وزارت کشور با ابلاغ بخش نامه ای به استانداریهای سراسر کشور ، بر گسترش تلاشهای فرهنگی و توسعه فعالیتهای اداری برای فراگیر سازی امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر ، جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور ، در گردهمایی معاونین ادارات و کارخانجات ستادهای احیاء که صبح امروز در محل ستاد احیاء کشور برگزار شد با اعلام این خبر گفت : در این بخشنامه موضوعاتی مانند بهره گیری مناسب از برنامه های آموزشی و تبلیغاتی با هدف فرهنگ سازی ، شناسایی و حمایت از افراد تاثیر گذار در زمینه این واجب الهی به منظور الگو سازی و تلاش برای رفتار اسلامی با محور قرار گرفتن امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار گرفته است .
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت کشور افزود: اگر چه در سال جاری بسیار از فعالیتهای فرهنگی ، تحث تاثیر مشکلات مالی قرار گرفته است اما با توجه به اهمیت موضوع ، لازم است استانداریهای سراسر کشور همکاری های لازم را برای اختصاص بودجه و اعتبارات مناسب فراهم کنند تا شاهد گسترش فرهنگ امر به معروف و تذکر لسانی در جامعه باشیم.
سید مهدی هاشمیان معاونت وزارتخانه و سازمانهای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر نیز در این همایش با تاکید بر گفتمان اعتدال در دولت جدید گفت : ریاست محترم جمهور در سخنان خود بارها بر گسترش فرهنگ نقد و نقد پذیری به عنوان زیر بنای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرده است که این موضوع نشانگر اهتمام ویژه این دولت بر گسترش این فریضه در جامعه اسلامی است .
وی افزود: ضرورت تشکیل شوراها در وزارتخانه و سازمانها نیز در بخشنامه معاونت محترم اجرایی ریاست جمهوری مورد تاکید قرار گرفته است که هم اکنون این شوراها در بسیاری از وزارتخانه و سازمانها با ریاست وزرا یا معاونین آنان تشکیل شده است.
سید مهدی هاشمیان افزود: نظام اداری سالم تنها با گسترش امر به معروف در دستگاه های اجرایی حاصل می شود و باید تلاش کرد که امر به معروف به عنوان یک رفتار اجتماعی در همه ادارات کشور نهادینه شود.
وی تشکیل شورای دبیران شوراهای امر به معروف استانها و تشکیل کمیسیون های تخصصی این شوراها را از مهمترین برنامه های معاونت ادارات و کارخانجات ستاد احیاء در سراسر کشور دانست.

منبع :   ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

Avatar for مدیر سایت

شهید طهرانی مقدم

امکان ارسال نظر وجود ندارد!