متدین را که نمی‌شود برای مشکل بدحجابی کاری کرد، نادرست دانست و یادآور شد: این تفکرات خطرناک است و باید امید ایجاد کرد. زمان پیامبر اسلام هم ایشان در مقابل جمعی از فاسدین یک نفر بودند و خداوند به پیامبرش فرمود که قیام کن و ما یاری‌ات می‌کنیم و همین هم شد.

موحدی کرمانی با اشاره به این که اسلام به زنان توجه دارد و این توجه بیش‌تر از توجهی است که به مردان داشته است، خطاب به سازمان‌های مردم نهاد عفاف و حجاب گفت: مساله امید جدی است و خدا شما را یاری می‌کند و می‌توانید موفق شوید.

امام جمعه موقت تهران در ادامه در پاسخ به سخنان و پرسش‌های برخی افراد مبنی بر این که چرا به بدحجابی گیر می‌دهید در حالی که جامعه شاهد برخی ناامنی‌ها، رشوه، تقلب و زیرمیزی هستیم، اظهار کرد: این‌طور نیست که این مسائل را فراموش کنیم چرا که هر فسادی که شکل بگیرد وظیفه ماست تا در هر حالتی آن را از بین ببریم اما بدحجابی چهره اسلامی کشور را از بین می‌برد و علاوه بر آن گناهی آشکار است.

وی یادآور شد: جامعه در مقابل گناه غیرآشکار وظیفه‌ای ندارد در حالی که بدحجابی گناه آشکار است و وقتی گناه آشکار شد همه مسئول هستند و مواخذه می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران تکرار گناه را عاملی برای تبدیل آن به فرهنگ عنوان کرد و با بیان این که اگر بدحجابی کم‌کم به فرهنگ تبدیل شود دیگر نمی‌توان کاری کرد، گفت: پیامبر (ص) نیز بارها می‌فرمودند که چنان چه زنان و جوانان به گناه آلوده شوند دیگر نمی‌توانید کاری کنید بنابراین امر به معروف و نهی از منکر مهم است.

او به تغییر فرهنگ طاغوت پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر به تغییر این فرهنگ به فرهنگ اسلامی بی‌اعتنایی کنیم دوباره تغییر می‌کند، این در حالی است که چنین توجهی با امر به معروف و نهی از منکر محقق می‌شود.

موحدی کرمانی گفت: این که می‌گویند جوانان باید آزاد باشند و با آزاد بودن سیر می‌شوند و به دنبال گناه نمی‌روند، غلط است، چرا که این تفکرات آثار مخربی به دنبال دارد.

وی در ادامه گفت: توجه به تفکرات غرب و متاسفانه برخی اظهارنظرهای داخلی سبب می‌شود که بسیاری از جوانان دیگر رغبتی برای ازدواج نداشته و زیر بار زندگی مشترک نروند اما تزلزل در برخی خانواده‌ها نیز انگیزه جوانان به ازدواج را کاهش می‌دهد که باید در این زمینه نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: فضای دانشگاه‌ها هم باید فضایی باشد که جوانان در کنار هم احساس امنیت و آرامش کرده و با تقویت اعتقادات دینی، مسائل بدحجابی وجود نداشته باشد.

او در ادامه یکی از پیشنهاداتش برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را تهیه نواری با محتوای ارزشی برای شناساندن ارزش واقعی زن عنوان کرد و گفت: در این نوار باید ارزش زن مشخص باشد و بیان کند ارزش زن با بی‌بند و باری و بدحجابی از بین می‌رود.

موحدی کرمانی هم‌چنین رصد کردن حربه دشمنان در مقابل عفاف و حجاب را راهکار دیگر برای مقابله با بدحجابی دانست و گفت: با علم زمانه باید در مقابل حربه دشمن ایستاد.

وی در پایان تاکید کرد: باید جزوه‌هایی نیز تهیه شود و در مساجد پخش شود که در این جزو‌ه‌ها اطلاعات لازم برای افراد گنجانده شده و در اختیار کسانی قرار گیرد که حرمت جزوه‌ها را حفظ کرده و در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تلاش کنند.

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

Avatar for مدیر سایت

شهید طهرانی مقدم

امکان ارسال نظر وجود ندارد!